Remont dworca PKP w Opolu nie może ruszyć

Archiwum
PKP ma na prace w Opolu około 10 milionów złotych.
PKP ma na prace w Opolu około 10 milionów złotych. Archiwum
PKP nie może rozpocząć przebudowy dworca głównego. Wojewoda opolski odmówił wydania pozwolenia na budowę, gdyż projekt remontu jest niekompletny.

Jak poinformował urząd wojewódzki wniosek inwestora o pozwolenie na przebudowę dworca kolejowego w Opolu pozostawiono bez rozpatrzenia. W ocenie urzędników wojewody był on niekompletny.

Brakowało m.in. pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych wydanego przez wojewódzkiego konserwatora zabytków oraz prawidłowo złożonego pełnomocnictwa i oświadczenia o prawie do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane.

- Na ostatnim spotkaniu z PKP mówiono, że w tej inwestycji bardzo liczy się czas, a prace miałyby ruszyć już w czerwcu - opowiada Marek Świetlik, dyrektor wydziału infrastruktury i nieruchomości w urzędzie wojewódzkim. - Niestety, ze strony kolei jest zbyt wiele niedociągnięć, abyśmy mogli wydać pozwolenie na budowę. Obawiamy się o tę inwestycję. Tym bardziej, że już na etapie uzgodnień projektowych pojawiła się m.in. kwestia utrudnień dla pasażerów oraz braku remontu tunelu, o którym nie ma słowa w złożonych u nas dokumentach.

Na razie PKP nie może więc rozpocząć przebudowy dworca. Po uzupełnieniu wszystkich braków inwestor może ponownie wystąpić z wnioskiem o pozwolenie na budowę.

Tymczasem przedstawiciele kolei - którzy zapowiadali rozpoczęcie remontu dworca już w ubiegłym roku - przekonują, że inwestycja nie jest zagrożona.

- Prace nad dokumentacją projektową są w trakcie, ze względu na zmiany w projekcie. Zależy nam na tym, żeby ta modernizacja była wykonana w sposób właściwy z poszanowaniem dla historycznego i architektonicznego dziedzictwa obiektu i jego funkcjonalności, tak jak robimy to w przypadku innych obiektów zabytkowych w całej Polsce - przekonuje Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP S.A. we Wrocławiu.

W imieniu PKP projektem przebudowy dworca Opole Główne zajmuje się biuro architektoniczne Pas Projekt z Nadarzyna, które powinno uzgodnić wszelkie pozwolenia z odpowiednimi do tego instytucjami, w tym uzyskać pozwolenie na budowę.

- Po spotkaniu w Urzędzie Miejskim, które miało miejsce w lutym wezwaliśmy projektantów do uzupełnienia wszystkich wskazanych braków w dokumentacji w trybie natychmiastowym i ponownego wystąpienia o pozwolenie na budowę. W przypadku braku szybkiej reakcji nie wykluczamy nałożenia kar umownych na projektantów - mówi Bartłomiej Sarna i dodaje, że tunel pod torami, łączący budynki Front i Wars, będzie remontowany przez Polskie Linie Kolejowe równolegle do prac na samym dworcu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska