Ruszyła budowa mostu na Odrze

fot. Daniel Polak
Most będzie miał pięć przęseł. Długość najdłuższego wyniesie 140 metrów.
Most będzie miał pięć przęseł. Długość najdłuższego wyniesie 140 metrów. fot. Daniel Polak
Konstrukcja o długości 400 metrów będzie częścią miejskiej obwodnicy. Dziś wmurowano kamień węgielny w jeden z przyczółków mostu w Kędzierzynie-Koźlu.

Będzie miał pięć przęseł. Długość najdłuższego wyniesie 140 metrów.

- Będzie to największa tego typu przeprawa w Polsce zbudowana w tzw. technologii nawisowej - tłumaczy Jarosław Lewiński, kierownik budowy.

Przeprawa przez Odrę będzie tak długa, ponieważ zaprojektowano ją z myślą o żegludze na tej rzece.

- Wciąż realna jest budowa w przyszłości kanału Odra-Dunaj. W związku z tym zdecydowaliśmy, że najdłuższe przęsło będzie miało aż 140 metrów długości, aby w tym miejscu kiedyś mogły bez problemu pływać statki - wyjaśniał Zbigniew Pałac z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Nie chcieliśmy dopuścić do tego, że kilkanaście lat most trzeba byłoby stawiać od nowa.
Prace nad budową mostu, który będzie częścią południowej obwodnicy miasta potrwają ponad rok. Samochody będą jeździły po drodze zawieszonej na wysokości ponad 10 metrów.

Aby cała konstrukcja była stabilna, w ziemię, gdzie znajdować się będą jego filary, wbitych będzie ponad sto pali. Betonowe funda-menty przyczółków są zakopane na głębokości 9 metrów.

- Most wraz z całą obwodnicą południową pozwoli wyprowadzić ruch z centrum miasta - podkreślał Bolesław Pustelnik, szef opolskiego oddziału GDDKiA

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska