Rusza remont mostu między Opolem a Zawadą

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Remont przeprawy wykona przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex z Będzina, które zaproponowało w przetargu niecałe 3,8 mln zł.
Remont przeprawy wykona przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex z Będzina, które zaproponowało w przetargu niecałe 3,8 mln zł. Sławomir Mielnik
Kierowcy pytają dlaczego mostu na DK nr 45 na trasie Opole-Kluczbork nie wyremontowano w zeszłym roku, gdy naprawiano tam osuniętą jezdnię.

- No i znów będziemy mieli problemy z dojechaniem do Opola - mówi Krystian Wieczorek z gminy Turawa, który dojeżdża tą drogą codziennie do pracy. - Przecież w tamtym roku drogowcy remontowali osuwisko na tej drodze, które zrobiło się tuż obok tego mostu. Nie można było tych prac zrobić za jednym zamachem?

To właśnie tam w czerwcu ubiegłego roku po intensywnych opadach deszczu osunęła się ziemia razem z częścią asfaltu. Przez ponad miesiąc droga krajowa nr 45 pomiędzy Opolem a Zawadą była zamknięta, a kierowcy jeździli długimi i zakorkowanymi objazdami.

Opolski Odział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który zarządza tą drogą mówi, że nie było takiej możliwości.

- Most do remontu przewidziany jest od kilku lat, już wcześniej zrobiliśmy dokumentację techniczną i czekaliśmy tylko na pieniądze na wykonanie prac - wyjaśnia Michał Wandrasz z GDDKiA w Opolu. - Pojawiły się w tym roku. Natomiast osuwisko to był przypadek losowy. Musieliśmy szybko je naprawić, by drogą mogły jeździć samochody. Na remont mostu pieniędzy nie było.

W związku z tym teraz robotnicy wymienią nadwerężoną konstrukcję mostu, zrobią nową podbudowę jezdni oraz położą nowy asfaltowy dywanik.

- Na czas remontu mostu nie planujemy jednak wytyczania objazdów, a większość prac będzie odbywała się przy normalnym ruchu samochodów - zapewnia Michał Wandrasz. - Natomiast podczas wzmacniania konstrukcji mostu, montażu barier czy kładzenia asfaltu wprowadzimy ruch wahadłowy kierowany. W dzień kierowany będzie ręcznie, w nocy sygnalizacją świetlną.

Remont wykona przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex z Będzina, które zaproponowało w przetargu niecałe 3,8 mln zł.

- Koniec przewidziany jest na 30 października, lada dzień przekażemy też plac budowy i wówczas rozpoczną się prace - mówi Michał Wandrasz. - Na początku kierowcy nawet tego nie zauważą, ponieważ roboty będą prowadzone pod mostem. Dopiero w lipcu spodziewamy się ruchu wahadłowego, gdy rozpocznie się wzmacnianie nasypu, po którym biegnie droga.

Najnowsze oferty na Black Friday

Materiały promocyjne partnera

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
rzecznik
W dniu 12.05.2014 o 23:18, mari@@ napisał:

ja pier***ę !!!!!!! czy ku*** to musi trwać 6 miesięcy ???????? kawałek mostku ..... nie mostu !!!!!!!!

Oto zakres przebudowy mostu wraz z odcinkiem drogi krajowej:

- wykonanie, utrzymanie i demontaż tymczasowego oznakowania pionowego
i poziomego ,
- rozbiórka umocnień w dnie rzeki,
- zabicie ścianek szczelnych w korycie rzeki,
- wykonanie fundamentów łuku pod mostem – mikropale,
- wykonanie fundamentów ścian oporowych - pale dużych średnic ,
- wykonanie w korycie rzeki płyty fundamentowej łuku żelbetowego,
- betonowanie, nasuwanie w istniejące światło łuku łupin żelbetowych,
- sprężenie konstrukcji żelbetowej łuku ,
- iniekcja przestrzeni pomiędzy istniejącym a projektowanym łukiem,
- rozbiórka części ścian oporowych, wyposażenia mostu, umocnień , bariery,
- wykonanie ścian oporowych żelbetowych,
- wykonanie kap żelbetowych,
- wykonanie izolacji termozgrzewalnej na kapach i łupinach żelbetowych,
- wykonanie elementów wyposażenia mostu ( krawężniki kamienne, deski gzymsowe,
bariery),
- rozbiórka nawierzchni i podbudowy na dojazdach,
- przestawienie istniejącego słupa oświetleniowego linii NN,
- wykonanie odwodnienia drogi ( kanalizacja , ścieki skarpowe ),
- wykonanie podbudowy i nawierzchni na dojazdach,
- wykonanie izolacjo-nawierzchni na kapach chodnikowych,
- wykonanie warstw nawierzchni w obrębie mostu,
- wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego,
- umocnienie skarp nasypu kostką brukową , geokratą,
- umocnienie dna rzeki poza mostem – płyta betonowa,
- umocnienie skarp rzeki gabionami i materacami siatkowo-kamiennymi.
- wzmocnienie podłoża gruntowego nasypu przed mostem za pomocą iniekcji rozpierajacej
 

k
kierowca

To róbcie to w nocy !!!  gdzie ruch jest mały ... a nie w dzień gdzie natezenie ruchu i znów będzie  kierowanie ruchu takie że masakra jakaś  Maly mostek wielki problem... czy ta wladza zrobila kiedys cos normalnie????...NIE.. za krotkie maja kadencje wiec nalezy wybrac ich POnownie ... oni najlepiej wiedza jak to zrobic... co tam kierowcy i ich koszty ....

P
Piotr

To róbcie to w nocy !!!  gdzie ruch jest mały ... a nie w dzień gdzie natezenie ruchu i znów będzie  kierowanie ruchu takie że masakra jakaś  ... 

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3