Ruszyła budowa nowego centrum przesiadkowego w Opolu. Czy ta inwestycja jest nam potrzebna?

Mateusz Majnusz
Mateusz Majnusz
Budowa centrum przesiadkowego Opole-Południe będzie kosztowała 11,5 mln zł, a pieniądze pochodzić będą z Polskiego Ładu. Inwestycja ma być gotowa do marca 2024 roku.
Budowa centrum przesiadkowego Opole-Południe będzie kosztowała 11,5 mln zł, a pieniądze pochodzić będą z Polskiego Ładu. Inwestycja ma być gotowa do marca 2024 roku. Kolaż: UM Opole / Mateusz Majnusz
W rejonie kładki pieszo-rowerowej im. Joachima Halupczoka, prowadzącej z Zaodrza do parku 800-lecia rozpoczęły się prace ziemne pod budowę nowego centrum przesiadkowego na 350 miejsc parkingowych. „Opole-Południe” – bo tak nazwano te centrum, ma powstać w ciągu roku, kosztować ponad 11 mln zł i odciążyć ruch na Wyspie Bolko.

W weekendy odwiedzający zoo na wyspie Bolko nie mają już gdzie zaparkować. Parking wypełnia się samochodami już o poranku, a z każdą godziną kierowców przybywa. Zmotoryzowani miejsc do zaparkowania szukają więc na terenach zielonych oraz w samych alejkach parkowych, lekceważąc przy tym obowiązuje w tym miejscu zakazy parkowania.

Sytuacja ta powtarza się od kilku już lat, ponieważ liczba miejsc parkingowych na wyspie Bolko jest zdecydowanie za mała, a sytuacji nie polepsza coraz większa atrakcyjność ogrodu zoologicznego, która przyciąga turystów z całej Polski (nawet 9 tys. odwiedzających jednego dnia).

Zielone płuca Opola muszą w końcu odetchnąć

Aby to zmienić konieczna jest budowa nowego parkingu w rejonie opolskiego zoo. Na wyspie Bolko na nowy parking nie ma już miejsca, a nawet jeśli wykorzystać tereny przy parku 800-lecia degradacja jednego z najbardziej wyjątkowych pomników przyrody na Opolszczyźnie – jakim jest wyspa Bolko postępowałaby każdego roku.

Z tego powodu urząd miasta chce wybudować nowy parking przy moście im. Joachima Halupczoka od strony ul. Krapkowickiej. Projekt urząd miasta nazywa dumnie kolejnym centrum przesiadkowym: Opole-Południe, bo rozmach tej inwestycji też robi wrażenie.

- Parking będzie dawał możliwość postoju 350 pojazdów osobowych Ponadto przy parkingu od strony ul. Krapkowickiej zaprojektowano pętlę dla autobusów komunikacji miejskiej dwoma przystankami zlokalizowanymi w zatokach autobusowych – tłumaczy Adam Leszczyński, rzecznik opolskiego ratusza.

Czy nowe centrum jest mieszkańcom Opola potrzebne?

Mieszkańcy Opola zastanawiają się, czy kolejne centrum przesiadkowe jest nam w ogóle potrzebne. Szczególnie biorąc pod uwagę już istniejące, które świecą pustkami.

W centrum przesiadkowym Opole-Główne zajętych jest zaledwie 10 proc. z wszystkich dostępnych miejsc, na „Opole-Wschód”, gdzie wprowadzono parking typu "parkuj i jedź" zainteresowanie jest niewielkie, a na „Opole-Zachód” choć bezpłatny parking jest w większości zajęty, to nie przez podróżnych przesiadających się w komunikację miejską czy pociąg, ale przez mieszkańców okolicznych bloków.

To będzie prawdziwa rewolucja w Opolu

Wydaje się, że w przypadku centrum przesiadkowego Opole-Południe będzie jednak inaczej, szczególnie w weekendy, podczas których duży parking w pobliżu wyspy Bolko będzie dla przyjezdnych dużym ułatwieniem.

Co również istotne, po przebudowie wiaduktu przy ul. Krapkowickiej po raz pierwszy w historii pojadą tamtędy także autobusy MZK, które zawiozą mieszkańców bezpośrednio pod most im. Joachima Halupczoka, z którego odległość do bram ogrodu zoologicznego wyniesie około 1200 m, czyli ok. 15 minut spaceru.

Budowa centrum przesiadkowego Opole-Południe będzie kosztowała 11,5 mln zł, a pieniądze pochodzić będą z Polskiego Ładu. Inwestycja ma być gotowa do marca 2024 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Strefa Biznesu - Ceny samochodów elektrycznych zaczynają spadać.

