Stefanini to brazylijska firma powstała w 1987 r. z siedzibą główną w São Paulo. Obecnie działa w 39 krajach, zatrudniając ponad 22 000 pracowników na całym świecie.
Zajmuje się świadczeniem nowoczesnych usług na zasadzie ITO (Information Technology Outsourcing/Offshoring), w tym, m.in. wsparciem technicznym IT w 35 językach świata, rozwojem aplikacji, konfiguracją systemów IT oraz doradztwem w zakresie ERP/SAP (systemy zarządzania w przedsiębiorstwach). Centrala w Europie ma siedzibę w Brukseli, a w USA - w Detroit.
Stefanini Polska działa od 2011 r., zwłaszcza w obszarze usług wsparcia technicznego IT/helpdesk IT, field support, które firma dostarcza w kilkunastu językach obcych, w tym m.in. we: francuskim, niemieckim, czeskim, włoskim, holenderskim, a nawet słoweńskim, litewskim, szwedzkim czy też norweskim.
Centrala polskiej spółki mieści się w Krakowie, a teraz jej oddział ma powstać w Opolu. Dziś przedstawiciele firmy na konferencji prasowej mają przedstawić ofertę zatrudnienia w tworzonym oddziale.
- Service Desk to przede wszystkim praca z ludźmi, dlatego też najważniejsze dla nas są kompetencje językowe, dociekliwość oraz umiejętności interpersonalne, zwłaszcza umiejętności komunikacji - można przeczytać na stronie internetowej firmy. - Poza naszym międzynarodowym Service Desk oferujemy ścieżki kariery zawodowej związane ściśle z doradztwem skupionym wokół merytoryki funkcjonowania określonych aplikacji, sytemów IT, pracy z klientem, zarządzania projektami oraz administracją IT.
Michał Kramarz, zastępca naczelnika Biura Obsługi Inwestorów w opolskim ratuszu wylicza, że to ósma znacząca firma z branży BPO, która w ostatnich latach wybrała Opole. W sumie te wiodące utworzyły około 700 miejsc pracy, a cała branża - 1200.
- Wejście Stefanini do Opola to umocnienie naszej pozycji krajowego lidera obsługi rynków niemieckojęzycznych - podkreśla Michał Kramarz. - Firmy oferujące usługi w języku niemieckim przekonuje do nas doskonała jakość nauczania i bardzo dobra współpraca ze środowiskiem akademickim, wysokie kompetencje językowe opolan oraz gwarancja, że w środowisku, w którym funkcjonuje mniejszość niemiecka, moda na naukę tego języka nie przeminie.
Kramarz dodaje, że skończyły się też problemy w Opolu z dostępem do powierzchni biurowej dla BPO. Nowe biurowce pojawiły się obok Karolinki i hipermarketu Tesco.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?