Rolnik przeorał drogę, żeby poszerzyć pole

Radosław Dimitrow
Jezdnia powstała w tym miejscu raptem 3 lata temu. Teraz nadaje się do remontu.
Jezdnia powstała w tym miejscu raptem 3 lata temu. Teraz nadaje się do remontu. Radosław Dimitrow
Rolnik zniszczył nowy asfalt na gminnej trasie k. Strzelec Opolskich. Będzie miał kłopoty.

Miejscowy gospodarz, chcąc poszerzyć swoje pole, zaorał pobocze i zwęził o kilkanaście centymetrów asfalt od Rozmierzy w kierunku drogi krajowej nr 94.

Naruszył przy tym podbudowę, dzięki której jezdnia nie pękała na krawędziach. Droga jest zniszczona na odcinku o długości ok. 50 m.

Urzędnicy ze strzeleckiego ratusza są wściekli, bo asfalt położono w tym miejscu zaledwie 3 lata temu. Paradoksalnie, droga miała służyć głównie rolnikom, by mogli bez problemów dojeżdżać do swoich pól.

- Teraz przez pazerność jednego z nich nadaje się do remontu - mówi Sylwester Kaczmarek ze strzeleckiego urzędu. - Dla skrawka ziemi, na której niewiele wyrośnie, rolnik spowodował straty idące w tysiące złotych. Już ustalamy sprawcę tych zniszczeń. Będziemy się od niego domagać, by na własny koszt przywrócił drogę do pierwotnego stanu.

To nie pierwszy raz gminna nawierzchnia kończy pod pługiem traktora.

Wcześniej rolnicy niszczyli jezdnie w Rozmierce i Brzezinach pod Strzelcami Opolskimi. Urzędnicy próbowali ich pouczać, prosząc, by w przyszłości byli bardziej ostrożni. I na tym się kończyło.

Tym razem jednak zapowiadają, że nie popuszczą. Pomiędzy poboczem a polem było jeszcze pół metra wolnej przestrzeni. - Rolnik przesadził - mówią i zapowiadają zgłoszenie tej sprawy policji.

Wideo

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Urzednicy zapowiadaja ze zglosza na policji.czy beda zapowiadac jeszcze z ambon.dlaczego juz nie zglosili. Ponoc przestepstwo juz sie stalo droga przeorana.A prawda bedzie taka ze to rolnik ich poda i wygra.
Tak tak to urzednik nazwal rolnika pazernym a co bedzie jesli to urzad bezprawnie utwardzil rolnika pole..Czy wtedy ci urzednicy naprawia pole rolnika i ten kawalek drogi za swoje niekompetencje i brak wiedzy naprawia swoimi wyplatkami.
G
Gość

Urzednicy zapowiadaja ze zglosza na policji.czy beda zapowiadac jeszcze z ambon.dlaczego juz nie zglosili. Ponoc przestepstwo juz sie stalo droga przeorana.A prawda bedzie taka ze to rolnik ich poda i wygra.

G
Gość
na tym zdjęciu nic nie widać uszkodzeń a co dopiero 50 metruw
A MNIE SIE WYDAJE ZE ROLNIK POWINIEN DOSTAC NAGRODE PONIEWAZ ODKRYL PRAWDOPODOBNIE WIELKA FUSZERE..CZ KTOS WIDZI NA ZDJECIU WARSTWE ASFALTU.TAM SA KAMIENIE POSMAROWANE SMOLA,CZY TAK WYGLADAJA WSZYSTKIE DROGI W NASZYM REGIONIE ,KTO ZA NIE ODPOWIADA.
G
Gość

nie zrobia drogi - zle,
zrobia porzadna droge - tez niedobrze,
zniszczyc - to jest dobrze

G
Gość

na tym zdjęciu nic nie widać uszkodzeń a co dopiero 50 metruw

r
rolnik
kazdemu rolnikowi nakazał bym się cofnac o metr od drogi !! nie tylko pod strzelcami orają drogi , to jest praktykowane wszedzie, i nikt tego nie pilnuje, a asfalt sie łamie i sypie. w kazdej gminie powinni byc odpowiedzialni za to urzednicy i kontrolowac tego typu zgłaszane przez mieszkańców rzeczy !!

z zycia wziete czego jestem lub bylem swiadkiem:

sytuacja nr 1 to taka ze byla droga gminna nieutwardzona sluzyla rolnikom i byla tez jako przeciwpozarowa dla dojazdu strazy pozarnej jak i podobno wazna dla wojska..
jako zwykla piaszczysta droga miala z jednej strony dosc gleboki row odwadniajacy a z drugiej las, lecz w rowie byly juz spore samosiejki .. gmina a wlasciwie ekipa budujaca te droge zamiast przy kladzeniu asfaltu wyczyscici ten row to wolala wykopac nowy z metr od starego zostawiajac z 50cm pobocza ale wchodzac juz na terytorium lasu w tej chwili na tej drodze maja problem wyminac sie 2 traktory z przyczepami a gdyby byl stary row wyczyszczony to swobodnie przejechalby nawet kombajn.

sytuacja nr2.
rolnik zostawil kawalek laki by sasiedzi mogli by dojezdzac na skroty do drogi glownej a nie okrezac i robic wielki objazd. po czasie droga zostala uwlaszczona przez panstwo i wyasfaltowana.

sytuacja nr3.
inny rolnik zyl dobrze z sasiadem i pozwalal mu dojezdzac po swej drodze przez swoje pole do domu gdyz ten rolnik mial tez tamswoje obory i stodoly gdyz mial latwiejszy dojazd niz przez podworze.
po jakims czasie sie mocno sklucili i sasiad dojezdzajacy przepisal swej nadaleko zamieszkalej wydanej corce pole przy domu by nie musial budowac dojazdu a korzystac dalej z drogi sasiada.
sad nakazal rolnikowi pozwalanie dalej uzywania drogi sasiadowi.

nie warto byc zawsze dobry na taki sposob dla sasiadow bo potem sie duzo traci.
G
Gość

PANIE KACZMAREK= POWIEDZIAL PAN PROSZE SKONCZYC TEMAT.CZY GMINA UTWARDZILA POLE ROLNIKA CZY TO ROLNIK BEZPRAWNIE WJECHAL NA GRANICE GMINEJ DROGI.PANA WYJASNIENIA POWINNY ZAKONCZYC GLUPI TEMAT.

p
pprawda

"NAJPRAWDOPODOBNIEJ TO GMINA ZLAMALA PRZEPISY UTWARDZAJAC CUDZE POLE.ROLNIK PRZEORAL SWOJE,WIEC NIE WIEM PO CO GO STRASZYC"
--------------------------
co za bzdura!! Wszedł w drogę i nie ma co dyskutować!! Wina jest w 100% rolnika!

w
www

niech jest to przestroga dla innych, którzy niszczą cudze mienie!!!

m
mieszkaniec

To niestety PAZERNOŚĆ ROLNIKA! Jak wydudowali tę drogę to był po każdej stronie co najmniej metrowy pas kamyczków. A teraz jak widać na zdjęcie wszyscy tylko z czystej obłudy orzą do samej drogi! WSTYD!!!

G
Gość
w cywilizowanym kraju z takimi sprawami idzie sie do adwokata.
samosad ( w tym przypadku zniszczenie) jest w kazdym kraju karalny
...DO ADWOKATA NA DZIEN DOBRY MINIMUM 2 TYSIACZKI SPRAWA MINIMUM BEZ ROZWIAZANIA Z PIEC LATEK ALE W TYM CZASIE TRZEBA BEDZIE JESZCZE Z PARE RAZY DOPLACAC ADWOKATKOWI....MIALBYS RACJE GDYBY POLSKA BYLA PANSTWEM PRAWA.
g
gość

Gmina sama prowokuje takie sytuacje. Gdzie jeszcze w kraju jest taki paradoks, że do pól buduje się drogi asfaltowe a w mieście dziurawych nie remontuje. Panie Burmistrzu jakby mi Pan wyremontował moją drogę w Centrum Strzelec Op. to bym na pewno jej nie przeorał... i zamiast uszczęśliwić na siłe 1-2 rolników uszczęśliwiłby Pan min 100 mieszkańców. Pomyślmy zanim zrobimy znów coś małouzytecznego za pieniądze publiczne...

G
Gość
Wychodze z zalozenia, ze najpierw bylo pole a droga zostala poszerzona. Gmina byla zobowiazana do kupna pasu ziemi przylegajacych pol od ich wlascicieli, czyli rolnikow. Wiem jak sie mysli w urzedach...tak zrobimy a... "glupi bamber"... musi to zaakceptowac. Nie, nie musi, kazdy kawalek ziemi jest naniesiony na mapie geodezyjnej i uwiecznieony w ksiedze wieczystej, gdzie tez jest naniesiony wlasciciel. Za te ziemie jej wlasciciel placi przeciez podatek, skoro Gmina potrzebuje czesc tej ziemi, powinna dojsc do porozumienia z rolnikiem, kupic ile potrzeba, zaplacic, dac naniesc na mape geodezyjna, wstawic kamienie miernicze i zmienic wlasciciela w ksiedze wieczystej. To jest zalatwienie sprawy! Zabrac rolnikowi kawalek ziemi ornej i dalej zadac od niego podatku za te zabrana ziemie...to sa kpiny, samowola i posuniecia kryminalne, albo?
Rolnik ten odebral tylko to, co Gmina jemu wczesniej bezprawnie zabrala. Jak to jest w Hymnie Polskim?.......Jeszcze Polska nie umarla, kiedy my zyjemy. Co nam obca moc wydarla, szabla odbierzemy.....Rolnik wlasnie tak postapil....jak w Hymnie pisze. Dziekuje za uwage.

w cywilizowanym kraju z takimi sprawami idzie sie do adwokata.
samosad ( w tym przypadku zniszczenie) jest w kazdym kraju karalny
G
Gościu
Pazernośc nie zna granic

Ja płacę podatek za ten kawałek ziemi do gminy i jeszcze mam "dać"????
Ci przy korytach to nie wiedzą co to pazernośc. Ty chyba też nie,
Chyba że tak jak Pawlak, cytat: "za demokracją to ja od czasu do czasu był"
S
Spostrzegawczy

W Chróścinie Nyskiej jest podobnie,rolnik od lat uprawia zaoaraną droge za cmentarzem,a gmina Skoroszyce nic sobie z tego nie robi,nawet po wnioskach radnego.Czyzby "WOLNOŚC TOMKU W SWOIM DOMKU"?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3