Sprzedaż samochodów. Skoda nadal rządzi na polskim rynku

Sławomir Draguła [email protected] 77 44 32 589 Na podstawie IBRM Samar
Na pozycji lidera polskiego rynku motoryzacyjnego umocniła się Skoda. (fot. archiwum)
Na pozycji lidera polskiego rynku motoryzacyjnego umocniła się Skoda. (fot. archiwum)
Od początku roku z polskich salonów wyjechało ponad 260 tysięcy nowych samochodów.

Jak podał Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, sprzedaż nowych samochodów osobowych w październiku wyniosła 25286 sztuk i była o 1,2 procent większa niż we wrześniu. Natomiast sprzedaż od stycznia do października wyniosła 264898 aut i jest to wynik o 0,6 proc. lepszy od ubiegłorocznego.

Zobacz: Jaki samochód do 40 tysięcy?

Na pozycji lidera polskiego rynku umocniła się Skoda, której samochody znalazły od początku roku 31 153 nabywców. Ponad 16-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego roku pozwolił czeskiej marce zwiększyć udział w polskim rynku z 10,2 do 11,8 proc. Podobną tendencję wykazała sprzedaż Fiata.

Tegoroczny wynik w wysokości 26 940 aut jest o 11,6 proc. lepszy niż uzyskany przed rokiem i zapewnia marce 10,2 proc. udziału w rynku. Na trzecim miejscu znajduje się Toyota, lider polskiego rynku przed rokiem.

Na koniec października sprzedaż japońskiej marki wynosi 23 503 auta i jest o prawie 22 proc. mniejsza od ubiegłorocznej. Tym samym pozycja Toyoty jest znacznie słabsza: udział w rynku zmniejszył się z 11,4 do 8,9 proc.

Czwartą lokatę zajmuje Ford, który sprzedał w Polsce od początku roku 22 509 swoich aut i odnotował wzrost sprzedaży o 17,4 proc. To pozwoliło marce umocnić się na rynku (udział wzrósł w ciągu roku z 7,3 do 8,5 proc.), a jednocześnie zmniejszyć dystans do sklasyfikowanej jeszcze na podium Toyoty do zaledwie 1000 sztuk.

Zobacz: Ford Focus to Internetowy Samochód Roku 2008

Na piątej pozycji znajduje się niezmiennie Volkswagen. Auta niemieckiej marki kupiło dotychczas 22 024 polskich klientów, co oznacza wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem o 16,7 proc. Udział VW w rynku zwiększył się na przestrzeni roku z 7,2 do 8,3 proc.

Dwie kolejne lokaty należą do Opla i Renault, marek o malejącej tendencji sprzedaży sumarycznej. Samochody Opla zostały kupione przez 17 936 polskich klientów, o 20,8 proc. mniej niż przed rokiem, a auta Renault znalazły 14097 nabywców, o 12,6 proc. mniej niż rok wcześniej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska