Remont chodników wzdłuż ul. 1 Maja w Opolu. Drogowcy rozpoczęli drugi etap prac. Inwestycja będzie gotowa szybciej?

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Remont chodników wzdłuż ul. 1 Maja w Opolu. Drogowcy rozpoczęli drugi etap prac. Inwestycja będzie gotowa szybciej? MZD
Kilka tygodni temu zakończono przebudowę południowego chodnika wzdłuż ul. 1 Maja. Drogowcy zabrali się teraz za część północną. Termin realizacji to czerwiec przyszłego roku, ale nie można wykluczyć, że prace będą zakończone wcześniej.

Prace prowadzone są na odcinku ul. 1 Maja pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Plebiscytową oraz Rejtana. W październiku drogowcy przebudowali chodnik po południowej stronie drogi. Układaniu nowego bruku towarzyszyła zmiana organizacji parkowania. Wyznaczono tam 37 miejsc parkingowych, w tym jedno dla osób niepełnosprawnych.

Przebudowa południowego chodnika ul. 1 Maja miała być zakończona do końca grudnia. Wykonawca uwinął się z nią jednak do początku miesiąca. Niedawno drogowcy zabrali się za drugi etap prac, po stronie północnej.

- Będą sukcesywnie przesuwać się w stronę ul. Rejtana, tak jak miało to miejsce po drugiej stronie. To będą kilkunastometrowe odcinki - zapowiada Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.

Po północnej stronie ul. 1 Maja zakres prac jest jednak szerszy. Obok ułożenia nowego chodnika przewiduje wykonanie ciągu pieszo-rowerowego. Wiązać będzie się to z wykonaniem przejazdów rowerowych przez ulice Przemysłową, Warsztatową, Kani oraz Kasprowicza.

Czytaj także

Emocje wśród okolicznych mieszkańców budzi fakt, że i w tym przypadku remontowi towarzyszyć będzie wytyczenie miejsc parkingowych, których będzie mniej, niż do tej pory. Plan zakłada wyznaczenie 25 miejsc postojowych równolegle do jezdni, w tym dwa dla osób niepełnosprawnych. Tymczasem teraz, gdy miejsca nie są formalnie wyznaczone, około 20 samochodów potrafi zaparkować prostopadle do ulicy przy bloku pomiędzy ulicami Przemysłową i Warsztatową.

Inwestycja na ul. 1 Maja kosztuje około 2 mln zł. Termin ukończenia to czerwiec przyszłego roku. Rzecznik MZD przyznaje, że nie jest wykluczone, że prace będą zrealizowane szybciej.

Sprowadzamy coraz więcej używanych aut. Golf nie jest liderem

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

A co z e-hulajnogami ? Kiedy otrzymają zatwierdzenie UNII typu CE , pozwalające na użytkowanie i dostosowanie do przepisów Kodeksu Drogowego?

Dodaj ogłoszenie