Ścieżki rowerowe połączą podopolskie wsie z Opolem

    Ścieżki rowerowe połączą podopolskie wsie z Opolem

    Zdjęcie autora materiału
    Sławomir Draguła

    Aktualizacja:

    Nowa Trybuna Opolska

    Ścieżki rowerowe połączą podopolskie wsie z Opolem
    Ścieżki rowerowe maja połączyć gminy oraz podopolskie wioski ze stolica województwa. Pieniądze na ich budowę mają pochodzić z budżetu gminy.
    Ścieżki rowerowe połączą podopolskie wsie z Opolem
    Ścieżek jest za mało, a szkoda, bo gdyby było więcej bezpiecznych traktów dla cyklistów, ludzie na pewno przesiedliby się z samochodów na rowery - mówi Marcel Gawlica z gminy Łubniany. - Sam praktycznie każdego dnia dojeżdżam rowerem do Opola i to nie jest żaden kłopot, no może oprócz tego, że nie wszędzie są ścieżki.

    Na ostatniej sesji rady powiatu rajcy podjęli uchwałę w sprawie wyrażenia woli przystąpienia do realizacji projektu partnerskiego w ramach Aglomeracji Opolskiej pn.: „Budowa infrastruktury pieszo-rowerowej w powiecie opolskim - etap I”.


    - Chodzi między innymi o walkę z tzw. niską emisją - mówi Krzysztof Wysdak, członek zarządu powiatu opolskiego. - Chcemy, by ludzie przesiedli się z samochodów na rowery i tak dojeżdżali do urzędów gmin, szkół, do pracy. Badania mówią, że ludzie są w stanie dojeżdżać rowerami jeśli odległość nie jest większa niż 15 kilometrów, ale muszą mieć zapewnione do tego warunki.

    Powiat ma zaplanowane takie trasy. Chodzi między innymi o ścieżki rowerowe pomiędzy Dobrzeniem Wielkim a Popielowem, z podopolskich wsi do Opola, w planie jest również budowa kładki rowerowej na moście w Krasiejowie oraz centrów przesiadkowych w Ozimku, Dąbrowie czy Tarnowie Opolskim.

    - Chodzi o starą śląską tradycję, że z domu na stację jedziemy na kole, tam zostawiamy je i przesiadamy się na pociąg - mówi Krzysztof Wysdak.

    W związku z tym obok stacji kolejowych mają powstać specjalne zadaszone wiaty ze stojakami na rowery. Takie są plany. Czy zostaną zrealizowane, zależy od pieniędzy. Z wyliczeń powiatu wynika, że potrzeba na to około 6 mln zł. Kwota ta może być mniejsza po przetargach. Fundusze na prorowerowe inwestycje powiat zamierza pozyskać z Aglomeracji Opolskiej.

    Czytaj treści premium w Nowej Trybunie Opolskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (7)

    Forum tylko dla zalogowanych.

    Załóż konto / Zaloguj się
    Dodaj komentarz
    Wszystkie komentarze (7) forum.nto.pl

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY