Spada sprzedaż wódki na rzecz alkoholi niskoprocentowych

Maciej Badowski AIPZaktualizowano 
Największym wyzwaniem, jeśli chodzi o rynek alkoholi lekkich, są zdecydowanie nierówne warunki konkurencji spowodowane regulacjami prawnymi odnośnie reklamy
Największym wyzwaniem, jeśli chodzi o rynek alkoholi lekkich, są zdecydowanie nierówne warunki konkurencji spowodowane regulacjami prawnymi odnośnie reklamy
Zarówno trendy konsumenckie, jak i regulacyjne sprawiają, że w Polsce sukcesywnie spada sprzedaż wódki na rzecz alkoholi niskoprocentowych, w tym przede wszystkim piwa. Alkohole lekkie stają się dominującą kategorią na rynku, charakteryzującą się coraz większą złożonością, rozdrobnieniem, jak i nierównymi warunkami konkurencji.

Piwo jest wciąż motorem napędowym rynku alkoholi, choć w ostatnich latach zmniejsza się dynamika sprzedaży tego trunku, co jest oznaką postępującego nasycenia tej kategorii.

Piwna stagnacja jest szansą dla producentów innych kategorii alkoholi lekkich – szczególnie dla cydru, który charakteryzuje się największą dynamiką wzrostu sprzedaży, czyli na poziomie 30 proc. w skali roku - mówi Robert Sieradzki, Prezes Zarządu Cydrownia.

Modę na cydr zaczynają już zresztą odczuwać producenci piwa, którzy w odpowiedzi powiększają swoje portfolio o piwa smakowe, w tym głównie radlery, a nawet piwo o smaku cydru.

Na wewnętrzną dywersyfikację rynku alkoholi ma wpływ postawa konsumentów, którzy coraz bardziej zwracają uwagę na jakość produktu oraz doceniają lokalne marki. Cena nie jest już czynnikiem decydującym o podjęciu decyzji zakupowej - Polacy chętniej sięgają po alkohole lekkie (ale i mocne np. whisky) z kategorii premium.

Ponadto, polscy konsumenci są otwarci na innowacje w postaci nowości produktowych na rynku alkoholi lekkich. Jest to więc dodatkowa zachęta dla mniejszych producentów do prezentowania swoich wyrobów. Różnicuje się zresztą nie tylko rynek piwa, bogaty w piwa dolnej i górnej fermentacji oraz piwa owocowe, ale i wciąż raczkujący rynek cydru, na którym pojawia się perry czy „cydr” śliwkowy.

Największym wyzwaniem, jeśli chodzi o rynek alkoholi lekkich, są zdecydowanie nierówne warunki konkurencji spowodowane regulacjami prawnymi odnośnie reklamy. Podczas gdy piwo jako jedyny alkohol może być reklamowane, z pewnymi ograniczeniami, czyli w godzinach od 20.00 do 6.00, reklama cydru – mającego podobną zawartość alkoholu - jest w Polsce całkowicie zakazana. Producentom cydru jest więc zdecydowanie trudniej kreować silną markę cydru w naszym kraju, nie mówiąc już o budowaniu przewagi konkurencyjnej względem piwa.

– Obecna sytuacja zmusza nas do poszukiwania niestandardowych form promocji, takich jak realizacja projektów crowdfundingowych typu Akcja Cydr. Dzięki takim przedsięwzięciom możemy budować społeczność miłośników tego trunku, zwiększając tym samym jego popularność – dodaje Sieradzki.

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Materiał oryginalny: Spada sprzedaż wódki na rzecz alkoholi niskoprocentowych - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3