Rowery miejskie w Opolu. Trzy oferty w przetargu na nowy system rowerów miejskich

Piotr GuzikZaktualizowano 
Trzy firmy zgłosiły się do przetargu na operatora systemu rowerów miejskich w Opolu. Wszystkie propozycje mieszczą się w planach finansowych miasta.

Przetarg ogłoszono w lutym. Miasto - po konsultacji tematu z organizacjami rowerowymi oraz radnymi - wprowadziło do systemu nowe kryteria. Podstawowa to zmiana sposobu naliczania opłat.

O ile pierwszych 20 minut pozostanie darmowe, to każda kolejna minuta korzystania z jednośladu będzie kosztować 5 groszy. Do tej pory trzeba było płacić 2 złote za każdą rozpoczętą godzinę.

Wprowadzono też abonament. W nowym systemie za 40 złotych miesięcznie można dowolnie korzystać z rowerów miejskich, maksymalnie przez godzinę dziennie.

Istotnym kryterium jest też zapewnienie dodatkowych jednośladów. Minimum to 200 rowerów w systemie, ale ratusz postanowił przyznać oferentom dodatkowe punkty za zwiększenie tej puli, maksymalnie o 80 rowerów.

W poniedziałek okazało się, że każdy z trzech oferentów zadeklarował właśnie tyle dodatkowych jednośladów. W tej sytuacji podstawowym czynnikiem branym pod uwagę przy ocenie ofert będzie cena.

Czytaj także

Co ciekawe, wszystkie trzy propozycje mieszczą się w planach finansowych miasta. W budżecie Opola zapisano ponad 3,1 mln zł na ten cel. Tymczasem najtańsza oferta - zgłoszona przez firmę GeoVelo ze Szczecina - opiewa na ponad 2,3 mln zł.

Następna w kolejności jest propozycja firmy, która do tej pory dwa razy odpowiadała za system rowerów miejskich w Opolu. Mowa o NextBike z Warszawy. Ten podmiot wycenił swoje usługi na blisko 2,7 mln zł.

Najdroższą ofertę - wartą nieco ponad 3 mln zł - przedstawiło konsorcjum firm Orange oraz Roovee z Warszawy.

Urząd miasta daje sobie 10 dni na ocenę ofert pod względem formalnym. Podpisanie umowy powinno nastąpić w ciągu miesiąca.

Uruchomienie systemu rowerów miejskich w Opolu planowane jest na przełom maja i czerwca. Umowa ma obowiązywać do końca 2021 roku.

Przypomnijmy, że rowery mają być wyposażone w system geolokalizacji, co umożliwić ma pozostawianie ich poza stacjami. Tych na terenie Opola ma pozostać 18. Te najpopularniejsze wrócą na dotychczasowe miejsca, natomiast te mniej popularne mogą być ulokowane w innych punktach, m.in. w sąsiedztwie realizowanych i planowanych centrów przesiadkowych.

Poseł chce zalegalizować wyprzedzanie rowerzystów na podwójnej ciągłej

x-news/TVN Turbo

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3