S11 na Opolszczyźnie będzie jak autostrada. Wybrano już przebieg obejścia Kluczborka i Byczyny

Mirosław Dragon
Mirosław Dragon

Wideo

Zobacz galerię (15 zdjęć)
Ustalony został przebieg planowanej drogi ekspresowej S11 na północy Opolszczyzny. Trasa będzie obwodnicą dla Olesna, Kluczborka i Byczyny. Pojawiły się już jednak pierwsze protesty mieszkańców.

Droga ekspresowa S11 będzie dla północnej Opolszczyzny tym, czym dla centrum województwa jest autostrada A4 - magnesem dla inwestorów.

Będzie to droga ekspresowa z dwoma pasami w każdym kierunku ruchu. Przez lata S11 była tylko w planach. To jednak wkrótce się zmieni.

Podpisano już umowę na budowę 25-kilometrowej obwodnicy Olesna. To odcinek od Kolonii Ciarka pod Kluczborkiem do Łomnicy na granicy z województwem śląskim. Budowa ruszy pod koniec tego roku. Obwodnica Olesna ma zostać oddana do użytku na koniec 2022 roku. Inwestycja będzie kosztować aż 667,6 miliona zł.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała już również przebieg następnego odcinka S11 od Olesna przez Kluczbork, Byczynę aż do Kępna.

Wybrano wariant W2B, który Kluczbork i Byczynę będzie mijać od wschodu.

W Kluczborku droga S11 będzie miała dwa węzły drogowe: Kluczbork Południe i Kluczbork Północ.

Projektowana droga ekspresowa S11.
Projektowana droga ekspresowa S11. fot. GDDKiA

W Byczynie węzeł drogowy z wjazdem na S11 będzie między miastem a Roszkowicami.

Projektowana droga ekspresowa S11.
Projektowana droga ekspresowa S11. fot. GDDKiA

Ten prawie 46-kilometrowy odcinek dwupasmowej drogi ma zostać zbudowany w latach 2023-2025.

Trwa także budowa drugiego etapu obwodnicy Kępna. Inwestycja realizowana była w dwóch etapach. W pierwszym zbudowano odcinek drogi ekspresowej o długości około 3,6 km, prowadzący na północ od węzła Kępno na S8.

Obecnie realizowany jest drugi etap - przedłużenie trasy na południe od drogi ekspresowej S8. W ramach inwestycji powstaje odcinek drogi ekspresowej o długości 6,8 km oraz łącznik z istniejącą krajową nr 11 o długości ok. 1,3 km.

Oddanie do ruchu obwodnicy Kępna planowane jest w 2021 roku. Wartość tej inwestycji to 122,6 mln zł.

Planowany jest już także odcinek drogi ekspresowej S11 między obwodnicą Olesna a Lublińcem. Jeden z wariantów przecina gminę Dobrodzień. Władze miasta stolarzy wyznaczyły w pobliżu tereny inwestycyjne.

AKTUALIZACJA

Planowana lokalizacja węzła w Kluczborku już wywołała protesty części mieszkańców. Problemem jest Węzeł Północ, który zdaniem protestujących jest położony zbyt blisko ulicy Byczyńskiej.

Mieszkańcy obawiają się, że na rondzie przy Galerii Miodowej i obwodnicy Kluczborka, której budowa zakończy się już wiosną tego roku, spowoduje tworzenie się ogromnych korków.

Komentarze 30

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
sławek

I doczekała się świeczka wieczora

G
Gość
8 stycznia, 16:47, Jo:

Nie ma czegoś takiego jak "Opolszczyzna". To Śląsk Opolski!

8 stycznia, 19:57, Gość:

A co to jest Ślask Opolski . Sa dwa wojewodztwa Opolskie i Slaskie . To jest tak samo jak ślazak , kto to jest -nie ma juz Ślązaków to ze mieszkasz na slasku nie czyni cie Ślazakiem.

10 stycznia, 17:29, Gość:

Wyjaśniam: Śląsk Opolski jest największym regionem Górnego Śląska. Pozostałe regiony Górnego Śląska to: Śląsk Nyski, Śląsk Rybnicki, Śląsk Gliwicko-Katowicki, Śląsk Pszczyński, Śląsk Cieszyński, Śląsk Opawski.

Jeszcze Śląsk Żywiecki!

G
Gość
8 stycznia, 10:24, kluczborczanin:

Wg załączonych map planowana S11 pokrywa część istniejącej obwodnicy Kluczborka. Czy obwodnica zostanie jako droga lokalna leżąca tuż obok S11?

8 stycznia, 14:09, wszystkowiedzący:

Wykonany zostanie drugi pas równolegle do obecnego, proste?

9 stycznia, 07:40, Gość:

Niestety nie. W niektórych miejscach nie będzie starej 11.

Bedzie...musi byc jakas alternatywa. W razie wypadku bedziesz stal jak jakis dziki osiol i czekal az s11 odblokuja?

G
Gość

A Tarnowskich Górach dalej nie wiadomo którędy będzie przebiegać S 11, żaden wariant się ludziom nie podoba.

G
Gość
22 stycznia, 22:29, Gość:

Cześć panowie, mam na imie Monika 25 lat. Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowane osoby zapraszam do kontaktu. Więcej moich zdjęć można zobaczyć na moim profilu : wyspakobiet.eu/monia25

Nie ma już normalnych facetów. Tak jak i kobiet - co widać po twoim ogłoszeniu...

J
JaM

To dobra, acz daleka perspektywa dla miejscowości północy Opolskiego. Niewątpliwie jest projektowana dla podróżnych na trasie Górny Śląsk - Poznań. Żeby jeszcze łącznik do Opola ...

