Rowery miejskie w Opolu. Trzy oferty w przetargu na nowy system rowerów miejskich

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Trzy firmy zgłosiły się do przetargu na operatora systemu rowerów miejskich w Opolu. Wszystkie propozycje mieszczą się w planach finansowych miasta.

Przetarg ogłoszono w lutym. Miasto - po konsultacji tematu z organizacjami rowerowymi oraz radnymi - wprowadziło do systemu nowe kryteria. Podstawowa to zmiana sposobu naliczania opłat.

O ile pierwszych 20 minut pozostanie darmowe, to każda kolejna minuta korzystania z jednośladu będzie kosztować 5 groszy. Do tej pory trzeba było płacić 2 złote za każdą rozpoczętą godzinę.

Wprowadzono też abonament. W nowym systemie za 40 złotych miesięcznie można dowolnie korzystać z rowerów miejskich, maksymalnie przez godzinę dziennie.

Istotnym kryterium jest też zapewnienie dodatkowych jednośladów. Minimum to 200 rowerów w systemie, ale ratusz postanowił przyznać oferentom dodatkowe punkty za zwiększenie tej puli, maksymalnie o 80 rowerów.

W poniedziałek okazało się, że każdy z trzech oferentów zadeklarował właśnie tyle dodatkowych jednośladów. W tej sytuacji podstawowym czynnikiem branym pod uwagę przy ocenie ofert będzie cena.

Co ciekawe, wszystkie trzy propozycje mieszczą się w planach finansowych miasta. W budżecie Opola zapisano ponad 3,1 mln zł na ten cel. Tymczasem najtańsza oferta - zgłoszona przez firmę GeoVelo ze Szczecina - opiewa na ponad 2,3 mln zł.

Następna w kolejności jest propozycja firmy, która do tej pory dwa razy odpowiadała za system rowerów miejskich w Opolu. Mowa o NextBike z Warszawy. Ten podmiot wycenił swoje usługi na blisko 2,7 mln zł.

Najdroższą ofertę - wartą nieco ponad 3 mln zł - przedstawiło konsorcjum firm Orange oraz Roovee z Warszawy.

Urząd miasta daje sobie 10 dni na ocenę ofert pod względem formalnym. Podpisanie umowy powinno nastąpić w ciągu miesiąca.

Uruchomienie systemu rowerów miejskich w Opolu planowane jest na przełom maja i czerwca. Umowa ma obowiązywać do końca 2021 roku.

Przypomnijmy, że rowery mają być wyposażone w system geolokalizacji, co umożliwić ma pozostawianie ich poza stacjami. Tych na terenie Opola ma pozostać 18. Te najpopularniejsze wrócą na dotychczasowe miejsca, natomiast te mniej popularne mogą być ulokowane w innych punktach, m.in. w sąsiedztwie realizowanych i planowanych centrów przesiadkowych.

Poseł chce zalegalizować wyprzedzanie rowerzystów na podwójnej ciągłej

x-news/TVN Turbo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska