Nawet o 150 osób może się zwiększyć zatrudnienie po rozbudowie tartaku w Murowie, należącego do koncernu Stora Enso.

Przebudowa tartaku już się rozpoczęła. Firma Stora Enso planuje zainwestować w zakład   28 milionów euro. Dzięki temu  zatrudnienie ma wzrosnąć o 150 osób, a roczna produkcja z obecnych 50 tysięcy do 400 tysięcy metrów sześciennych wyrobów drzewnych.

Po zwiększeniu mocy produkcyjnych tartak będzie mógł przetwarzać nawet 800 000 kubików drewna w ciągu roku. Na terenie zakładu powstaną m.in. nowe hale produkcyjne i pomieszczenia dla administracji. Władze gminy liczą natomiast, że w otoczeniu zakładu pojawią  się kolejne firmy związane między innymi z obsługą logistyczną tartaku.

Ale na tym nie koniec. Dzięki inwestycji Sora Enso, PKP Polskie Linie Kolejowe odbudują linię kolejową Jełowa - Murów, którą do tartaku będzie dowożona tarcica, a wywożone przetworzone drewno.
- Tory muszą zostać odbudowane, bo inaczej samochody ciężarowe rozjechałyby nasze drogi - mówi Andrzej Puławski, wójt Murowa, który walczył o wyremontowanie linii kolejowej.

Prace przy rewitalizacji linii już się rozpoczęły i mają się zakończyć za ponad rok. Szefostwo tartaku szacuje, że koleją będą przywozić i wywozić ładunek o masie nawet 500 000 ton towaru, co oznacza 50 wagonów dziennie. Zakładając, że przeciętny koszt transportu jednej tony wyniesie około 90 zł, roczna wartość przewożonych towarów osiągnie 45 milionów złotych.

Stora Enso jest międzynarodową firmą działającą w przemyśle papierniczym, drzewnym, biomateriałów oraz opakowań. Grupa zatrudnia 28 000 pracowników w blisko 40 krajach na całym świecie. W ub.r. sprzedaż wyniosła 10,5 mld euro, a zysk operacyjny osiągnął 578 mln euro. W Polsce Stora Enso swoje zakłady ma także w Ostrołęce, Mosinie, Tychach i Łodzi.