Supernowoczesną tokarnię do naprawy kół pojazdów szynowych otwarto w Kędzierzynie-Koźlu

Tomasz Kapica
Tomasz Kapica
Przygotowania do pokazowej regeneneracji kół jezdnych.
Przygotowania do pokazowej regeneneracji kół jezdnych. Tom
Teraz będzie można je regenerować bez konieczności demontażu. To najnowocześniejszy taki zakład w Polsce.

Nowoczesną tokarnię otwarto dziś w kędzierzyńskiej bazie utrzymania taboru spółki Polregio. Maszyna, która została wyprodukowana przez firmę Rafamet, kosztowała 4,5 miliona złotych. To najnowocześniejsze tego typu urządzenie w Polsce.

Tokarnia sterowana numerycznie przeznaczone jest do regeneracji profili kół jezdnych i powierzchni ciernych tarcz hamulcowych ciężkich pojazdów trakcji szynowej. Standardowo wykonuje się to demontując koła, wskutek czego tabor jest na dłuższy czas wyłączany z użytku. W tym przypadku można to robić bez demontażu zestawów kołowych, co ułatwia naprawę.

Z urządzenia korzystać będą nie tylko pojazdy szynowe jeżdżące po Opolszczyźnie, ale również z wielu innych regionów w kraju.

- Tokarnia to inwestycja dzięki której Kędzierzyn-Koźle na mapie zapleczy utrzymania taboru otrzymuje nowe znaczenie - mówił Sylwester Brząkała, prezes opolskiego oddziału Przewozów Regionalnych.

Zakład w Kędzierzynie-Koźlu będzie teraz dysponował najnowocześniejszym sprzętem, tymczasem jeszcze kilka la temu postulowano jego likwidację.

OPOLSKIE INFO - 29.06.2018

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska