- Od wchodzącego w niedzielę nowego rozkładu jazdy, każdego dnia będziemy uruchamiać średnio 383 pociągi - informuje Agnieszka Serbińska, rzecznik prasowy PKP Intercity. - To o 23 więcej niż dotychczas.
W rozkładzie na sezon 2018/2019 pojawią się więc nowe połączenia. Na przykład Opolszczyzna zyska międzynarodowy pociąg IC Nightjet (obsługiwany przez koleje austriackie) m.in. do Berlina, Budapesztu czy Wiednia.
Z Opola w stronę Budapesztu i Wiednia odjeżdżać będzie o godz. 23.40, a z Kędzierzyna-Koźla o 0.27. W stolicy Węgier skład meldować się będzie o godz. 8.35, natomiast w Wiedniu o godz. 7.00 (w Czechach będzie rozdzielany na Węgry i do Austrii).
Z kolei do Berlina z Opola wyjedzie o godz. 4.24, a w stolicy Niemiec będzie o godz. 9.16. Z Kędzierzyna-Koźla skład odjedzie o 3.31.
Po stronie polskiej zatrzyma się też na stacjach: Wrocław Główny i Racibórz. Dodatkowo pociąg IC Przemyślanin, jadący z Przemyśla, będzie prowadził grupę wagonów do Berlina, które będą przełączane do pociągu IC Nightjet w Katowicach. Wagony do Przemyśla będą odczepiane na stacji w Raciborzu, po czym wyruszą w podróż do Katowic przez Gliwice i Zabrze.
- Dzięki temu mieszkańcy aż sześciu województw: podkarpackiego, małopolskiego, śląskiego, dolnośląskiego, opolskiego i lubuskiego zyskują połączenie międzynarodowe i będą mogli dojechać bezpośrednio do stolicy Niemiec - mówi Agnieszka Serbińska.
Nowy nocny pociąg TLK Pogórze zapewni natomiast połączenie Przemyśla z Wrocławiem. Z Opola do Przemyśla odjedzie o 0.11 a do Wrocławia o 5.00.
Z kolei z Białegostoku przez Warszawę i Wrocław do Zielonej Góry kursować będzie IC Konopnicka. Z Opola do Białegostoku odjedzie o 9.38, a do Zielonej Góry o 18.36.
PKP Intercity realizuje też największy program inwestycyjny w swojej historii wart ok. 7 mld złotych. Przewoźnik podpisuje kolejne umowy na zakup nowego i modernizację dotychczas posiadanego taboru.
Z pierwszych efektów tych kontraktów pasażerowie będą mogli skorzystać już od początku 2019 roku. Na torach pojawią się pierwsze wagony zmodernizowane przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu.
- Będą to wagony przedziałowe drugiej klasy - mówi Agnieszka Serbińska. - Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.
Zmodernizowane wagony będą wykorzystywane do obsługi połączeń w całej Polsce. Dostępne będą na trasach:
- Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – (Białystok)
- Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – (Białystok)
- Kraków/Lublin– Katowice – Wrocław – Zielona Góra –Szczecin – (Świnoujście)
OPOLSKIE INFO [7.12.2018]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?