Skoda fabia scout - małe auto, którym pojedziemy w teren

fot. Skoda
fot. Skoda
Do salonów wjechała najmniejsza skoda w wersji uterenowionej. Samochód dostępny jest tylko w wersji kombi.

Scout, bo taką nazwę nosi uterenowiona fabia, dostępny jest z dwoma silnikami benzynowymi 1,4/63kW 85KM i 1,6/77kW 105 KM (druga jednostka występuje także ze skrzynią automatyczną), oraz z dwoma jednostkami diesla 1,4/59kW 80 KM i 1,9/77kW 105 KM. Model ten dostępny jest wyłącznie na bazie nadwozia kombi.

Stylistyka nowej wersji skody fabii charakteryzuje się wyrazistymi elementami. Mnóstwo detali - zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych nawiązuje designem do samochodów terenowych. Wzmocnione osłony zderzaka, nadkoli i drzwi nie tylko dodają pewności podczas jazdy w trudnych warunkach, ale także zapewniają niezawodną ochronę lakieru i nadwozia w codziennych sytuacjach na drodze.

Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. reflektory projekcyjne z modułem DE, światła przeciwmgielne, zdalnie sterowany centralny zamek. Przednie i tylne szyby sterowane są elektrycznie. O przyjemną temperaturę wnętrza dba klimatyzacja półautomatyczna Climatic, a tempomat zagwarantuje utrzymanie stałej prędkości jazdy. 16-calowe obręcze kół ARCTOS wykonane ze stopu metali lekkich dodają tej wersji fabii dynamicznego wyglądu.

Wewnątrz fabia scout również uległa modyfikacjom. Tapicerka jest analogiczna jak występująca w modelach octavii oraz roomstera scouta (także pedały ze stali nierdzewnej z gumowymi nakładkami antypoślizgowymi). Jeżeli chodzi o funkcjonalność zastosowano relingi dachowe w kolorze srebrnym oraz zestaw naprawczy do kół, rezygnując tym samym z koła zapasowego.

Škoda zadbała również o komfort podróżowania. Fotel kierowcy i pasażera regulowany na wysokość, podłokietnik z przodu, przyciemniane szyby, radio z czterema głośnikami wpływają z pewnością na wysoki komfort podróżowania tym modelem. Nowa wersja fabii scout występuje wyłącznie w kolorach metalizowanych, dostępnych dla wersji bazowej fabii.

Powiedzmy sobie jednak szczerze. Fabia scout to nie żadna terenówka czy SUV. Owszem, możemy pojeździć nią po leśnych duktach, nieutwardzonych drogach, w trudniejszy teren jednak nie wjedziemy.
Ceny nowej fabii scout zaczynają sie od 56 300 złotych. Za takie pieniądze mamy auto napędzane benzynowym silnikiem 1,4. Samochód z mocniejszym silnikiem benzynowym to wydatek 60 300 zł. Za fabię z dieslem o pojemności 1,4 trzeba zapłacić 63 900 zł, a z dieslem 1,9 TDI 66 900 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska