Silniki TSI w skodzie yeti

Skoda/Mir
Jednostki TSI są najnowocześniejszymi silnikami benzynowymi. Charakteryzują się małym średnim zużyciem paliwa, dużą mocą i dużym momentem obrotowym, dostępnym już w zakresie małych prędkości obrotowych silnika.

TSI - (skrót od Turbo Stratified Injection) oznacza, że wtrysk paliwa następuje bezpośrednio do komory spalania. W silnikach TSI stosuje się turbosprężarki lub sprężarkę mechaniczną (kompresor) oraz turbosprężarkę.

W pierwszej kolejności powietrze do cylindrów dostarcza sprężarka mechaniczna, po uzyskaniu odpowiedniego poziomu prędkości obrotowej rolę tę przejmuje turbosprężarka napędzana energią gazów spalinowych. Możliwości takiego silnika są imponujące: już w zakresie małych prędkości obrotowych uzyskiwany jest duży moment obrotowy. Przekłada się to na większą przyjemność z jazdy oraz na doskonałą dynamikę. Silnik pracuje płynnie, a przejście z kompresora na turbosprężarkę jest niewyczuwalne.

Samochody napędzane silnikami TSI cechuje lepsze przyśpieszenie, łatwiejsze wyprzedzanie, niezwykle płynna jazda oraz oszczędność paliwa.

W Skodzie jednostki TSI dostępne są m.in. dla modeli octavia i yeti. Przykładowo octavia wyposażona w jednostkę 1,4 TSI o mocy 90 kW (122 KM) rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy, zużywa średnio 6,3 l paliwa na 100 km i emituje średnio 148 g CO2.

Yeti oferowany jest z dwiema jednostkami TSI: 1,2 TSI o mocy 77 kW (105 KM) i 1,8 TSI o mocy 118 kW (160 KM). Ten drugi silnik rozpędza najnowszy model Skody od 0 do 100 km/h w ciągu 8,4 sekundy. Maksymalny moment obrotowy (250 Nm) uzyskiwany jest w zakresie 1500-4500 obr./min.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska