Spór dobiega końca

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Siedemdziesiąt zastrzeżeń do projektu budowy obwodnicy południowej Strzelec Opolskich wpłynęło do urzędu miejskiego.

KORZYŚCI Z OBWODNICY
- Strzelce będą atrakcyjniejsze dla inwestorów z powodu bardzo dobrego połączenia z autostradą i dobrych terenów ulokowanych przy drodze
- ciężki transport nie będzie przejeżdżał przez centrum miasta, ulicami Parkową i Kozielską. Zmniejszy się zanieczyszczenie powietrza
- dzierżawiący od AWRSP ziemię przy obwodnicy będą ją mogli wykupić na własność
- budowa odwodni dzielnicę Mokre Łany

Mieszkańcy dwóch miejskich dzielnic Mokre i Suche Łany obawiają się, że wytyczona droga i zaplanowane wzdłuż niej obiekty przemysłowe utrudnią im uprawianie ziemi, a hałas samochodów uprzykrzy życie.

Na ostatniej sesji radni miejscy rozpatrywali protesty mieszkańców. Większość przyjęli, uwzględniając prośby o przeznaczenie działek pod uprawy. Ograniczyli też tereny pod działalność gospodarczą.
Odrzucili wnioski, które dotyczyły działek położonych poza planem zagospodarowania przestrzennego obwodnicy południowej Strzelec.
- Odległość drogi od najbliższych zabudowań wynosi 450 metrów - mówi Krzysztof Kafka, architekt miejski.
Samorządowcy przekonują jeszcze do swoich propozycji ostatnich mieszkańców.
Alfred Mróz z Mokrych Łanów: - Ta droga nie może iść gdzie indziej. Trzeba się na nią zgodzić. Zapewnili nas, że posadzą pas zieleni tłumiący hałasy.

Gdyby któryś z mieszkańców złożył skargę do Naczelnego Sądu Administracyjnego, budowa obwodnicy, mogłaby się przesunąć o kolejne dwa lata. Pierwsze plany powstały w 2000 roku. Do tej pory gmina negocjowała usytuowanie drogi na działkach mieszkańców.
- Rolnikom, którzy dzierżawią tereny od Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa, powinno zależeć na jak najszybszym wybudowaniu drogi, bo wtedy będą mogli wykupić ziemię na własność - argumentuje wiceburmistrz Strzelec, Ginter Kostrzewa.
Jego zdaniem budowa obwodnicy mogłaby zacząć się najwcześniej w 2005 roku. Do tego czasu radni przyjmą plan zagospodarowania przestrzennego. Do połowy następnego roku powinno potrwać projektowanie i podział gruntów. Inwestorem jest generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Strzeleccy samorządowcy będą razem z opolskim oddziałem starać się o jak najszybsze zdobycie pieniędzy z budżetu państwa na tę inwestycję.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska