Studentki uniwersytetu opolskiego chcą prześwietlić politykę na wylot

Grzegorz Hussak
- Szukamy osób, które swoją energią chcą coś wnieść do naszego koła - mówią studentki Dominika Gawlik, Iwona Barszczuk. Na zdjęciu z opiekunem koła magistrem Adamem Drosikiem.
- Szukamy osób, które swoją energią chcą coś wnieść do naszego koła - mówią studentki Dominika Gawlik, Iwona Barszczuk. Na zdjęciu z opiekunem koła magistrem Adamem Drosikiem. Grzegorz Hussak
Dwie studentki czwartego roku politologii zamierzają stworzyć Koło Naukowe Marketingu Politycznego.

Chcemy propagować dziedzinę, która ciągle się rozwija, analizować aspekty marketingu w polskich realiach - mówi Dominika Gawlik, jedna z inicjatorek projektu. Ponadto studenci chcą analizować narzędzia marketingowe w USA, Francji i Wielkiej Brytanii.

- Nasza działalność skupia się na monitorowaniu kampanii wyborczej zarówno na terenie Opolszczyzny, jak i na scenie ogólnopolskiej. Aby praktycznie podejść do tematu, stworzyliśmy ankietę na podstawie której badamy preferencje wyborcze mieszkańców Opola - tak swoją działalność opisują studentki.

- Grupa badawcza składa się z ok. 1000 osób, a badanie dla celów komparatystycznych zostanie powtórzone także w ostatnich dniach kampanii wyborczej. Śledzimy sytuacje, kiedy to dochodzi do łamania ordynacji wyborczej, na przykład: wieszanie plakatów w nieodpowiednich miejscach, zrywanie plakatów - dodają studentki.

W przyszłości chcą zapraszać na Uniwersytet Opolski polityków, aby zapoznać studentów z tematem marketingu politycznego.

- Będziemy zapraszać na wykłady zarówno specjalistów od marketingu, jak i znane twarze polskiej sceny politycznej, by ze swej perspektywy opowiedzieli oni o technikach marketingu - mówią. Pierwszą osobą, którą chciałyby zaprosić jest poseł Bartosz Arłukowicz.

- W dłuższej perspektywie mamy zamiar zainicjować panele dyskusyjne ze studentami o kształcie polskiej polityki i jej kierunkach rozwojowych, a także zawrzeć umowy ze sztabami wyborczymi, aby w formie wolontariatu przyjrzeć się technikom marketingowym "od środka"- podkreśla Iwona Barszczuk, pomysłodawczyni projektu. - Szukamy osób, których pasją i kręgiem zainteresowania jest temat szeroko rozumianego marketingu politycznego i public relations, osób z pasją, które swoją energią chcą coś wnieść do Koła - podkreślają inicjatorki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska