Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź wyniki wyborów w Twoim okręgu

Relikwie błogosławionej Karoliny Kózkówny na Opolszczyźnie

Redakcja
Z Opola relikwie trafią do Bierdzan. Do wiosny 2014 roku odwiedzą ponad 200 parafii.
Z Opola relikwie trafią do Bierdzan. Do wiosny 2014 roku odwiedzą ponad 200 parafii. Krzysztof Świderski
Karolina Kózkówna w 1914 roku, jako 16-latka, została zabita przez rosyjskiego żołnierza broniąc się przed gwałtem. Papież Jan Paweł II beatyfikował ją w 25 lat temu w Tarnowie.

- Witamy cię jako patronkę dzieci, młodzieży, młodych małżeństw i Ruchu Czystych Serc - mówił bp Andrzej Czaja podczas dzisiejszej uroczystej mszy świętej w katedrze opolskiej, inaugurującej peregrynację relikwii błogosławionej w diecezji opolskiej. We mszy udział wzięło wielu księży oraz delegacje i sztandary służb ołtarza z całej diecezji.

Relikwie wprowadziła do katedry delegacja z Jełowej.

- Błogosławiona Karolina zbierała dzieci, by rozmawiać z nimi o Bogu - mówi ks. Helmut Piechota, duszpasterz młodzieży i proboszcz w Jełowej. - Dziś nazwalibyśmy to apostolstwem świeckich.

Z Opola relikwie trafią do Bierdzan. Do wiosny 2014 roku odwiedzą ponad 200 parafii.

W każdej przez dwa dni odbywać się będą przy nich nabożeństwa, głównie dla młodzieży.

W peregrynacjach relikwiom towarzyszyć będzie obraz Karoliny Kózkówny.

Namalował go Bartek Karwat z Jełowej, uczeń Liceum Plastycznego w Opolu, rówieśnik błogosławionej.

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

........

tumanienie obrzędedowe młodzieży, co z nich wyrośnie

G
Gość
Ciągłe opluwanie, złorzeczenie i przeklinanie ludzi wierzących też jest objawem fanatyzmu i zboczenia psychicznego.
Zacznijcie trenować wasze teksty w stosunku do muzułmanów i żydów.
Chyba się nie boicie?

Nie, nie boję się. Tym bardziej, że nie widzę wokół siebie muzułmanów ani Żydów i nie odczuwam potrzeby trenowania wobec nich moich tekstów. Za to widzę masę katolików, których katolicyzm jest jak etykieta na słoiku, w większości przypadków nie określająca prawdziwej jego zawartości. Oni są jak ta czeska wódka od której niektórzy ostatnio umierają.
p
piszę z K-Koźla
fanatyzm religijny jest nierzadko objawem schorzenia psychicznego. szkoda czasu na płonne dyskusje z takimi ludźmi

Ciągłe opluwanie, złorzeczenie i przeklinanie ludzi wierzących też jest objawem fanatyzmu i zboczenia psychicznego.
Zacznijcie trenować wasze teksty w stosunku do muzułmanów i żydów.
Chyba się nie boicie?
d
do Aliny

fanatyzm religijny jest nierzadko objawem schorzenia psychicznego. szkoda czasu na płonne dyskusje z takimi ludźmi

A
Alina
Każdemu zdarza się błąd popełnić, szczególnie gdy pisze się szybko i bez korekty!
Tak popełniłem błąd, znalazłem tylko jeden – pomoże napisałem przez rz, choć ty piszesz o błędach. Proszę wskaż pozostałe, bo ja ich nie dostrzegam!
Jeżeli we mnie rzuciłaś uwagą, to mniemam, że nie popełniasz żadnych błędów, nawet interpunkcyjnych!!!
A co do treści, widzę, że zgadzasz się ze mną.
Błogosławiona Karolina Kózkówna jest patronką Ruchu Czystych Serc oraz Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży. Jest także patronką diecezji rzeszowskiej.
Mam nadzieję, że przynajmniej należysz lub należałaś do Ruchu Czystych Serc.

Chyba masz coś z oczami. Gdzie widzisz ,że zgadzam się z tobą ?
P
Przemko
Miałeś 25 lat na to, żeby poznać postać i życiorys błogosławionej Karoliny Kózkówny!!!
To podczas wizyty w Tarnowie, 10 czerwca 1987, papież Jan Paweł II ogłosił Ją błogosławioną.
Ale właśnie tacy jak ty „katolicy” tak mocno interesujecie się życiem Kościoła, że wystarczy posłuchać was lub poczytać wasze wpisy, żeby przekonać się, jaki wstyd rodzicom, rodzicom chrzestnym i wspólnocie Kościoła przynosicie. Lepiej, gdybyście w tej materii milczeli!
Ile książek na temat wiary, Kościoła, żywotów świętych przeczytałeś? Przecież to należy do obowiązków katolika!
A co wiesz o swoim patronie, którego imię rodzice ci wybrali i które to imię ksiądz wymawiał w czasie twojego chrztu?
A może nie ma takiego świętego? Więc jakimi katolikami są twoi rodzice i rodzice chrzestni?
Poproś błogosławioną Karolinę Kózkównę, aby modliła się za twoją pomyślność, bo nic innego ci nie pomorze!

Nie czytanie książeczki do nabożeństwa czy innych "lektur" sprawia, że człowiek jest wierzący, podobnie jak nadawanie imion dzieciom nie świadczy o byciu chrześcijaninem. Twój ogląd metodą szkiełka i oka na pewno nie przysposobi nowych wyznawców, obawiam się, że wręcz przeciwnie. stań murem za płotem w Toruniu i pluj na wszystkich innych, jak to czynią tobie podobni, którzy równie agresywnie czystością serc się zasłaniają, bo zapomnieli że wiara to także szacunek i tolerancja dla innych. W nosie mam Karolinę i jej walkę o cnotę, bo miliony innych dziewcząt czynią tak samo. A nie zgadzam się na średniowieczne metody współczesnego kościoła: wychwalanie i obnoszenia po parafiach fragmentów ludzkiego ciała czy też rzeczy używanych za życia przez daną osobę, jako przyczynek do umacniania wiary. to CIEMNOGRÓD!
p
piszę z K-Koźla
A tobie może pomóc słownik ortograficzny. Kup sobie koniecznie bo to wstyd pisać z błędami ortograficznymi.

Każdemu zdarza się błąd popełnić, szczególnie gdy pisze się szybko i bez korekty!
Tak popełniłem błąd, znalazłem tylko jeden – pomoże napisałem przez rz, choć ty piszesz o błędach. Proszę wskaż pozostałe, bo ja ich nie dostrzegam!
Jeżeli we mnie rzuciłaś uwagą, to mniemam, że nie popełniasz żadnych błędów, nawet interpunkcyjnych!!!
A co do treści, widzę, że zgadzasz się ze mną.
Błogosławiona Karolina Kózkówna jest patronką Ruchu Czystych Serc oraz Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży. Jest także patronką diecezji rzeszowskiej.
Mam nadzieję, że przynajmniej należysz lub należałaś do Ruchu Czystych Serc.
D
Dr. Ch.
Czystość, dziewictwo to niestety cnoty dzisiaj coraz rzadziej spotykane. A potem ludzie się dziwią, że młodzi a nawet starsi się rozwodzą. Jest coś co tkwi pomiędzy małżonkami i rozdziela ich dozgonnie : iNiestety uczucie to z wiekiem i stażem małżeńskim wcale nie ustępuje.

Może to nie miejsce na polemikę, bo chodzi tu o Bł. Karolinę, ale pewien związek z tematem istnieje. Mam wątpliwości, czy dziewictwo jest cnotą. Jest stanem, ale niekonieczne cnotą. Odwaga, prawdomówność, rzetelność jako habitus to cnoty. Bóg stworzył człowieka stworzeniem seksulanym, a więc wyposażył go w popęd seksualny. Gdyby tego nie chciał, to stworzyłby ludzi wszystkich jednej płci albo bez płci. Człowiek n.p. z racji religijnych chciał polepszyć dzieło Boże i wykuł tezę, że dziewictwo jest cnotą. A co oznacza czystość ?
Wierność w związku jest wartością. A co oznacza w tym kontekście czystość? Niezajmowanie się tematem seksualności? Czy Bóg tego naprawdę chce? Albo chcą tego niektórzy ludzie stwarzając całe teorie umocowując je w religii ? Ludzie rozwodzą się nie ze względu na brak czystości czy dziewictwa, ale dlatego, bo nie pasują do siebie, albo, bo nie pielęgnowali uczcucia miłości, albo ich rozwój osobościowy potoczył się tak diametralnie inaczej, że różnią ich po latach ich poziomy rozwoju, albo może dlatego, bo na początku stała głupota, nacisk środowiska, ciąża, błyskotki a brak był rozwagi, uczciwości co o uczuć i brak dojrzałości. A po latach widzą, jaki błąd popełnili. Właśnie Kościół ma tu zadanie napominania i ostrzegania przed pochopnością zawierania związków małżeńskich bez perspektyw. Ale tendencja jest wręcz przeciwna: szybko przed ołtarz zanim dojdzie do kontaktów seksualnych.
A
Alina
Miałeś 25 lat na to, żeby poznać postać i życiorys błogosławionej Karoliny Kózkówny!!!
To podczas wizyty w Tarnowie, 10 czerwca 1987, papież Jan Paweł II ogłosił Ją błogosławioną.
Ale właśnie tacy jak ty „katolicy” tak mocno interesujecie się życiem Kościoła, że wystarczy posłuchać was lub poczytać wasze wpisy, żeby przekonać się, jaki wstyd rodzicom, rodzicom chrzestnym i wspólnocie Kościoła przynosicie. Lepiej, gdybyście w tej materii milczeli!
Ile książek na temat wiary, Kościoła, żywotów świętych przeczytałeś? Przecież to należy do obowiązków katolika!
A co wiesz o swoim patronie, którego imię rodzice ci wybrali i które to imię ksiądz wymawiał w czasie twojego chrztu?
A może nie ma takiego świętego? Więc jakimi katolikami są twoi rodzice i rodzice chrzestni?
Poproś błogosławioną Karolinę Kózkównę, aby modliła się za twoją pomyślność, bo nic innego ci nie pomorze!

A tobie może pomóc słownik ortograficzny. Kup sobie koniecznie bo to wstyd pisać z błędami ortograficznymi.
n
nie talibom
Miałeś 25 lat na to, żeby poznać postać i życiorys błogosławionej Karoliny Kózkówny!!!
To podczas wizyty w Tarnowie, 10 czerwca 1987, papież Jan Paweł II ogłosił Ją błogosławioną.
Ale właśnie tacy jak ty „katolicy” tak mocno interesujecie się życiem Kościoła, że wystarczy posłuchać was lub poczytać wasze wpisy, żeby przekonać się, jaki wstyd rodzicom, rodzicom chrzestnym i wspólnocie Kościoła przynosicie. Lepiej, gdybyście w tej materii milczeli!
Ile książek na temat wiary, Kościoła, żywotów świętych przeczytałeś? Przecież to należy do obowiązków katolika!
A co wiesz o swoim patronie, którego imię rodzice ci wybrali i które to imię ksiądz wymawiał w czasie twojego chrztu?
A może nie ma takiego świętego? Więc jakimi katolikami są twoi rodzice i rodzice chrzestni?
Poproś błogosławioną Karolinę Kózkównę, aby modliła się za twoją pomyślność, bo nic innego ci nie pomorze!

nic tylko biczować mi się przyjdzie. Po takim wpisie coraz bardziej mam ochotę więcej nie zaglądać do świątyni na mszę
p
piszę z K-Koźla
Nie mam pojęcia kim była owa Karolinka i czymże wsławiła się za życia. Jeśli więc takich mamy błogosławionych, o których dowiadujemy się dopiero wtedy, gdy jej kości będa obnoszone jakjarmarczna kukła - to ja się wypisuję z tej zabawy. Zestawmy choćby postać JPII z tą Karoliną - oboje błogosławieni - tylko wkład w życie świata i jego poprawę moralną druzgocąco różny! nie znaczy to, że kości papieża Polaka traktowałbym inaczej niż jarmarczne obwożenia misia z łańcuchem - bo to akurat jest w moim przekonaniu bałwochwalstwem i prymitywnym przejawem ciemnogrodu rodem z zamierzchłego średniowiecza

Miałeś 25 lat na to, żeby poznać postać i życiorys błogosławionej Karoliny Kózkówny!!!
To podczas wizyty w Tarnowie, 10 czerwca 1987, papież Jan Paweł II ogłosił Ją błogosławioną.
Ale właśnie tacy jak ty „katolicy” tak mocno interesujecie się życiem Kościoła, że wystarczy posłuchać was lub poczytać wasze wpisy, żeby przekonać się, jaki wstyd rodzicom, rodzicom chrzestnym i wspólnocie Kościoła przynosicie. Lepiej, gdybyście w tej materii milczeli!
Ile książek na temat wiary, Kościoła, żywotów świętych przeczytałeś? Przecież to należy do obowiązków katolika!
A co wiesz o swoim patronie, którego imię rodzice ci wybrali i które to imię ksiądz wymawiał w czasie twojego chrztu?
A może nie ma takiego świętego? Więc jakimi katolikami są twoi rodzice i rodzice chrzestni?
Poproś błogosławioną Karolinę Kózkównę, aby modliła się za twoją pomyślność, bo nic innego ci nie pomorze!
p
piszę z K-Koźla
Ale w czym masz człowieku problem ? Dlaczego mam sie leczyć, bo...? KK to instytucja nastawiona tylko i wyłącznie na zysk . Swoje owieczki ma w du. ie.
Cała zachodnia europa odchodzi od kościoła (postęp - wiesz co to jest?) Zrozum, czym społeczeństwo jest bogatsze tym bardziej odchodzi od wiary. Wiara jest dla ludzi biednych i słabo wykształconych - niestety. Pozdrawiam .

