Największa tania linia lotnicza w Europie, wzywa rząd Polski do obniżenia koszów kontroli ruchu lotniczego w związku upadkiem polskiego ruchu pasażerskiego.
Ryanair zaznacza, że ruch pasażerski w Polsce spadł o 14% w pierwszym półroczu tego roku, podczas gdy Ryanair ogłosił wzrost ruchu pasażerskiego o 12%.
W tym czasie Pansa, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, planuje kolejną podwyżkę opłat w 2010 roku o 70%, mimo, że są one najwyższe w Europie i ostatnia podwyżka w 2008 roku wynosiła ponad 1000%.
Ryanair, który jest jedyną dużą europejską linią lotniczą, której ruch lotniczy w Polsce ciągle wzrasta, nakłania Rząd Polski do pójścia w ślady Rządów Hiszpanii i Grecji, które zniosły regionalne opłaty lotniskowe ( w niektórych przypadkach do zera) i do rozważenia kwestii wysokich kosztów kontroli ruchu lotniczego w celu stymulowania polskiej turystyki.
Michael Cawley, z Ryanair:
- Ryanair wzywa Polski rząd, aby zajął się problemami upadającego przemysłu turystycznego. Jak to jest możliwe, że płace w Polsce wynoszą 50% średniej europejskiej, a koszty związane z kontrolą ruchu lotniczego w większej części składające się z płac, są 2 razy większe od średniej europejskiej? Ruch pasażerski Ryanair ciągle wzrasta i otwieramy nowe tanie połączenia w Europie. Jednak Polska stała się kosztownym kierunkiem, w związku ze wzrostem kosztów lotniskowych i nawigacyjnych. Hiszpania i Grecja obniżyły koszty, przez co linie lotnicze mogły obniżyć ceny połączeń , co w rezultacie stymuluje przemysł turystyczny. Teraz wszystko pozostaje w rękach Polskiego rządu, który dzięki obniżeniu opłat lotniskowych i kosztów kontroli ruchu lotniczego (ATC) może pomóc przemysłowi turystycznemu w przetrwaniu kryzysu”
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?