G
Gość

Aktualizacja. Jak widać część mieszkańców protestuje dla zasady. Nie rozumieją, że wjazd na drogę ekspresową jest taki, jak na autostradę. Rozpędzasz się i wioooo, a nie stoisz jak na obecnym skrzyżowaniu dziadek z dygającymi nogawkami, jechać, czy nie jechać. Drodzy mieszkańcy, tam nie będzie klasycznego skrzyżowania jakie jest obecnie, więc i korków nie będzie.

l
llll
8 stycznia, 19:18, 231:

Może w pobliżu kluczborka powstanie jakiś McDonald's bądź dwa na MOPach przy drodze ekspresowej

To są marzenia ja pier...e.

Willa,Ferrari,Jacht o tym nie marzę.Mi wystarczy jeden wieśmac z McDrive.

o
oooo
8 stycznia, 19:18, 231:

Może w pobliżu kluczborka powstanie jakiś McDonald's bądź dwa na MOPach przy drodze ekspresowej

Po ch.j ci McDonald's. jakaś restauracja to rozumiem ale nie pies zmelany z budą.

X
Xxx
9 stycznia, 7:23, Gość:

Wariant droższy, gorszy. Teraz w razie chęci zjazdu na 11 przez Byczynę będzie puszczony cały transport. Szybciej mury runą i nie trzeba będzie ich ratować.

Zniszczą pole bitwy i tereny chronione w dolinie Prosny. Po co robić konsultacje społeczne, skoro mimo sprzeciwów większości ludzi i tak puścili drogę jak chcieli? Pozostałe warianty były o wiele lepsze dla większości.

Pole bitwy hahhaha człowieku !!!!! Niech budują jak najszybciej, to jest jedyna szansa dla tej upadłej gminy

G
Gość
9 stycznia, 7:23, Gość:

Wariant droższy, gorszy. Teraz w razie chęci zjazdu na 11 przez Byczynę będzie puszczony cały transport. Szybciej mury runą i nie trzeba będzie ich ratować.

Zniszczą pole bitwy i tereny chronione w dolinie Prosny. Po co robić konsultacje społeczne, skoro mimo sprzeciwów większości ludzi i tak puścili drogę jak chcieli? Pozostałe warianty były o wiele lepsze dla większości.

To idź na to pole bitwy i machaj rękami może ktoś się zatrzyma żeby się spytać co ci się stało biedny głupi człowieku..............będą zdziwieni że stoisz jak idiota w zaoranym polu.........

Ż
Żelek

Żeby ta droga przyciągnęła inwestorów musi co najmniej być w jakimś stopniu ukończona czyli co najmniej z Katowic do poznania abstra[wulgaryzm]ąc w ogóle odcinek z Poznania do Kołobrzegu obecnie gdy ktoś jedzie z Katowic do poznania to nie wybiera drogi krajowej 11 tylko wjeżdża na a4 A przy Wrocławiu zjedza na s5 która jedzie już do samego poznania jeżeli cały odcinek s11 na trasie Katowice Poznań zostanie ukończony to wtedy ktoś jadący z Katowic do poznania czy w ogóle nad morze pojedzie s11 I trasa stanie się bardziej atrakcyjniejsza dla wszystkich jadących w kierunku północnym polski A co za tym idzie wszelkich inwestorów chociaż by przez to że a4 jest płatna A s11 będzie zupełnie darmowa tak więc na inwestorów trzeba będzie jakiś czas poczekać

Ż
Żelek
8 stycznia, 14:51, Gość:

Po co w Kluczborku dwa zjazdy? Szkoda kasy dla tak małego miasteczka

8 stycznia, 19:51, Gość:

Lepiej zrobic zjazd gdzie w borkowicach , bogacicy a moze w lowkowicach za twoim gnojownikiem

Ponieważ droga ekspresowa to nie autostrada na drodze klasy S częstotliwość węzłów poza terenem zabudowanym musi wynosić 5 km natomiast w terenie zabudowanym 3 km, na autostradzie w terenie zabudowanym to 5 km A poza terenem zabudowanym to 15 km muszą być dwa zjazdy ponieważ takie są wymagania dot. Drogi klasy S i dlatego moze to wygladac conajmniej smiesznie ze np Leszno ma 3 węzły A opole tylko 2, ponieważ Leszno leży na drodze S5 a nie A5 a Opole przy drodze A4 A nie S4

G
Gość
8 stycznia, 16:47, Jo:

Nie ma czegoś takiego jak "Opolszczyzna". To Śląsk Opolski!

8 stycznia, 19:57, Gość:

A co to jest Ślask Opolski . Sa dwa wojewodztwa Opolskie i Slaskie . To jest tak samo jak ślazak , kto to jest -nie ma juz Ślązaków to ze mieszkasz na slasku nie czyni cie Ślazakiem.

Wyjaśniam: Śląsk Opolski jest największym regionem Górnego Śląska. Pozostałe regiony Górnego Śląska to: Śląsk Nyski, Śląsk Rybnicki, Śląsk Gliwicko-Katowicki, Śląsk Pszczyński, Śląsk Cieszyński, Śląsk Opawski.

G
Gość
8 stycznia, 10:24, kluczborczanin:

Wg załączonych map planowana S11 pokrywa część istniejącej obwodnicy Kluczborka. Czy obwodnica zostanie jako droga lokalna leżąca tuż obok S11?

8 stycznia, 14:09, wszystkowiedzący:

Wykonany zostanie drugi pas równolegle do obecnego, proste?

Niestety nie. W niektórych miejscach nie będzie starej 11.

Dodaj ogłoszenie