Cukier uznawany jest za jedną z głównych przyczyn epidemii otyłości na świecie. Udowodniono, że przyczynia się do zwiększenia występowania zaburzeń metabolicznych oraz chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory czy miażdżyca. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, aby wraz z cukrem dostarczać swojemu organizmowi nie więcej niż 10 procent energetyczności całodniowej racji pokarmowej. Zakładając, że statystyczny Polak spożywa 2000 kilokalorii dziennie, na słodkości przypada 200 kilokalorii, czyli około 10 łyżeczek cukru. To może wydawać się sporo, jednak cukier ukryty jest dosłownie wszędzie - w ciastkach, batonikach, pieczywie, a nawet wędlinach!
Problem zbyt wysokiego spożycia cukru, w 2014 roku, zauważyły media na całym świecie. W następstwie powołano wiele programów i inicjatyw. Jedną z nich jest kampania SugarWise, zapoczątkowana przez Rend Platings. Jak sama ona mówi: „Rozpoczęłam tę kampanię jako matka, zszokowana statystykami, że moje dziecko może żyć krócej niż ja, ze względu na ilość cukru we współczesnej, typowej diecie”. DayUp to marka, która w swojej działalności koncentruje się na rozpowszechnianiu wysokiej jakości produktów spożywczych. DayUp oferuje produkty zgodne z większością światowych trendów w branży spożywczej, bez sztucznych składników i ulepszaczy. A wszystko to w cenach dostępnych dla rynku masowego. W ofercie można znaleźć musy owocowe z jogurtem i ziarnami zbóż, desery na bazie śmietanki kokosowej, tapioki i owoców oraz batony stworzone z połączenia płatków owsianych.
POLECAMY RÓWNIEŻ: