W Polsce całkiem nowy seat będzie dostępny w drugim kwartale przyszłego roku. Jego cena powinna oscylować w okolicy 70 tysięcy złotych (w Hiszpanii za auto w najskromniejszej wersji trzeba będzie zapłacić 22 tysiące euro).
Nowa sportowa limuzyna klasy średniej to pierwszy model segmentu D w ofercie hiszpańskiego producenta.
Najważniejsze atuty mierzącego około 4,6 m długości samochodu to dynamiczna i elegancka sylwetka, znakomita zwrotność i właściwości jezdne, wysoki poziom bezpieczeństwa oraz dynamiczne i przyjazne dla środowiska jednostki napędowe.
Exeo pojawi się na rynku w wersjach z trzema silnikami benzynowymi (o mocy od 75kW / 102 KM do 147kW / 200 KM) i trzema silnikami Diesla najnowszej generacji z common rail (o mocy od 88kW / 120 KM do 125kW / 170 KM).
Pięć z sześciu oferowanych silników to jednostki turbodoładowane. Oznacza to lepsze osiągi przy mniejszym zużyciu paliwa i mniejszej emisji spalin. Wszystkie silniki montowane w Exeo spełniają wymagania przyszłej normy Euro 5.
Jednym z elementów wyposażenia Exeo będzie system nawigacji najnowszej generacji z nowym systemem informatyczno-rozrywkowym, z licznymi funkcjami i złączami (MP3, MPEG4, iPod, USB, Bluetooth), a także - po raz pierwszy - otwierane okno dachowe z bateriami słonecznymi, zasilającymi system wentylacji.
Sportową dynamikę i znakomite właściwości jezdne gwarantuje czterodrążkowe zawieszenie przednie i zawieszenie tylne z wahaczami trapezowymi.
Exeo to pojazd wyposażony w najnowsze rozwiązania technologiczne i charakteryzujący się najwyższą jakością.
Samochód będzie produkowany w Martorell koło Barcelony z wykorzystaniem tego samego systemu kontroli jakości, który zapewnił modelowi Ibiza czołową pozycję w swoim segmencie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?