Rowery w Opolu. Rozpoczęła się budowa ścieżki wzdłuż ulic Sosnkowskiego i Horoszkiewicza

Piotr Guzik
Piotr Guzik
Rozpoczęła się budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ulic Sosnkowskiego i Horoszkiewicza w Opolu
Rozpoczęła się budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ulic Sosnkowskiego i Horoszkiewicza w Opolu MZD
Drogowcy zdemontowali już stare płyty chodnikowe wzdłuż ulicy Horoszkiewicza. W ich miejsce pojawi się asfaltowa ścieżka dla rowerów oraz chodnik dla pieszych z kostki. W dalszych etapach prace prowadzone będą na ul. Sosnkowskiego.

Odcinek realizowany wzdłuż ulic Horoszkiewicza i Sosnkowskiego ma łącznie blisko 1,5 kilometra długości. Celem jest stworzenie dogodnego połączenia rowerowego pomiędzy rondem na skrzyżowaniu ulic Sosnkowskiego i Okulickiego z ulicą Ozimską.

Inwestycja miała wystartować późną wiosną, jednak drogowcy musieli czekać, aż swoje prace na terenie przewidzianym do ścieżkę rowerową zrealizuje spółka Energetyka Cieplna Opolszczyzny. Dopiero po ich zakończeniu mogła ruszyć budowa ciągu pieszo-rowerowego.

Obecnie prace prowadzone są w rejonie ulicy Horoszkiewicza. Usunięto stare płyty chodnikowe. Następnie wykonana będzie nowa podbudowa ścieżki.

- Przystanek przy ulicy Horoszkiewicza jest przesunięty o kilka metrów. Podobnie będzie też w przypadku przystanku przy ul. Sosnkowskiego, kiedy tam rozpoczną się prace - zapowiada Adam Leszczyński, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.

Z inwestycją koliduje ponad 30 drzew. Mają być usunięte.

MZD zaznacza jednak, że w większości to rośliny, których średnica pnia nie przekracza 15 centymetrów. - Na czas prowadzenia robót zabezpieczamy prawie 180 drzew i krzewów - zaznacza Adam Leszczyński.

Ścieżka wzdłuż ulic Sosnkowskiego i Horoszkiewicza ma być zrealizowana do lutego 2021 roku. Jej koszt to około 1,4 mln złotych.

Przypomnijmy, że nie jest to jedyna trasa rowerowa realizowana na terenie Opola. Szybko postępują prace wzdłuż ulicy Pużaka oraz al. Witosa, gdzie w miejsce starych chodników powstają nowe, mające po około 1,5 kilometra długości ciągi pieszo-rowerowe. Wkrótce rozpocznie się też ich realizacja wzdłuż ulic Tysiąclecia, Grudzickiej oraz Morcinka.

Zrealizowano też krótkie odcinki w rejonie ulicy Wrocławskiej oraz obwodnicy północnej Opola. Do końca wakacji ma też być gotowy ciąg pieszo-rowerowy powstający przy okazji remontu mostu nad Odrą w ciągu ulicy Nysy Łużyckiej.

Plan zakłada też wykonanie trasy dla cyklistów wzdłuż ul. Katowickiej (od ul. Orląt Lwowskich do Szpitala Wojewódzkiego), a także wzdłuż ul. Krapkowickiej.

Na finiszu jest też budowa wartej około 24 mln zł kładki dla pieszych i rowerzystów nad Kanałem Ulgi. Do końca wakacji gotowy ma też być rozbudowany most im. Ireny Sendlerowej, łączący Pasiekę z Wyspą Bolko.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak bezpiecznie jeździć zimą - radzi Miko Marczyk!

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Panie redaktorze, przecież to ciąg pieszo-rowerowy, a nie ścieżka rowerowa!!! A dla aroganckich władców szos mam pytanie - w czym Wam przeszkadza rowerzysta?

G
Gość
8 lipca, 5:50, pawel Dud:

Po co ścieżki rowerowe jak ścierwo rowerowe i tak po nich nie jeździ

Jeździ jeżeli są a jak nie ma to musi się poruszać wśród ścierwa samochodowego

p
pawel Dud

Po co ścieżki rowerowe jak ścierwo rowerowe i tak po nich nie jeździ

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie