Skrzyżowanie ulicy Oleskiej z Batalionów Chłopskich w Opolu do przebudowy. Co się zmieni?

Artur  Janowski
Artur Janowski

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
- Najważniejszym elementem tego ogromnego projektu jest udrożnienie skrzyżowania dla komunikacji autobusowej - przekonuje Mirosław Pietrucha, zastępca prezydenta Opola w programie "Gość nto".

W listopadzie władze Opola pokazały, jak będzie wyglądać przebudowane skrzyżowanie ul. Oleskiej i Batalionów Chłopskich.

Przy dworcu Opole Wschodnie ma powstać centrum przesiadkowe. Inwestycja powinna być ukończona do końca 2020 roku i kosztować niecałe 180 milionów złotych.

Urzędnicy ratusza argumentowali, że przebudowa odkorkuje tę część miasta. Z tą wizją nie zgodzili się m.in. opolscy działacze Partii Razem. Projekt wywołał ostrą dyskusję. Zarzucono mu m.in., że preferuje samochody i wcale nie ograniczy korków.

Przebudowa skrzyżowania przy Oleskiej. Wielka inwestycja obo...

Według wiceprezydenta Pietruchy dyskusja wokół przebudowy okolic dworca Opole Wschodniego to nic złego.

- Dzięki niej możemy pokazać najważniejsze przesłanki, które skłaniały nas do podjęcia tak dużej modernizacji skrzyżowania - podkreśla wiceprezydent w programie "Gosć nto". - Istotą tego projektu nigdy nie było generowanie ruchu. Najważniejszym elementem jest udrożnienie tego miejsca dla komunikacji zbiorowej. W tym rejonie są uczelnie, szpital, a także Sąd Administracyjny. Z kolei dostęp do autobusów MZK, biorąc pod uwagę liczbę potencjalnych pasażerów, mamy tam znikomy.

Pietrucha podkreśla też, że w ramach projektu powstaną m.in. buspasy, a w efekcie inwestycji pod Szpitalem Wojewódzkim wreszcie pojawią się autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego, jest też duża szansa na uruchomienie nowych linii autobusowych.

Materiał oryginalny: Skrzyżowanie ulicy Oleskiej z Batalionów Chłopskich w Opolu do przebudowy. Co się zmieni? - Nowa Trybuna Opolska

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kulawa Jolka
W dniu 28.11.2017 o 08:44, dar napisał:

Czyli do końca ( może ) 2020 roku - jak wyjątkowo wykonawcy dotrzymają terminu - Opole będzie dopiero katastrofalnie zakorkowane. A może zacząć od budowy ringu wokół Opola .

 

Przecież samochody czy autobusy nie jadą przez Opole tranzytem , to mieszkańcy ci co pracują w mieście oraz ludzie którzy przyjeżdżają aby coś załatwić , po co im ring ? a pomysł z przebudową to dobry pomysł , komunikacja miejska nie będzie dodatkowo korkować na światłach . Każda modernizacja niesie ze sobą konsekwencje np jeszcze większe korki ale jeśli pomyślisz że za dwa lata nie będziesz czekał 20 min na światłach albo i dłużej to warto się poświęcić .

d
dar

Czyli do końca ( może ) 2020 roku - jak wyjątkowo wykonawcy dotrzymają terminu - Opole będzie dopiero katastrofalnie zakorkowane. A może zacząć od budowy ringu wokół Opola .

Dodaj ogłoszenie