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Kiedy i czy w ogóle powstanie obwodnica południowa Opola?

https://radio.opole.pl/100,311855,kiedy-i-czy-w-ogole-powstanie-obwodnica-poludnio
G
Gość
Kiedy zostanie dokończona budowa obwodnicy Opola?
G
Gość
Kto i gdzie się będzie przesiadał? Centra przesiadkowe maja sens tylko gdy są na obrzeżach miast, z których jest szybki autobus wiozący ludzi do centrum miasta, uczelni itd, kursujący po buspasie i jeżeli z tego parkingu będzie odjeżdżał co 10 minut w szczycie, oczywiście autobus będzie tylko dla wysiadających, cena biletu w cenie parkingu w obie strony, a mamy proste dosłownie ulice do centrum z Groszowic, Oleska z Gosławic, Budowlanych Ozimska/ Częstochowska od strony wschodniej, i od Grudzic prosto do centrum miasta. Podobne sprawy funkcjonują w Pradze przy końcowych stacjach metra. Ale nie lepiej budować Maracanę na 10 tys miejsc
G
Gość
9 lutego, 15:03, Romuald:

Onuce ruskie kto rządzi w Opolu? PO!!! i wasz kochany prezydent. To nie rząd zadecydował o budowie centrum, tylko wasze guru.

Onuco jakie PO, Wisniewski to farbowana Solidarna Polska.

G
Gość
9 lutego, 14:50, Gość:

Super pomysł... Wysiąść w "centrum przesiadkowym", by czekać 10 minut na autobus, którym pojedzie się 2 czy 3 przystanki i znowu przesiadać się do innego autobusu... I tak autem jadąc nawet 10 minut eMZetKą będzie jechało się pół godziny...

A. Przesiadka Wiśniewski mógłby zacząć interesować się jaki bałagan jest w jednostkach mu podległych...

Wiśniewski nie ma czasu bo bawi się w kolejarza na Ślunsku

G
Gość
No to sobie inteligenci POpisali.Potem dziwicie się ze to województwo upada.Jak ma nie upadać jak zmieszkuja tu przeważnie obszczymurki
G
Gość
Bez zamówień dla zaprzyjaźnionych firm nie byłoby nigdy pieniędzy na plakaty wyborcze wielkości bloku. Przyjaciele muszą być karmieni, jeśli chce się przy władzy zostać.
M
Młody
9 lutego, 7:10, endriu:

11,5 mln.z ,,Polskiego Ładu".Ciagle czytam,że pieniądze z Polskiego Ładu finansują to i tamto.To jak to jest ,bo z ust oPOzycji ciągle słyszę o ,,Polskim Nieładzie" ,że pinindy nima?

9 lutego, 9:12, Gość:

Bo nie ma,wszystko jest na kredyt. Twoje dzieci wnuki i prawnuki będą za ciebie wpłacać pisowski głupku. Czy twoi potomkowie upoważnili cię do tego abyś zrobił z nich dłużników ? Głupi pasozycie

9 lutego, 10:00, Darek:

Dlaczego obrażasz i to jeszcze nie masz racji. Zadłużenie Polski jest obecnie mniejsze, niż w 2015 roku. To są dane statystyczne, a nie propaganda. Oczywiście dane te odnosić należy do PKB. Kto tego nie rozumie, nie powinien się wypowiadać o ekonomii. Popatrz proszę na zadłużenie Francji, Włoch, Portugalii, Hiszpanii, Gracji, a nawet Niemiec, w które część Polaków jest tak bezkrytycznie zapatrzona. Pieniądze z KPO, to tez po części kredyt, czy mamy zatem z nich nie korzystać, skoro korzysta cała Europa. O co więc w takim razie ten bój i rozpacz opozycji? Przecież to też kolejne kredyty! Cały świat stoi na kredytach i wirtualnych pieniądzach i kiedyś ten system upadnie. Na całego rozpoczęło się to już w XIX wieku. Polecam film "Zeitgeist" na Youtube. Polska jest uczestnikiem międzynarodowego rynku i nie mamy za bardzo innego wyjścia, niż w nim uczestniczyć. Jeżeli ten system upadnie, to i tak wszystko szlag trafi i nawet teoretycznie, gdyby Polska nie miała żadnego zadłużenia (nie ma takie rozwiniętego kraju na świecie), to i tak nie zmieni to naszej sytuacji. Można, a nawet trzeba dyskutować ale jeżeli Twoim argumentem jest wyzywanie, to nie ma to najmniejszego sensu. Pozdraiwam!

