Renault wprowadza na rynek krótszą wersję modelu kangoo express, o nazwie compact. Ten zwrotny samochód o niewielkich gabarytach został skonstruowany z myślą o eksploatacji w ruchu miejskim. Samochód jest też odpowiedzią Renault na słynne już trojaczki - citroena nemo, fiata fiorino i peugeota bippera.
Kangoo express compact oferuje standardowo 2,3 metra sześciennego objętości ładunkowej, która w wersji z opcjonalnie składanym siedzeniem pasażera może zostać powiększona o kolejne 0,6 m. Rozmiary przestrzeni ładunkowej to 1,34 m (długość) i 1,21 m (szerokość), przy czym w konfiguracji ze złożonym siedzeniem pasażera można przewozić przedmioty o łącznej długości do 2,12 m. Wielkość przestrzeni ładunkowej pozwala na swobodny transport towarów na europalecie.
Producent przewiduje również wprowadzenie do sprzedaży wersji wyposażonej jedynie w fotel kierowcy. W tym przypadku przestrzeń ładunkowa osiąga długość 2,54 m.
Z kolei wymiary zewnętrzne pojazdu to 3,83 m (długość) i 1,83 m (szerokość). Skrócona wersja kangoo powstała na płycie podłogowej zapożyczonej z obecnej generacji scenica. Rozstaw osi został zmniejszony i wynosi 2,31 m.
Renault kangoo express compact napędzany jest silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra i mocy 90 KM lub silnikiem Diesla o pojemności 1.5 litra DCi, występującym w dwóch wariantach mocy: 70 KM lub 85 KM.
Dziś nie są jeszcze znane polskie ceny nowej furgonetki. Natomiast na styczeń 2009 roku zaplanowano rozpoczęcie sprzedaży kangoo compact w wersji pięcioosobowej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?