Stacja Opole-Główne będzie mieć nowe perony [wideo]

Artur  Janowski
Artur Janowski

Wideo

Trwa przebudowa peronu trzeciego na dworcu Opole Główne.

Prace powodują, że na dworzec nie można wchodzić z wiaduktu na ul. Struga - Reymonta, a cały peron został wyłączony z ruchu.

Plan zakłada, że wymieniona zostanie nawierzchnia, a wyposażenie peronu wzbogaci się o nowe ławki, kosze i gabloty informacyjne.

Istotnym efektem zmian, ułatwiającym dostęp do pociągów, będzie podwyższenie peronów.

Podobny remont czeka także perony cztery i pięć. To część dużej rewitalizacji linii kolejowej Fosowskie - Opole. Prace mają się zakończyć w tym roku.

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bachus 1

peron 4 szykuje kolej pod PENDOLINO .Było by wstyd wysiąść z takiego składu i przewróćić się na starym peronie Perony 1i 2 pamietaja budowniczych,może konserwator zabytków nie zgodził się na przebudowe

k
kika
W dniu 01.04.2014 o 13:40, czytelnik napisał:

a co z peronem 1 i 2? gdzie jest najwiekszy ruch i najwiecej przejezdnych pasażerów? zostawicie krzywy i dziurawy? 

 

No dokładnie... a za tą budką z kebabem to ubikacja na wolnym powietrzu, każdy może, a jak nie musi to może poniuchać...

Bosz... jeszcze dworca nie skończyli, grzebią się z tym a za perony, i to te zachodnie się biorą... jak zwykle od doopy strony.

o
osobowy przyspieszony

Mozna tu dodac, ze widoczny na zdjeciach peron trzeci, to peron koncowy, z ktorego przez dlugie lata odjezdzal do Warszawy Wschodniej pociag ekspresowy "OPOLANIN".

 

Wyjezdzal przed godzina piata rano i zatrzymywal sie pierwotnie tylko w Lublincu, Czestochowie (na dworcu glownym), w Piotrkowie Trybunalskim, Koluszkach (tu duzy dworzec przesiadkowy do Lodzi) i w Warszawie Centralnej. 

Pierwotnie pociag ten nie zatrzymywal sie w Radomsku i w Warszawie Zachodniej i byl to ekspres z prawdziwego zdarzenia, bo posiadal wagon restauracyjny, w ktorym czesto bylo gwarno, oraz 7-8 wagonow pierwszej i drugiej klasy.

c
czytelnik

a co z peronem 1 i 2? gdzie jest najwiekszy ruch i najwiecej przejezdnych pasażerów? zostawicie krzywy i dziurawy? 

a
andreasek

A ja myślałem , że odnowione ;)

J
Ja

Pismaku, nie nowe tylko donowione perony. Nowe byłyby, gdyby wybudowali np peron 6 i 7.

Dodaj ogłoszenie