Ścieżki rowerowe w Opolu. Kolejne kilometry tych dróg powstają w mieście

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Zaktualizowano 
Trwa budowa ścieżek rowerowych w Opolu. Sławomir Szota
W tym roku Miejski Zarząd Dróg w Opolu planuje budowę piętnastu odcinków tras dla rowerzystów. Szacunkowy koszt to blisko 9 mln zł.

Nowe ścieżki powstają właśnie między innymi przy ul. Ozimskiej i Nysy Łużyckiej, a kolejne są w planach.

Od dawna tyle nie działo się, jeśli chodzi o ścieżki rowerowe - mówi Sławomir Szota, oficer rowerowy z Opola. - Równolegle powstaje kilka odcinków takich traktów.

Przy ul. Ozimskiej robotnicy uwijają się w dwóch miejscach. Długo wyczekiwana ścieżka powstaje na odcinku od skrzyżowania z ul. Plebiscytową do pływalni Akwarium.

Czytaj także

Natomiast na osiedlu Malinka, droga dla rowerzystów budowana jest od skrzyżowania z ul. Głogowską w stronę skrzyżowania z Tysiąclecia i Witosa.

Dzięki temu ul. Ozimską, od pływalni, do tego ostatniego skrzyżowania, bezpiecznie będzie można przejechać rowerem - mówi Sławomir Szota.

Opolski MZD prowadzi też prace w okolicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Chodzi o połączenie ścieżek przy Nysy Łużyckiej i Wrocławskiej z nową kładką pieszo-rowerową, która powstała w zeszłym roku nad Kanałem Ulgi, w ciągu ul. Niemodlińskiej.

Od końca roku możemy natomiast jeździć nową ścieżką w Sławicach oraz drogami w strefie ekonomicznej przy ul. Północnej - mówi Sławomir Szota. - Z kolei w Krzanowicach wykonano wyniesione przejście dla pieszych i około 300 metrów ścieżki.

W tym roku ratusz planuje budowę piętnastu odcinków tras dla rowerzystów. Szacunkowy koszt to blisko 9 mln zł. Na liście są drogi m.in. wzdłuż ul. Frankiewicza (dwa odcinki), ul. Sosnkowskiego i Horoszkiewicza (od skrzyżowania z ul. Okulickiego do ul. Ozimskiej), al. Witosa (lewa strona), ul. Tysiąclecia i Grudzicka (od skrzyżowania z ul. Ozimską do ul. Wschodniej), ul. Pużaka (od ul. Sosnkowskiego do Tarnopolskiej) i ul. Krapkowickiej (połączenie ul. Bolkowskiej z rondem przy II kampusie Politechniki Opolskiej).

Natomiast w ubiegłym roku w Opolu do użytku oddano ponad 3 km nowych tras dla cyklistów.

Zobacz też: Gość nto - Jacek Kasprzyk o infrastrukturze rowerowej w Opolu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-05-21T11:26:37 02:00, staruch Albert:

To nie są "ścieżki" to sa DROGI rowerowe. Ścieżki rowerowe to trasy dla rowerów wyznaczone w terenie, a to o czym piszcie to DROGI rowerowe - drogi przeznaczone dla ruchu rowerowego!!!!!!!!!!!!

ścieżka rowerowa to termin używany w prawie budowlanym - jest synonimem "drogi rowerowej" - terminu stricte ustawowego.

Niby to samo ale nie to samo- ponieważ ścieżki rowerowe w miastach baaaardzo rzadko odpowiadają wymogom drogi rowerowej - a powinny!

Szczególnie te nowo powstające.

G
Gość
2019-05-21T12:59:44 02:00, majka213:

I super!!!

Tylko jak "zmusić" rowerzystów do korzystania z nich. Niektórzy są niereformowalni.

a dlaczegoż to Szanowna Osoba chciałaby

"zmuszać" rowerzystów?

W tym właśnie tkwi problem - że ludzi się "zmusza" w imię ich - podobno - bezpieczeństwa- kiedy wreszcie człowiek w naszym kraju będzie mógł decydować SAM! co jest dla niego bezpieczne? ( pod warunkiem, że nie powoduje tym samym niebezpieczeństwa dla innych).

I tu uprzedzę ewentualną ripostę - nie, rowerzysta nie jest niebezpieczny dla pojazdów samochodowych- tym bardziej, gdy porusza się prawidłowo po jezdni, jest oświetlony ( pora nocna)- jest dokładnie odwrotnie.

Ale świat generalnie jest miejscem niebezpiecznym więc może z domu nie wychodzić?

Droga rowerowa to ma być alternatywa dla tych, którzy właśnie na jezdni nie czują się pewnie ( w końcu poza miastami jedzie "taki" na rowerze i jakoś żyje). - tylko dlaczego ja mam być "zmuszany" tylko dlatego, że ktoś się boi?

I jak Szanowna Osoba poświęci chwilę zapisom w Ustawie Prawo o ruchu drogowym dotyczącym ruchu rowerowego to natychmiast musi dojść do wniosku, że to "jak" się te przepisy stosuje i jak wygląda infrastruktura rowerowa - w świetle tych zapisów- jest zwyczajnym "dowcipem".

To co tak szumnie dzisiaj nazywa się "rozbudową sieci "ścieżek rowerowych" jest - de facto - "partyzantką miejską" - i już mi się nie chce kolejny raz tłumaczyć dlaczego.

Nie twierdzę, że to złą wola decydentów, że marnują pieniądze - twierdzę natomiast, że można by je wydać lepiej w ramach tego samego

I wykazać się większą wyobraźnią przy okazji.

m
majka213

I super!!!

Tylko jak "zmusić" rowerzystów do korzystania z nich. Niektórzy są niereformowalni.

s
staruch Albert

To nie są "ścieżki" to sa DROGI rowerowe. Ścieżki rowerowe to trasy dla rowerów wyznaczone w terenie, a to o czym piszcie to DROGI rowerowe - drogi przeznaczone dla ruchu rowerowego!!!!!!!!!!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3