Ruszyła budowa mostu na Odrze

fot. Daniel Polak
Most będzie miał pięć przęseł. Długość najdłuższego wyniesie 140 metrów.
Most będzie miał pięć przęseł. Długość najdłuższego wyniesie 140 metrów. fot. Daniel Polak
Konstrukcja o długości 400 metrów będzie częścią miejskiej obwodnicy. Dziś wmurowano kamień węgielny w jeden z przyczółków mostu w Kędzierzynie-Koźlu.

Będzie miał pięć przęseł. Długość najdłuższego wyniesie 140 metrów.

- Będzie to największa tego typu przeprawa w Polsce zbudowana w tzw. technologii nawisowej - tłumaczy Jarosław Lewiński, kierownik budowy.

Przeprawa przez Odrę będzie tak długa, ponieważ zaprojektowano ją z myślą o żegludze na tej rzece.

- Wciąż realna jest budowa w przyszłości kanału Odra-Dunaj. W związku z tym zdecydowaliśmy, że najdłuższe przęsło będzie miało aż 140 metrów długości, aby w tym miejscu kiedyś mogły bez problemu pływać statki - wyjaśniał Zbigniew Pałac z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Nie chcieliśmy dopuścić do tego, że kilkanaście lat most trzeba byłoby stawiać od nowa.
Prace nad budową mostu, który będzie częścią południowej obwodnicy miasta potrwają ponad rok. Samochody będą jeździły po drodze zawieszonej na wysokości ponad 10 metrów.

Aby cała konstrukcja była stabilna, w ziemię, gdzie znajdować się będą jego filary, wbitych będzie ponad sto pali. Betonowe funda-menty przyczółków są zakopane na głębokości 9 metrów.

- Most wraz z całą obwodnicą południową pozwoli wyprowadzić ruch z centrum miasta - podkreślał Bolesław Pustelnik, szef opolskiego oddziału GDDKiA

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

~obcy~
bez urazy ale cała obwodnica kędzierzyna to jakaś jedna wielka pomyłka, po co komu dwa pasy ruchu jak i tak sie tego nie wykorztuje przez wąskie gardła jakimi są ronda i zwężenie pod wiaduktem, jeśli pozostała część obwodnicy została zaprojektowana tak samo "mądrze" to ja współczuje wszystkim którzy muszą sie tamtędy przedostać.
b
bbb
Raczej nikt z Koźla nie będzie wracał pod Dębową, żeby wjechać na obwodnicę. Spod rynku w Koźlu jest do Ronda Milenijnego przez Kłodnicę około 4 km, nową trasą powrót do Dębowej to 2 km, później ponad kilometr do wiaduktu nad Raciborską, blisko kilometr do mostu na Odrze .... i jeszcze kilka kilometrów po drugiej stronie Odry. Wjazd na Raciborskiej (bezkolizyjny) byłby mądrzejszym rozwiązaniem. Obawiam się że jeśli jeździłoby się tą trasą to korek przy dworcu PKS jest więcej niż pewny.
Szkoda, że nie zbudowano tam sensownego ronda, a nie powodującego wypadki ni to parkingu ni to skrzyżowania. Strzałki w lewo jadąc od strony mostu już niejednego wypchnęły na czołowe zderzenie z nadjeżdżającymi od strony Reńskiej Wsi i skręcającymi w lewo. A wąski wjazd od strony PKS i niemożność jednoczesnego skrętu w lewo i w prawo to fuszerka.
l
luk18pl
Rondo milenijne ma zostać rozbudowane o dodatkowy pas ruchu.
A
And-j
myślę, ze most i tak trzeba będzie przebudować, bo za 10...15 lat po jednym pasie w każdą stronę okaże się za mało.
Zastanawia mnie tez, jak po zbudowaniu obwodnicy zostanie rozwiązany problem korków przy rondzie kolo wielkiego krzyża. Nie ma przecież żadnej bliskiej alternatywy, aby jadąc z Kozla do Kędzierzyna tą przeszkodę ominąć.
a
andy
A poświęcenie się odbyło???
Dodaj ogłoszenie