Chcemy propagować dziedzinę, która ciągle się rozwija, analizować aspekty marketingu w polskich realiach - mówi Dominika Gawlik, jedna z inicjatorek projektu. Ponadto studenci chcą analizować narzędzia marketingowe w USA, Francji i Wielkiej Brytanii.
- Nasza działalność skupia się na monitorowaniu kampanii wyborczej zarówno na terenie Opolszczyzny, jak i na scenie ogólnopolskiej. Aby praktycznie podejść do tematu, stworzyliśmy ankietę na podstawie której badamy preferencje wyborcze mieszkańców Opola - tak swoją działalność opisują studentki.
- Grupa badawcza składa się z ok. 1000 osób, a badanie dla celów komparatystycznych zostanie powtórzone także w ostatnich dniach kampanii wyborczej. Śledzimy sytuacje, kiedy to dochodzi do łamania ordynacji wyborczej, na przykład: wieszanie plakatów w nieodpowiednich miejscach, zrywanie plakatów - dodają studentki.
W przyszłości chcą zapraszać na Uniwersytet Opolski polityków, aby zapoznać studentów z tematem marketingu politycznego.
- Będziemy zapraszać na wykłady zarówno specjalistów od marketingu, jak i znane twarze polskiej sceny politycznej, by ze swej perspektywy opowiedzieli oni o technikach marketingu - mówią. Pierwszą osobą, którą chciałyby zaprosić jest poseł Bartosz Arłukowicz.
- W dłuższej perspektywie mamy zamiar zainicjować panele dyskusyjne ze studentami o kształcie polskiej polityki i jej kierunkach rozwojowych, a także zawrzeć umowy ze sztabami wyborczymi, aby w formie wolontariatu przyjrzeć się technikom marketingowym "od środka"- podkreśla Iwona Barszczuk, pomysłodawczyni projektu. - Szukamy osób, których pasją i kręgiem zainteresowania jest temat szeroko rozumianego marketingu politycznego i public relations, osób z pasją, które swoją energią chcą coś wnieść do Koła - podkreślają inicjatorki.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?