Rusza budowa kolejnego etapu obwodnicy Kluczborka [wideo]

Mirosław Dragon
Mirosław Dragon

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
IV etap obwodnicy Kluczborka będzie miał prawie 2 kilometry: od ronda w Ligocie Dolnej do skrzyżowania z drogą powiatową do Smard Dolnych. Gmina przekazała już wykonawcy plac budowy.

Prace drogowe ruszą lada dzień, a kolejny kawałek obwodnicy kluczborskiej ma być gotowy w ciągu siedmiu miesięcy.

- To będzie czwarty etap budowy. Kolejny odcinek powstanie od ronda na ul. Wołczyńskiej w Ligocie Dolnej do drogi powiatowej w kierunku Smard. Tam też powstanie kolejne rondo, już ostatnie na budowanej obwodnicy - informuje Jarosław Kielar, burmistrz Kluczborka.

Do przetargu stanęło aż 10 firm. Co ciekawe, gmina odrzuciła najtańszą ofertę ze względu na rażąco niską cenę. Najtańsza oferta opiewała na kwotę 5,4 mln zł.

- Wysłaliśmy do oferenta pismo z pytaniami. Nie dostaliśmy odpowiedzi, uznaliśmy zatem, że firma nie przystąpiła do podpisania umowy - dodaje Jarosław Kielar.

Ostatecznie podpisano umowę z firmą, która zaproponowała drugą w kolejności najniższą kwotę. Spółka ADAC-Lewar z Przystajni zbuduje kolejne odcinek obwodnicy Kluczborka za 6,4 mln zł. Jest to ta sama firma, która dwa lata temu wykonywała poprzedni etap budowy obwodnicy - rozebrała stary wiadukt kolejowy i zbudowała rondo na ul. Wołczyńskiej.
Kluczborska gmina zdobyła na IV etap obwodnicy 3 mln zł dotacji z Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej (jest to maksymalna kwota dotacji).

Czwarty etap budowy obwodnicy ma prawie 2 kilometry. Biegnie nieczynnym torowiskiem. Skrzyżowanie z drogą powiatową w Smardach Dolnych zostanie przebudowane na rondo.

Inwestycja zostanie zrealizowana do 15 listopada 2017 r.

Jest to przedostatni etap budowy obwodnicy Kluczborka. Do zrobienia zostanie ostatni odcinek trasy, ale będzie on najdroższy.

- Zbudować trzeba będzie tam wiadukt kolejowy, dlatego koszt tego etapu szacowany jest na ok. 15 mln zł - mówi Jarosław Kielar.
Gmina ma już gotowy projekt na dokończenie inwestycji. - Aktualnie robione jest studium wykonalności. W czerwcu chcemy złożyć wniosek o dotację unijną z Regionalnego Programu Operacyjnego - informuje burmistrz Kluczborka. - Liczymy na to, że uda się dokończyć naszą obwodnicę do 2019 lub 2020 roku.

Budowany objazd Kluczborka będzie miał w sumie 9 kilometrów. Będzie to już druga obwodnica Kluczborka. Pierwsza biegnie wzdłuż drogi krajowej nr 11 z drugiej strony Kluczborka, zbudowano ją w latach 1986-89 z pieniędzy rządowych.

Druga obwodnica połączy się z nią, łącząc trzy drogi krajowe: nr 11, 42 i 45.

Inwestycja jest wyjątkowa z tego powodu, że inwestorem obwodnicy dróg krajowych jest gmina.

- Sami budujemy objazd miasta i to kosztami nieporównywalnie mniejszymi od obwodnic, które budują dyrekcje dróg krajowych albo wojewódzkich - podkreśla Jarosław Kielar.

Budowa drugiej obwodnicy Kluczborka trwa od dziewięciu lat.

Etapy budowy obwodnicy Kluczborka:

  • I etap - rok 2008 r. - 1-kilometrowy odcinek łączący ulicę Fabryczną w Kluczborku z Ligota Dolną.
  • II etap - rok 2012 - 4-kilometrowa droga z Kuniowa do ul. Fabrycznej oraz rondo na ul. Byczyńskiej w Kluczborku.
  • III etap - rok 2015 - wyburzenie starego wiaduktu kolejowego w Ligocie Dolnej budowa w jego miejscu ronda.
  • IV etap - rok 2017 - 2-kilometrowy odcinek od ronda w Ligocie Dolnej do skrzyżowania z drogą powiatową do Smard Dolnych, budowa ronda w Smardach
  • V etap - planowany na lata 2018-20 - 1,7-kilometrowy odcinek od ronda w Smardach Dolnych do ronda na ul. Byczyńskiej w Kluczborku.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

d
driver
W dniu 11.04.2017 o 12:59, Gość napisał:

Ta nowa obwodnica jest w złym stanie jak ktoś tamtędy jeździ to wie a jak nie wie to niech się przejedzie. Tyle kasy a taka lipa

Jeżdżę co dziennie do pracy do Opola i jakoś nic nie zauważyłem no ale jak ty jeździsz pijany to wszystko wyjaśnia

G
Gość

Ta nowa obwodnica jest w złym stanie jak ktoś tamtędy jeździ to wie a jak nie wie to niech się przejedzie. Tyle kasy a taka lipa

S
Sylwia

Obwodnica

G
Gość
W dniu 09.04.2017 o 13:00, Gandharwa napisał:

Wg mnie GDDKiA nie powinna dusić kasy i zrobić we własnym zakresie łącznik między tym nowym rondem w Smardach a DK11 jeszcze przed przejazdem kolejowym w Krzywiźnie. Wtedy by nie trzeba było budować wiaduktu kolejowego i małym kosztem powstałby prawdziwy objazd Kluczborka między Kępnem a Opolem, przy okazji nowa trasa dla DK42 (stąd Gdaka). A wiadukt do Tesco nie byłby wtedy aż taki pilny.

Bardzo tępe rozumowanie. Lepiej nadłożyć kilka kilometrów drogi i wyprowadzić WJAZD na obwodnice kluczborka kilka kilometrów od kluczborka niż wybudować wiadukt ...

p
prof.giekon
W dniu 09.04.2017 o 13:00, Gandharwa napisał:

Wg mnie GDDKiA nie powinna dusić kasy i zrobić we własnym zakresie łącznik między tym nowym rondem w Smardach a DK11 jeszcze przed przejazdem kolejowym w Krzywiźnie. Wtedy by nie trzeba było budować wiaduktu kolejowego i małym kosztem powstałby prawdziwy objazd Kluczborka między Kępnem a Opolem, przy okazji nowa trasa dla DK42 (stąd Gdaka). A wiadukt do Tesco nie byłby wtedy aż taki pilny.

Niemożliwe do realizacji  B)

T
Tom
W dniu 09.04.2017 o 16:20, Mieszkaniec Kluczborka napisał:

Parę km obwodnicy, a trzy ronda. To tak samo, jak się przez miasto pchać. O ile rondo w miejscu przecięcia z ulicą Wołczyńską jest dobrym pomysłem ze względu na duży ruch, o tyle w miejscu dróg dojazdowych do takich dziur jak Smardy, czy Krasków powinna to być prosta z pierwszeństwem przejazdu!

 

Znawca. Zawsze coś przeszkadza, nie masz nawet pojęcia o czym Ty piszesz ;)

M
Mieszkaniec Kluczborka

Parę km obwodnicy, a trzy ronda. To tak samo, jak się przez miasto pchać. O ile rondo w miejscu przecięcia z ulicą Wołczyńską jest dobrym pomysłem ze względu na duży ruch, o tyle w miejscu dróg dojazdowych do takich dziur jak Smardy, czy Krasków powinna to być prosta z pierwszeństwem przejazdu!

M
Mieszkaniec Kluczborka

Parę km obwodnicy, a trzy ronda. To tak samo, jak się przez miasto pchać. O ile rondo w miejscu przecięcia z ulicą Wołczyńską jest dobrym pomysłem ze względu na duży ruch, o tyle w miejscu dróg dojazdowych do takich dziur jak Smardy, czy Krasków powinna to być prosta z pierwszeństwem przejazdu!

G
Gandharwa

Wg mnie GDDKiA nie powinna dusić kasy i zrobić we własnym zakresie łącznik między tym nowym rondem w Smardach a DK11 jeszcze przed przejazdem kolejowym w Krzywiźnie. Wtedy by nie trzeba było budować wiaduktu kolejowego i małym kosztem powstałby prawdziwy objazd Kluczborka między Kępnem a Opolem, przy okazji nowa trasa dla DK42 (stąd Gdaka). A wiadukt do Tesco nie byłby wtedy aż taki pilny.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3