Przetarg dotyczył remontu linii o długości 40 km. Polskie Linie Kolejowe planują wymienić nie tylko torowisko, ale także sieć trakcyjną. Zwiększy się również komfort obsługi podróżnych, bo kolej zmodernizuje perony i przystanki na stacjach: Kędzierzyn-Koźle, Raszowa, Zdzieszowice, Jasiona, Gogolin, Górażdże, Przywory Opolskie, Opole Grotowice oraz Opole Groszowice.
Perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Ponadto na stacji w Gogolinie powstanie przejście podziemne dla pieszych, a w Opolu Grotowicach zostanie zbudowana kładka nad torami.
O kontrakt rywalizowało aż 6 firm. - Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum spółek PORR i Trakcja System - dowiedzieliśmy się w biurze prasowym PLK.
Ta pierwsza spółka jest dobrze znana kolejarzom, bo wcześniej realizowała m.in. rewitalizację linii od Błotnicy Strzeleckiej do Opola. Modernizacja linii z Kędzierzyna-Koźla do Opola Groszowic kosztować ma 508 mln złotych. To o 79 mln zł mniej niż pierwotnie szacowano. Inwestycja będzie prowadzona w trybie „zaprojektuj i wybuduj”, a konsorcjum będzie miało 50 miesięcy na uporanie się z pracami.
- Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie przyspieszą ze 120 do 160 km/h, a pociągi towarowe do 120 km/h - poinformował Mirosław Siemieniec, rzecznik PLK.
Szacuje się, że czas przejazdu pociągów między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem skróci się o 15 minut (obecnie wynosi około 1 godz.).
W przetargu nie ujęto planów zastąpienia przejazdu kolejowego w Gogolinie wiaduktem, który będzie biegł nad torami. - Ta inwestycja zostanie realizowana, ale jako osobne zadanie - zapewnia Krzysztof Długosz, wiceburmistrz Gogolina.
PLK liczy, że inwestycja zostanie sfinansowana w dużej mierze z funduszy otrzymanych z Unii Europejskiej.
Zobacz też: Kładka na Bolko i centra przesiadkowe w Opolu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?