Nasza stała czytelniczka Maria Spór z Dobrzenia przesłała tym razem przepis na potrawę, dzięki której łatwiej przetrwać obecną szarugę.

Jest barwna, zdrowa - i choć nie ma w niej nowalijek - wprawi nas w wiosenny nastrój. Może być daniem głównym (na przykład podawana z grzankami), ale i dodatkiem do wędlin.

Sama w sobie jest dość aromatyczna i - jak zapewnia pani Maria - można ją jeść ze smakiem, nie polewając sosem, gdyż zawiera nieco ziołowej oliwki - pozostałości po pieczeniu warzyw.
Ale jak ktoś woli - dobry dip na pewno świetnie się z nią skomponuje.

Czekamy na Wasze rodzinne receptury!
> Przysyłajcie przepisy (składniki oraz sposób przygotowania) na ebilicka@nto.pl lub adres: nto, ul. Powstańców Śl. 9, 45-086 Opole z dopiskiem "Opolskie smaki".

Składniki:

> 4 duże ziemniaki, 1 cebula, 1 czerwona papryka, 1 cukinia, 3 ząbki czosnku
> Serek typu camembert
> Gruby plaster boczku wędzonego.
> Natka pietruszki
> Sól, pieprz, zioła prowansalskie,
> oliwa

> Sos: mały kubeczek jogurtu, małe pudełko serka homogenizowanego naturalnego, sól, 2 sprasowane ząbki czosnku.

Sposób przygotowania:

> Ziemniaki obrać, umyć, pokroić w dużą kostkę. Cebulę obrać, pokroić w pióra lub w sporą kostkę. Paprykę i cukinię umyć i pokroić w kostkę, ząbki czosnku pokroić w plastry.
> Warzywa włożyć do żaroodpornych naczyń do pieczenia, wysmarowanych oliwą, wymieszać z przyprawami, w naczyniu może być tylko jedna warstwa mieszanki warzywnej.
> Naczynia włożyć do nagrzanego piekarnika, piec w temperaturze ok. 180 stopni 10 minut, przez kolejne 10 minut piec z funkcją grillowania - aby warzywa się zrumieniły.
> Pokroić boczek i wysmażyć na chrupiący.
> Ostudzić warzywa wymieszać z pokrojonym serkiem i boczkiem, posypać natką pietruszki. Obok podać sos jogurtowo-czosnkowy lub inny ulubiony dip.