Przypomnijmy, że do tej pory Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad z pieniędzy podatników wydała blisko 30 mln złotych na stworzenie tzw. studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego przebudowy autostrady A4 pod Wrocławiem oraz budowy nowej trasy S5 od okolic Wrocławia do Bolkowa. Jesienią zeszłego roku przesądzono, że autostrada A4 na odcinku od węzła Wrocław Wschód do Legnicy, będzie przebudowywana w tzw. starym śladzie. To znaczy, że obecny przebieg A4 na tym odcinku, zostanie poszerzony. Droga będzie trzypasmowa plus pas awaryjny.
Po wielokryteriowych analizach przeprowadzonych przez konsorcjum firm Multiconsult Polska oraz Ivia, wskazano, że właśnie ten wariant będzie najbardziej korzystny. Więcej na ten temat poniżej:
I właśnie dla przebudowy autostrady A4 w starym śladzie, do czerwca tego roku, miał być złożony wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Do dziś wniosek nie został złożony i aktualnie nie ma przewidywanego terminu, w którym mógłby on zostać złożony. Dlaczego?
ZOBACZ OBECNY, PODWROCŁAWSKI ODCINEK A4, KTÓRY MA BYĆ PRZEBUDOWYWANY - ZDJĘCIA Z DRONA
Od strony formalnej tłumaczy to rzeczniczka wrocławskiego oddziału GDDKiA, Magdalena Szumiata: - We wrocławskim oddziale powstał zespół, który ma przeanalizować funkcjonalność rozwiązań komunikacyjnych autostrady A4, która na odcinku Wrocław - Legnica ma być przebudowywana w dotychczasowym przebiegu, tzw. starym śladzie - informuje rzeczniczka i dodaje, że
wniosek do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, zostanie złożony po zakończeniu prac zespołu. Urzędnicy planują to zrobić do końca tego roku.
Poszerzenie autostrady A4 to pilna konieczność. Często po zwykłej stłuczce, wygląda ona tak...
Czy to oznacza, że do dotychczasowych ustaleń dotyczących rozbudowy popularnej "a-czwórki" zostaną wprowadzone jakieś zmiany? Tego na ten moment nie wiemy tego, a Magdalena Szumiata z GDDKiA twierdzi, że jest za wcześnie, by to przesądzać, przed zakończeniem prac wspomnianego zespołu.
Jedno jest pewne, cały proces opóźni się o kilka miesięcy, natomiast w tym momencie aktualna jest wersja przebudowy A4 w starym śladzie. Zobaczcie jak ten podwrocławski odcinek, budzący najwięcej emocji (protestują obie strony - zwolennicy nowego, jak i starego przebiegu) wygląda z lotu drona. Oto najbardziej newralgiczne miejsca i węzły na tym odcinku. Szczegóły w opisach pod zdjęciami.
Zobacz też: