- Obie przebudowy realizowane są w ramach ogólnopolskiego Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych - mówi Michał Wandrasz z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Skrzyżowanie „na grzybku” w Karczowie, to najniebezpieczniejsze w ostatnich latach skrzyżowanie na sieci dróg krajowych Opolszczyzny. Wymuszanie pierwszeństwa podczas włączania się do ruchu od strony Brzegu (z DK 94), nadmierna prędkość i łamanie zakazu wyprzedzania doprowadziło już w tym miejscu do dziesiątek kolizji i wypadków.
- W miejscu istniejącego skrzyżowania powstanie rondo turbinowe o średnicy zewnętrznej od 45 do 65 metrów. Dla zwiększenia przepustowości powstanie bypass pozwalający wjechać na DK 94 w stronę Brzegu omijając rondo - mówi Michał Wandrasz.
W ramach przebudowy skrzyżowania w Karczowie powstaną także m.in. ścieżki pieszo-rowerowe, oświetlenie, urządzenia poprawiające bezpieczeństwo oraz znak zmiennej treści na wlocie do ronda od strony Opola. Świetlna tablica pozwoli informować kierowców o ewentualnych utrudnieniach na autostradzie A4.
Widząc taki komunikat, kierowca będzie mógł zjechać na rondzie w kierunku Brzegu na DK 94, unikając w ten sposób wjeżdżania na węźle „Opole Zachód” na zakorkowaną autostradę. Skrzyżowanie będzie również monitorowane.
Nowe rondo, które powstanie „na grzybku” docelowo ma być częścią wielopoziomowego węzła drogowego, który powstanie, gdy droga nr 46 będzie w przyszłości rozbudowywana o drugą jezdnię.
Drugi z ogłoszonych przetargów dotyczy wybudowania ronda w Praszce na wylocie z miasta w kierunku Wielunia (skrzyżowanie drogi krajowej nr 45 i dwóch dróg powiatowych - ul. Kopernika i Szosa Gańska).
Oba ronda powinny być gotowe w listopadzie tego roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?