Spotkanie odbyło się, bo ratusz ma spore wątpliwości co do pomysłu, aby wyjście z dworca odbywało się przez wiadukt na Struga.
Gdyby zdecydowano się na taki wariant, to podróżni musieliby mocno nadłożyć drogi, a także pokonywać dwukrotnie wąskie schody.
- Myślę, że kolejarze już zrezygnowali z tego pomysłu, bo sami zobaczyli, że propozycja projektantów nie jest najlepsza - mówi Arkadiusz Wiśniewski, zastępca prezydenta ds. komunikacji. - Nie mamy wpływu na sam remont dworca i możemy tylko coś sugerować, ale widać, że kolej jest otwarta na dyskusję i znalezienie innego rozwiązania.
A wyjścia są dwa.
Pierwsze to budowa drewnianej kładki nad torami.
Drugie - to skorzystanie z tunelu pod dworcem głównym PKP, który obecnie użytkuje poczta.
Tunel - niemal identyczny do tego, którym obecnie wchodzimy na dworzec - poprowadzony jest z budynku na peronie pierwszym, aż do budynku poczty głównej na ulicy Krakowskiej.
Poniemieckie tunele pod opolskim dworcem. Zobaczcie zdjęcia!
Pomysł zakłada przebicie tunelu i wyprowadzenie ruchu pieszych w rejonie lokomotywy stojącej pod dworcem. Na razie kolej nie mówi ani tak, ani nie.
Do ostatecznej decyzji jeszcze trochę czasu zostało. Remont miałby bowiem ruszyć w maju.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?