9 lutego, 14:56, Do pisoprzygłupa:

mniej tvpis a więcej myślenia pisoprzyglupie,w tvpis komuch z Żoliborza mówił nawet o euro po 3zl! Podał ci adres tego kantoru gdzie taka cena czerwony pacholku? Całe życie na łańcuchu to co ty możesz wiedzieć niewolniku.

Tumanku na niemieckim łańcuchu u Ryżego, gdzie to paliwo po 12 zł, cukier po 15 zł i nie będzie węgla prądu i gazu. Trzeba być bezmózgiem żeby w to wierzyć i dupkiem bez honoru żeby pisać takie bzdury.

R
Romuald
Onuce ruskie kto rządzi w Opolu? PO!!! i wasz kochany prezydent. To nie rząd zadecydował o budowie centrum, tylko wasze guru.
D
Do pisoprzygłupa
9 lutego, 7:10, endriu:

11,5 mln.z ,,Polskiego Ładu".Ciagle czytam,że pieniądze z Polskiego Ładu finansują to i tamto.To jak to jest ,bo z ust oPOzycji ciągle słyszę o ,,Polskim Nieładzie" ,że pinindy nima?

9 lutego, 9:12, Gość:

Bo nie ma,wszystko jest na kredyt. Twoje dzieci wnuki i prawnuki będą za ciebie wpłacać pisowski głupku. Czy twoi potomkowie upoważnili cię do tego abyś zrobił z nich dłużników ? Głupi pasozycie

9 lutego, 10:00, Darek:

Dlaczego obrażasz i to jeszcze nie masz racji. Zadłużenie Polski jest obecnie mniejsze, niż w 2015 roku. To są dane statystyczne, a nie propaganda. Oczywiście dane te odnosić należy do PKB. Kto tego nie rozumie, nie powinien się wypowiadać o ekonomii. Popatrz proszę na zadłużenie Francji, Włoch, Portugalii, Hiszpanii, Gracji, a nawet Niemiec, w które część Polaków jest tak bezkrytycznie zapatrzona. Pieniądze z KPO, to tez po części kredyt, czy mamy zatem z nich nie korzystać, skoro korzysta cała Europa. O co więc w takim razie ten bój i rozpacz opozycji? Przecież to też kolejne kredyty! Cały świat stoi na kredytach i wirtualnych pieniądzach i kiedyś ten system upadnie. Na całego rozpoczęło się to już w XIX wieku. Polecam film "Zeitgeist" na Youtube. Polska jest uczestnikiem międzynarodowego rynku i nie mamy za bardzo innego wyjścia, niż w nim uczestniczyć. Jeżeli ten system upadnie, to i tak wszystko szlag trafi i nawet teoretycznie, gdyby Polska nie miała żadnego zadłużenia (nie ma takie rozwiniętego kraju na świecie), to i tak nie zmieni to naszej sytuacji. Można, a nawet trzeba dyskutować ale jeżeli Twoim argumentem jest wyzywanie, to nie ma to najmniejszego sensu. Pozdraiwam!

mniej tvpis a więcej myślenia pisoprzyglupie,w tvpis komuch z Żoliborza mówił nawet o euro po 3zl! Podał ci adres tego kantoru gdzie taka cena czerwony pacholku? Całe życie na łańcuchu to co ty możesz wiedzieć niewolniku.

P
PiSmatołek
9 lutego, 09:10, Propaganda NTO:

Jeśli "buduje" Wiśniewski to nie jest, jeśli to pomysł kowalskiego to bardzo potrzebna.

9 lutego, 12:19, Gość:

Nic w Opolu nie zostanie wybudowane bez zgody ratusza. Skąd ten głupi zmanipulowany wpis?

w tvpis mi tak powiedzieli

G
Gość
Super pomysł... Wysiąść w "centrum przesiadkowym", by czekać 10 minut na autobus, którym pojedzie się 2 czy 3 przystanki i znowu przesiadać się do innego autobusu... I tak autem jadąc nawet 10 minut eMZetKą będzie jechało się pół godziny...

A. Przesiadka Wiśniewski mógłby zacząć interesować się jaki bałagan jest w jednostkach mu podległych...
G
Gość
9 lutego, 6:56, Przedsiębiorca:

Idiotyzm goni idiotyzm. Kolejne pieniądze wyrzucone w błoto. Zamiast tego można w weekendy "puścić" darmowe MZK aby uniknąć zatłoczenia na Bolko. Gdzie ekolodzy? dlaczego siedzą cicho? Niestety na tak potrzebny ośrodek dzieci z autyzmem pieniędzy nie ma ale na to są. Pieniądze z Polskiego Ładu można by przeznaczyć na rozwój tak fatalnej w naszym mieście komunikacji miejskiej.

Problem polega na tym że znaczna część aut ma rejestracje spoza Opola jak i województwa opolskiego. Skoro są już gotowe centra przesiadkowe, a nie daleko jest jedno, to należy zmobilizować tak straż miejską aby tam kierował ludzi jak parking na wyspie sie przepełnia, a dzieje się tak między 10 a 11 (wiem bo często spędzam tam czas z dziećmi) i wtedy zgrać to z komunikacją miejską. Tylko ktoś by musiał się temu przyjrzeć, poświecić czas, a przecież nie od tego są urzędnicy.

G
Gość
9 lutego, 7:10, endriu:

11,5 mln.z ,,Polskiego Ładu".Ciagle czytam,że pieniądze z Polskiego Ładu finansują to i tamto.To jak to jest ,bo z ust oPOzycji ciągle słyszę o ,,Polskim Nieładzie" ,że pinindy nima?

9 lutego, 9:12, Gość:

Bo nie ma,wszystko jest na kredyt. Twoje dzieci wnuki i prawnuki będą za ciebie wpłacać pisowski głupku. Czy twoi potomkowie upoważnili cię do tego abyś zrobił z nich dłużników ? Głupi pasozycie

9 lutego, 10:00, Darek:

Dlaczego obrażasz i to jeszcze nie masz racji. Zadłużenie Polski jest obecnie mniejsze, niż w 2015 roku. To są dane statystyczne, a nie propaganda. Oczywiście dane te odnosić należy do PKB. Kto tego nie rozumie, nie powinien się wypowiadać o ekonomii. Popatrz proszę na zadłużenie Francji, Włoch, Portugalii, Hiszpanii, Gracji, a nawet Niemiec, w które część Polaków jest tak bezkrytycznie zapatrzona. Pieniądze z KPO, to tez po części kredyt, czy mamy zatem z nich nie korzystać, skoro korzysta cała Europa. O co więc w takim razie ten bój i rozpacz opozycji? Przecież to też kolejne kredyty! Cały świat stoi na kredytach i wirtualnych pieniądzach i kiedyś ten system upadnie. Na całego rozpoczęło się to już w XIX wieku. Polecam film "Zeitgeist" na Youtube. Polska jest uczestnikiem międzynarodowego rynku i nie mamy za bardzo innego wyjścia, niż w nim uczestniczyć. Jeżeli ten system upadnie, to i tak wszystko szlag trafi i nawet teoretycznie, gdyby Polska nie miała żadnego zadłużenia (nie ma takie rozwiniętego kraju na świecie), to i tak nie zmieni to naszej sytuacji. Można, a nawet trzeba dyskutować ale jeżeli Twoim argumentem jest wyzywanie, to nie ma to najmniejszego sensu. Pozdraiwam!

Widać że Ty nie rozumiesz, a próbujesz być najmądrzejszy będąc co najwyżej żenującym. Pis wyciska Polaków każdego dnia bardziej niż starą cytryne, a Ty nie wiem czy za judaszowe srebrniki czy po prostu udajesz że tego nie widzisz psalmy pochlebne im piszesz. Oczywiście źli sa wszyscy inni, doktryny Nojmana, kasty i UE, tylko wyciągnij chłopie tą belke z oka swojego oka, bo Twoja zjednoczona prawica przekroczyła wszystkie możliwe normy już dawno temu, bo jak to mówią "kradną ale się dzielą". Teraz możesz mnie nazwać lewakiem, totalnym i kim tylko chcesz. A Opolu nic nie jest bardziej potrzebne niż ogrodzenie, bo przez takich jak Ty co wiecznie widzą problem mieszkać tu się nie chce. Pojedź w lato na Bolko. Oczywiście wystarczy zmobilizować straż miejską i uruchomić parking na PO...pewnie już się slinisz że chodzi o opozycje, ale nie, bo o Politechnike. Pewnie jednak to nie wystarczy.

G
Gość
9 lutego, 09:10, Propaganda NTO:

Jeśli "buduje" Wiśniewski to nie jest, jeśli to pomysł kowalskiego to bardzo potrzebna.

Nic w Opolu nie zostanie wybudowane bez zgody ratusza. Skąd ten głupi zmanipulowany wpis?

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie