Dzięki wdrażanemu systemowi bez wychodzenia z domu załatwimy swoje sprawy w opolskim urzędzie wojewódzkim oraz 12 urzędach administracji rządowej, m.in. w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, Wojewódzkim Urzędzie Ochrony Zabytków, czy Państwowej Straży Rybackiej.
- Za pomocą internetowej platformy będzie można np. zgłosić utratę paszportu - mówi Katarzyna Ścipień, wicedyrektor Biura Cyfryzacji i Rozwoju w opolskim urzędzie wojewódzkim. - Wdrożenie projektu skróci czas załatwiania spraw, ale też spowoduje oszczędności. Już teraz dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów koszty zakupu tuszu i tunerów do drukarek zmniejszył się w naszym urzędzie prawie o połowę - dodaje.
Wartość wdrażanego przedsięwzięcia to 6,3 mln złotych, ale 5,2 mln udało się pozyskać z RPOWO. Na razie system jest testowany. W pełni ma zacząć działać na początku przyszłego roku.
Informacje o usługach świadczonych przez urząd wojewódzki i jego partnerów będzie można znaleźć na stronie www.e-wojewoda.pl
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?