Rusza remont mostu między Opolem a Zawadą

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Remont przeprawy wykona przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex z Będzina, które zaproponowało w przetargu niecałe 3,8 mln zł.
Remont przeprawy wykona przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex z Będzina, które zaproponowało w przetargu niecałe 3,8 mln zł. Sławomir Mielnik
Kierowcy pytają dlaczego mostu na DK nr 45 na trasie Opole-Kluczbork nie wyremontowano w zeszłym roku, gdy naprawiano tam osuniętą jezdnię.

- No i znów będziemy mieli problemy z dojechaniem do Opola - mówi Krystian Wieczorek z gminy Turawa, który dojeżdża tą drogą codziennie do pracy. - Przecież w tamtym roku drogowcy remontowali osuwisko na tej drodze, które zrobiło się tuż obok tego mostu. Nie można było tych prac zrobić za jednym zamachem?

To właśnie tam w czerwcu ubiegłego roku po intensywnych opadach deszczu osunęła się ziemia razem z częścią asfaltu. Przez ponad miesiąc droga krajowa nr 45 pomiędzy Opolem a Zawadą była zamknięta, a kierowcy jeździli długimi i zakorkowanymi objazdami.

Opolski Odział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który zarządza tą drogą mówi, że nie było takiej możliwości.

- Most do remontu przewidziany jest od kilku lat, już wcześniej zrobiliśmy dokumentację techniczną i czekaliśmy tylko na pieniądze na wykonanie prac - wyjaśnia Michał Wandrasz z GDDKiA w Opolu. - Pojawiły się w tym roku. Natomiast osuwisko to był przypadek losowy. Musieliśmy szybko je naprawić, by drogą mogły jeździć samochody. Na remont mostu pieniędzy nie było.

W związku z tym teraz robotnicy wymienią nadwerężoną konstrukcję mostu, zrobią nową podbudowę jezdni oraz położą nowy asfaltowy dywanik.

- Na czas remontu mostu nie planujemy jednak wytyczania objazdów, a większość prac będzie odbywała się przy normalnym ruchu samochodów - zapewnia Michał Wandrasz. - Natomiast podczas wzmacniania konstrukcji mostu, montażu barier czy kładzenia asfaltu wprowadzimy ruch wahadłowy kierowany. W dzień kierowany będzie ręcznie, w nocy sygnalizacją świetlną.

Remont wykona przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex z Będzina, które zaproponowało w przetargu niecałe 3,8 mln zł.

- Koniec przewidziany jest na 30 października, lada dzień przekażemy też plac budowy i wówczas rozpoczną się prace - mówi Michał Wandrasz. - Na początku kierowcy nawet tego nie zauważą, ponieważ roboty będą prowadzone pod mostem. Dopiero w lipcu spodziewamy się ruchu wahadłowego, gdy rozpocznie się wzmacnianie nasypu, po którym biegnie droga.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska