Chodzi o odcinek Koniecpol - Turów, na którym przebudowano m.in. torowisko, wzmocniono jego podbudowę, wymieniono szyny i rozjazdy. Dzięki tej inwestycji składy będą mogły jeździć na tym odcinku z prędkością 120 km/h, dwa razy szybciej niż obecnie.
- Teraz szykujemy się do kolejnych prac na tej linii - mówi Maciej Dutkiewicz z PKP Polskie Linie Kolejowe w Warszawie. - Ogłosiliśmy przetarg na roboty na odcinku Koniecpol - Częstochowa Stradom.
Na początku kwietnia ma rozpocząć się również remont torów pomiędzy Fosowskim, Lublińcem a Częstochową, a następnie między Opolem i Fosowskim. W związku z tym przez co najmniej pół roku odcinek pomiędzy Opolem a Lublińcem będzie wyłączony z ruchu. I w tym wypadku kolej wzmocni podłoże torowiska, wymieni podkłady i szyny.
Dzięki przebudowie na całej długości tzw. "protezy koniecpolskiej", pod koniec 2015 roku podróż z Opola do Warszawy przez Częstochowę skróci się nawet o około 1,5 godziny. Teraz składy Tanich Linii Kolejowych, które z Opola do stolicy jadą przez Lubliniec i Częstochowę, potrzebują aż prawie sześciu godzin na pokonanie trasy o długości zaledwie 323 km. Powód? Tory między Opolem i Częstochową są w fatalnym stanie technicznym. W związku z tym pociągi nie jadą nimi szybciej niż 40 km/h. Po remoncie prędkość na tym odcinku wzrośnie do 120 km/h.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?