Senator PiS: Linia kolejowa Opole - Kędzierzyn-Koźle będzie wyremontowana

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Prędkość maksymalna impulsów to 160km/h. Żeby mogły ją rozwinąć, linię kolejową trzeba zmodernizować. A na to na razie się nie zanosi.
Prędkość maksymalna impulsów to 160km/h. Żeby mogły ją rozwinąć, linię kolejową trzeba zmodernizować. A na to na razie się nie zanosi. Sławomir Mielnik (O)
Nowoczesne impulsy na trasie między Opolem a Kędzierzynem-Koźlem nie mogą pokazać swoich możliwości, muszą zwalniać.

Wyczekiwana od wielu lat modernizacja linii kolejowej E30 z Opola do Kędzierzyna-Koźla spadła właśnie na listę rezerwową Krajowego Programu Kolejowego do 2024 roku.

- Jesteśmy zaniepokojeni tym faktem - mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego, który odpowiedzialny jest m.in. za transport. - Po pierwsze, ta ważna dla regionu, ale i całego kraju międzynarodowa linia kolejowa jest w opłakanym stanie i tak naprawdę nie wiemy, kiedy to się zmieni. Po drugie, kupiony przez nas nowoczesny tabor, czyli składy impuls, nie mogą tam pokazać swoich możliwości.

ZOBACZ Pociąg Impuls już na opolskich torach. Podróż z Opola do Brzegu trwa 20 minut

Tory między Opolem a Kędzierzynem-Koźlem faktycznie są w złym stanie. Pociągi mogą jeździć tam generalnie 60-80 km/h, a miejscami jeszcze wolniej. Tymczasem prędkość maksymalna impulsów to 160 km/h. A to właśnie tę linię obsługują nowoczesne pociągi, bo podróżuje tędy najwięcej pasażerów w regionie. W informacji, którą otrzymaliśmy od PKP Polskie Linie Kolejowe czytamy, że modernizacja trasy Opole - Kędzierzyn-Koźle „jest bardzo ważna i będzie wykonana”.

- W ubiegłym miesiącu zakończyliśmy opracowanie studium wykonalności dla przyszłych prac, teraz szykujemy materiały niezbędne do ogłoszenia przetargu na realizację projektu i wykonanie robót - mówi Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe. - Prace te przewidujemy zrealizować do 2022 roku.

Koszt robót wyceniono na ponad 620 mln zł. Pieniądze mają pochodzić z Unii Europejskiej (z programu finansowego CEF Łącząc Europę).

W sprawę remontu linii zaangażował się Grzegorz Peczkis, senator PiS z Kędzierzyna-Koźla.

- Decyzję, czy pieniądze zostaną przyznane, poznamy jeszcze w listopadzie - mówi senator Peczkis. - Jestem przekonany, że tak będzie i linia zostanie wyremontowana.

Impulsy należą  do najnowocześniejszych tego typu pojazdów na świecie. Mają 176 miejsc siedzących, nowoczesny układ napędowy i hamulcowy, klimatyzację, informację pasażerską audio-wideo, ułatwienia dla niepełnosprawnych i rodziców z dziećmi.

Pierwszy impuls wyjechał na trasę Kędzierzyn-Wrocław

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 39

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bleee
W dniu 15.09.2016 o 09:25, Jo napisał:

BRAWO!!! Niech "kwitnące" opolskie gnije nadal!! Może kiedy mieszkańców zostanie 500 tys. i będą żyli jak na Ukrainie (oczywiście poza złodziejami z Opola) zrozumieją jakie te "województwo" to bagno i kopną tych przy korycie w d....

Gratuluję logiki myślenia.

Po pierwsze:

- cała Polska się wyludnia, nie tylko opolskie. Nawet duże miasta w większości się wyludniają (cudowny i wspaniały Wrocław też).

- pojedź na peryferia dolnośląskiego to zobaczysz puste miejscowości, odrapane budynki i ogólną biedę.

Zmiana województwa nic nie da, trzeba raczej wziąć się do roboty!

J
Jo

BRAWO!!! Niech "kwitnące" opolskie gnije nadal!! Może kiedy mieszkańców zostanie 500 tys. i będą żyli jak na Ukrainie (oczywiście poza złodziejami z Opola) zrozumieją jakie te "województwo" to bagno i kopną tych przy korycie w d....

r
rew
W dniu 14.09.2016 o 10:05, Gość napisał:

O jakiej poprawie mowa?Ile oni szans na poprawę infrastruktury, czasu i pieniędzy zmarnowali w ciągu 8 lat?O tych niemrawych pendolino to nawet szkoda wspominać.

Akurat PO dla kolei w opolskim zrobiła dużo. Przecież za ich rządów wyremontowano linię na Fosowskie-Częstochowę i na Strzelce-Gliwice.

Czekam, aż coś PiS z siebie wypłodzi.

g
gość
W dniu 14.09.2016 o 10:05, Gość napisał:

O jakiej poprawie mowa?Ile oni szans na poprawę infrastruktury, czasu i pieniędzy zmarnowali w ciągu 8 lat?O tych niemrawych pendolino to nawet szkoda wspominać.

A o takiej, że z Wrocławia do Warszawy jedzie się 3h40m zamiast 6h, o tym, że można śmignąć S8 bez żadnych szaleństw w 3h30m, o tym, że do Wałbrzycha , Legnicy się koleją śmiga i o tym, że to za czasu tych złych rządów Brzeg Dolny doczekał się mostu, a Wrocław obwodnicy - nawet taki Grodków doczekał się objazdu.  Jak wspomniałem świat wokół to ludzie, małe społeczności dla których istotne jest to co powstaje, a  co do marnowania czasu - nie bój przyjdzie nowe i z pewnością podliczy obecną opcję, czy wniosła w rozwój jakiś wkład czy zmarnowała czas na wojenki - były wałki? To takie sprawy załatwia się w sądzie. Czas płynie i chyba logiczne jest , ze ktokolwiek następny przyjdzie to zacznie od oceny sytuacji makroekonomicznej, stanu inwestycji i potem ocen każdego działu w którym polityka macza swoje brudne łapy.

J
Jarko

po 40 latach pociąg o tej samej godzinie, na nic remonty za miliardy, na nic nowe pociągi za miliony. Myślenie w starym stylu ma się bardzo dobrze. Złomy na trasy wyremontowane a nówki na trasy zdezelowane, to nie kabaret, to życie według tępych urzędasów. nie da się, nie da się nie da się, nie da się takie zatwardzenie mają

A
Alex

Mnie ciekawi jeszcze kiedy nowe pociągi zaczną wozić pasażerów z Opola do Wrocławia a nie turystów.... Dojeżdżam codziennie do Wrocławia, aktualnie pociąg 5.58. Wracam 15.50. Codziennie pociąg jest pełen pasażerów, od Brzegu to już nie wspomnę. I codziennie w dalszym ciągu jeździmy tym samym składem en-71 w barwach KD. O stanie nawet nie ma co pisać - agonalny, od ilości rdzy nawet drzwi nie chcą się otwierać. Nikt oczywiście nie wie czy będą jeździły impulsy (lub też nawet wyremontowane en-71 w barwach województwa) o takich godzinach aby faktycznie służyć mieszkańcom.... z Opola prowadzą cztery zelektryfikowane linie a problem z obsadą jak był tak dalej jest.

No cóż....

G
Gość

wygląda to na zorganizowany sabotaż podobnie jak na linii od Krakowa do Katowic. Kędzierzyn stracił kolej na zachód do Prudnika Nysy i dalej a teraz nic nie robiąc przez lata doprowadzono aby posypała się linia na Opole. Być może jest takie założenie aby KK włączyć do Śląskiego a odciąć od opolskiego. Kto to wymyślił nie wiem ale wygląda to na działanie celowe

G
Gość
W dniu 14.09.2016 o 09:17, Gość napisał:

PO skończyły się nie tylko pieniądze, ale też pomysły i rozum. A za niedługo także koryta wyschną.


To akurat dobrze się składa. Załadują ich w wagony towarowe i wywiozą. Na coś wreszcie przydadzą się te impulsy
z
z Niemodina
W dniu 14.09.2016 o 10:12, gość napisał:

Czy wytłumaczy mi ktoś dlaczego A Macierewicz nie awansował weterana wojennego walczącego w szeregach AK a dał ZŁOTY medal Bartusiowi M.??Pytanie czy Bartuś M. połyka?

Tego nawet ja nie potrafię wytłumaczyć.

Jak Cię to tak bardzo interesuje to w kuluarach partii mówi się że połyka.

Żyje się lepiej  :) (NAM)

g
gość
W dniu 14.09.2016 o 11:31, Gość napisał:

Ile połączeń kolejowych zlikwidowano przez okres nieudolnych rządów PO?

Ile połączeń zlikwidowała szajka PIS-ojciec dyrektor?

G
Gość
Ile połączeń kolejowych zlikwidowano przez okres nieudolnych rządów PO?
a
anna

TYLKO KIEDY JAK SAMA SIĘ ROZSYPIE 

A
Adam

Kilka razy osobiście interweniowałem w U.Marszałkowskim w sprawie przewozów odpowiedż zawsze ta sama PLK układa rozkład jazdy - to jeśli tak jest to PLK i tak ma zapłacone za dostęp do linii więc im nie zależy w jakich porach jedzie pociąg. Linia OPOLE- GLIWICE PRZEZ STRZELCE została zrewitalizowana prawie w całości z pieniędzy UE.Sama kolej nie zrobiła by nic ze swoich Środków , zrobiła jedno zlikwidowała nastawnię wykonawczą w Tarnowie OPOLSKIM

g
gość

Czy wytłumaczy mi ktoś dlaczego A Macierewicz nie awansował weterana wojennego walczącego w szeregach AK a dał ZŁOTY medal Bartusiowi M.??

Pytanie czy Bartuś M. połyka?

G
Gość
W dniu 14.09.2016 o 10:01, Ghghh napisał:

zakładanie ze cała reszta świata to PO jest nieporozumieniem i tylko potwierdzasz że chodzi tylko o jakąś wojenkę a nie o poprawę infrastruktury.


O jakiej poprawie mowa?
Ile oni szans na poprawę infrastruktury, czasu i pieniędzy zmarnowali w ciągu 8 lat?
O tych niemrawych pendolino to nawet szkoda wspominać.
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie