Nowoczesną tokarnię otwarto dziś w kędzierzyńskiej bazie utrzymania taboru spółki Polregio. Maszyna, która została wyprodukowana przez firmę Rafamet, kosztowała 4,5 miliona złotych. To najnowocześniejsze tego typu urządzenie w Polsce.
Tokarnia sterowana numerycznie przeznaczone jest do regeneracji profili kół jezdnych i powierzchni ciernych tarcz hamulcowych ciężkich pojazdów trakcji szynowej. Standardowo wykonuje się to demontując koła, wskutek czego tabor jest na dłuższy czas wyłączany z użytku. W tym przypadku można to robić bez demontażu zestawów kołowych, co ułatwia naprawę.
Z urządzenia korzystać będą nie tylko pojazdy szynowe jeżdżące po Opolszczyźnie, ale również z wielu innych regionów w kraju.
- Tokarnia to inwestycja dzięki której Kędzierzyn-Koźle na mapie zapleczy utrzymania taboru otrzymuje nowe znaczenie - mówił Sylwester Brząkała, prezes opolskiego oddziału Przewozów Regionalnych.
Zakład w Kędzierzynie-Koźlu będzie teraz dysponował najnowocześniejszym sprzętem, tymczasem jeszcze kilka la temu postulowano jego likwidację.
OPOLSKIE INFO - 29.06.2018
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?