Wiem co to jest postęp na zachodzie! W Berlinie ponad 80 meczetów, we Francji nie wiedzą, jak rozwiązać problem muzułmanów, w Londynie mają problem z nauką dżihadu w meczecie East London!
A my mamy problem ten sam od setek lat. Czcimy naszych świętych i błogosławionych.
s
sceptyk

Polska jest bezpieczna bo nie posiada złóż ropy i innych cennych bogactw dla "wprowadzających demokrację" amerykanów, oraz dzięki temu że jest w tej chwili krajem mało znaczącym w rozgrywkach między mocarstwami, ale gdyby ktoś mógł dzięki niej coś "ugrać" dla siebie lub zagrać komuś na nerwach to powtórzyła by się II wojna,Jałta i inne historie. Afryka nigdy w historii bardziej od nikogo nie dostała w pupę jak od "chrześcijańskich" narodów europejskich i amerykańskich, kto traktował i do dzisiaj traktuje afrykański naród jak niewolników i podludzi? kto najbardziej udając tam wprowadzanie demokracji podjudza i wtrąca sie w imię ropy naftowej ? i jeszcze przypomnijmy sobie kto w Europie zorganizował zakon krzyżacki, świętą inkwizycję? może by tak przypomnieć sobie historię , tą gdzie papież jeden z drugim pozwalał mordować ludzi w imię zdobycia wpływów na danych terytoriach przez Watykan, kto pomagał hitlerowcom w ucieczkach przed procesami norymberskimi do Ameryki Południowej, KK ma bardzo krwawą historię, nawet dzisiaj wystarczy spojrzeć ile nienawiści siedzi w ludziach, którzy podają się za "prawdziwych katolików" , nie popieram ekspansji islamu w Europie , uważam, że muzułmanie powinni sobie spokojnie zyć na swoim terytorium ale też nie zgodzę się aby zwalać całe zło tylko i wyłącznie na nich

h
haczyk
Ale w czym masz człowieku problem ? Dlaczego mam sie leczyć, bo...? KK to instytucja nastawiona tylko i wyłącznie na zysk . Swoje owieczki ma w du. ie.
Cała zachodnia europa odchodzi od kościoła (postęp - wiesz co to jest?) Zrozum, czym społeczeństwo jest bogatsze tym bardziej odchodzi od wiary. Wiara jest dla ludzi biednych i słabo wykształconych - niestety. Pozdrawiam .

Zachód jest dla ciebie wyrocznią więc wiedz, że na tym genialnym zachodzie islamiści wypierają rdzennych mieszkańców w każdym kraju. Zobacz co sie dzieje w Belgii, Francji, Niemczech : kościoły są wykupywane przez wyznawców islamu który jest ekspansywny i jak po raz kolejny to udowadnia w Afryce - niebezpieczny. Polska dzięki temu, że ma w miarę jednorodne rasowo i wyznaniowo społeczeństwo jest najbezpieczniejszym krajem w Europie, co mądrzejsi i bardziej przewidywalni ludzie kierują się ku Polsce. Jeśli jesteś pozbawiony łaski wiary to nie szydź z naszego sacrum bo jeszcze życia nie przeżyłeś i możesz się nawrócić. Tylko krowa nie zmienia poglądów.
p
piotr

Nie mam pojęcia kim była owa Karolinka i czymże wsławiła się za życia. Jeśli więc takich mamy błogosławionych, o których dowiadujemy się dopiero wtedy, gdy jej kości będa obnoszone jakjarmarczna kukła - to ja się wypisuję z tej zabawy. Zestawmy choćby postać JPII z tą Karoliną - oboje błogosławieni - tylko wkład w życie świata i jego poprawę moralną druzgocąco różny! nie znaczy to, że kości papieża Polaka traktowałbym inaczej niż jarmarczne obwożenia misia z łańcuchem - bo to akurat jest w moim przekonaniu bałwochwalstwem i prymitywnym przejawem ciemnogrodu rodem z zamierzchłego średniowiecza

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3