Rowerami w Opolu już po nowej ścieżce

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Nowa droga rowerowa usytuowana jest wzdłuż Sosnkowskiego, po stronie osiedla AK i ma długość około 600 metrów.
Nowa droga rowerowa usytuowana jest wzdłuż Sosnkowskiego, po stronie osiedla AK i ma długość około 600 metrów. Sławomir Mielnik
Poprawiło się bezpieczeństwo cyklistów na ul. Sosnkowskiego w Opolu, na odcinku od ronda Reagana do hipermarketu Real.

Miejski Zarząd Dróg w Opolu przebudował już chodnik na ul. Sosnkowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Wiejską (rondo Reagana) do skrzyżowania z ulicą Horoszkiewicza.
- Chodnik podzielono teraz na asfaltową część dla rowerów i wyłożoną betonową kostką część dla pieszych - wyjaśnia Sławomir Szota, oficer rowerowy z Opola.

Nowa droga rowerowa usytuowana jest wzdłuż ulicy Sosnkowskiego, po stronie osiedla im. Armii Krajowej i ma długość około 600 metrów, a wraz z przejezdnym parkingiem - 750 metrów. Drogowcy wyremontowali też zatoczki autobusowe oraz nawierzchnię przystanków.

Chociaż chodnik w tym miejscu był szeroki, to zgodnie z przepisami rowerzyści przez lata nie mogli po nim jeździć. Groził im za to mandat.

- W związku z tym byliśmy zmuszeni poruszać się po dwupasmowej ulicy Sosnkowskiego razem z pędzącymi nią samochodami - dodaje Sławomir Szota. - Wprawdzie miasto dopuściło potem możliwość jazdy rowerem po chodniku, ale był on w fatalnym stanie.
Ciekawe rozwiązanie Miejski Zarząd Dróg zastosował na parkingu przy zespole sklepików i restauracji w okolicach ronda Reagana.

- Było tam zbyt mało miejsca na wytyczenie osobnej ścieżki dla rowerów, więc pozwolono cyklistom korzystać z tego parkingu. Ciekawostką jest to, że ruch po nim dla samochodów odbywa się tylko w jednym kierunku, natomiast rowerzyści mogą jechać w obu. Informuje o tym specjalna tablica. Pod zakazem wjazdu wszelkich pojazdów umieszczony jest napis "Nie dotyczy rowerów". To dobre i sprawdzone rozwiązanie funkcjonujące od dawna między innymi na wyspie Pasiece - mówi Sławomir Szota.

To niejedyne prace w tym roku na Sosnkowskiego. Na odcinku od Politechniki Opolskiej do ul. Pużaka drogowcy położyli nowy asfalt, poprawili też bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Powstało tam pierwsze w Opolu przejście dla pieszych w kształcie litery Z. Na czym polega jego specyfika? Zebry na drodze dwujezdniowej przesunięte są względem siebie o parę metrów, tak by uniemożliwić przebieganie przez obie jezdnie.

Pieszy najpierw musi przejść pierwszą jezdnię, potem skręcić w prawo, pokonać kilka metrów wzdłuż drogi specjalnym azylem i dopiero potem może wejść na jezdnię. W tym samym miejscu powstał nowy przejazd dla rowerzystów. Ścieżka dla cyklistów wyznaczona jest specjalną czerwoną masą. Oczywiście drogowcy postawili też znaki pionowe informujące o przejeździe.

- Czerwoną nawierzchnię rowerowego przejazdu każdy kierowca zobaczy z daleka i dzięki temu nie rozjedzie tutaj żadnego rowerzysty - kończy Sławomir Szota.

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anna236

Nie wiem po co ścieżki rowerowe, skoro rowerzyści i tak szaleją po chodnikach mając pieszych w d.  ..

Panie Sławku. Niech Pan zacznie od edukacji rowerzystów a potem upomina się o ścieżki rowerowe 

n
nitro

Szota - szowinista rowerowy

 

nie tak dawno rowerzysta zjeżdżając z chodnika na drogę na ul. Sosnowskiego wpadł pod samochód. Zginął na miejscu. Niech najpierw rowerzyści nauczą się przepisów. Jazda pod zakaz to zwiększenie liczby wypadków. Ale oczywiście szowinista rowerowy myśli tylko o swojej du***.

O
Opolak

Fajnie żeby jeszcze ktoś przestawił słup ogłoszeniowy należący do miasta (ncpp??) który stoi pomiędzy pawilonem skaut a przystankiem. Teraz piesi idący od Skauta w stronę przystanku nic nie widzą na ddr przez ten słup.... O ile ruchu nie ma na ddr praktycznie wcale to ok, jak się pojawi ruch to będzie problem (jak ktoś wpadnie pod rower)

R
Rolnik

Wreszcie się wzieli do roboty

g
grant

tak się składa, że większość infrastruktury rowerowej w Opolu stanowią przejezdne parkingi lub przejezdne chodniki, wciąż brak  przejezdnych ddr czy pasów rowerowych.

j
janosik

"Ciekawe rozwiązanie Miejski Zarząd Dróg zastosował na parkingu przy zespole sklepików i restauracji w okolicach ronda Reagana". Nie wiem co ciekawego jest w tym rozwiązaniu - rowerzyści będą tam musieli bardzo uważać na auta wyjeżdżające tyłem z parkingu a kierowcy pamiętać aby popatrzeć nie tylko w prawo ale i lewo, a widocznosc jest tam ograniczona.

Wydaje mi się że należałoby jednak zrobić niezależny pas dla rowerów na istniejącym trawniku... Trzeba by jednak przesunąć te kilka latarni w stronę sklepów.

Wydaje mi się, że ideą drogi dla rowerów jest w miarę bezpieczne i bezstresowe się po niej poruszanie a jeżeli jedziemy parkingiem to tak na pewno nie jest.

 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3