Ścieżki rowerowe w Opolu. "Jest parę rzeczy do zrobienia"

archiwum
archiwum
Poprawienie bezpieczeństwa na ścieżkach rowerowych oraz możliwość jazdy pod prąd na kolejnych ulicach jednokierunkowych w mieście to główne postulaty po podsumowaniu akcji “Rowerem bezpiecznie po Opolu".

Sobotni wieczór. 23-latek na rowerze wyjeżdża z podporządkowanej ulicy na drogę krajową nr 94 w Walidrogach wprost pod nadjeżdżające audi. Dochodzi do zderzenia. Rowerzysta ginie na miejscu. To ostatni wypadek do jakiego doszło na terenie powiatu opolskiego z udziałem rowerzysty.

- Pamiętajmy, w zderzeniu z samochodem rowerzyści nie mają dużych szans - mówi podinspektor Maciej Milewski z wydziału ruchu drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu. - Dlatego powinni zachować oni szczególną ostrożność i pamiętać o regule ograniczonego zaufania. Oczywiście kierowcy aut również.

Policjanci, opolscy strażnicy miejscy oraz oficer rowerowy działający przy opolskim ratuszu, podsumowali właśnie akcję “Rowerem bezpiecznie przez Opole". Przez ostatni miesiąc sprawdzali oni stan i oznakowanie ścieżek rowerowych oraz przyglądali się bezpieczeństwu rowerzystów na ulicach, gdzie ścieżek takich nie ma.

- I okazało się, że jest parę rzeczy do zrobienia - mówi Sławomir Szota, oficer rowerowy w Opolu. - Teraz nasze uwagi przekażemy do Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu.

Jakie nieprawidłowości stwierdzono? Najważniejsze to brak oznakowania “drogi dla rowerów" przy zjeździe z wiaduktu w ciągu ul. Ozimskiej w ul. Rejtana,. Z kolei na ul. Chabrów zarządca drogi nie przycina regularnie żywopłotów przy ścieżkach rowerowych, co utrudnia widoczność uczestnikom ruchu drogowego i naraża rowerzystów na kolizje. Natomiast na ul. Horoszkiewicza droga dla rowerów kończy się na... przystanku MZK i nie ma kontynuacji dojazdu do ul. Szarych Szeregów.

- Następnym naszym postulatem jest rozważenie przez miasto możliwości jazdy po kolejnych ulicach jednokierunkowych rowerami pod prąd, tak jak to jest na Pasiece - mówi Szota. - Chodzi np. o ul. Dąbrowskiego w dzielnicy generalskiej, Łangowskiego, Ligonia, Karola Miarki oraz Kośnego.

Komisja wnioskuje też o rozważenie budowy azylu dla pieszych i rowerzystów na ulicy Plebiscytowej przy zaślepionej ulicy Drzymały.

Więcej w poniedziałkowym wydaniu Nowej Trybuny Opolskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska