Rzecznik Praw Pacjenta: Po pandemii spada liczba skarg na działanie służby zdrowia

Artur Kiełbasiński
Wideo
od 16 lat
Zdaniem Rzecznika Praw Pacjenta Bartłomieja Chmielowca, liczba skarg na działanie służby zdrowia wyraźnie spadła po pandemii. Powrót służby zdrowia do normalnego trybu pracy sprawił, że znaczna część problemów przestała się pojawiać. Jednak nadal pojawiają się różne wątpliwości.

- Na początku e-porady budziły zachwyt, że mamy taki szybki i sprawny kontakt z lekarzem. Jednak z upływem czasu okazało się, że tamten system miał też wady. Część placówek niemal odcięła się od kontaktów z pacjentami - wyjaśnia Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta. - Obecne przepisy wprowadzają równowagę w systemie i wskazują kiedy taka porada jest możliwa, a kiedy nie.

Rzecznik podkreśla też, że od kilku lat z polskiego budżetu finansowane jest coraz więcej unikalnych, nowoczesnych terapii dotyczących chorób rzadkich.

- Mamy wiele sygnałów od stowarzyszeń, organizacji społecznych, że zmiany w tym zakresie są bardzo dobrze postrzegane - mówi Bartłomiej Chmielowiec. - Będziemy zabiegać o to, by w miarę możliwości budżetowych, ten trend kontynuować.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Rzecznik Praw Pacjenta: Po pandemii spada liczba skarg na działanie służby zdrowia - Strefa Biznesu

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska