Suzuki grand vitara - rasowa terenówka

fot. Sławomir Draguła
Także nadwozie auta nie zostawia wątpliwości, do jakiej jazdy zostało zaprojektowane.
Także nadwozie auta nie zostawia wątpliwości, do jakiej jazdy zostało zaprojektowane. fot. Sławomir Draguła
To prawdziwy twardziel, który w odróżnieniu od większości SUV-ów terenu się nie boi.

Dane techniczne

Dane techniczne

Wymiary:
Wersja trzydrzwiowa - długość 4115 mm, szerokość 1810 mm, wysokość 1695 mm, rozstaw osi 2440 mm
Wersja pięciodrzwiowa - długość 4470 mm, szerokość 1810 mm, wysokość 1695 mm, rozstaw osi 2640 mm
Osiągi:
Silnik 2,0 benzyna
Moc 140 KM, prędkość 175 km/h, zużycie paliwa 11,6/7,6/9,1
Silnik 1,9 DDiS
Moc 129 KM, prędkość 170 km/h, zużycie paliwa 9,0/6,4/7,4 (w wersji trzydrzwiowej 8,7/6,2/7,2).

Ten samochód jest jedną z najbardziej rasowych terenówek w przedziale SUV-ów. Dlaczego? Prosty przykład. Grand vitara napędzana jest na cztery koła, kiedy większość tak zwanych mniejszych SUV-ów to samochody przednionapędowe z dołączanym tyłem.

W suzuki 53 procent momentu trafia na tył. Reszta ciągnie przednie koła. Kiedy wjeżdżamy w trudniejszy teren, można włączyć blokadę międzyosiowego mechanizmu różnicowego, wówczas siła napędowa jest równo rozdzielana pomiędzy przednią i tylną oś, umożliwiając pokonywanie nawet głębokiego śniegu lub błota.

Natomiast dzięki przełożeniu skrzynki rozdzielczej o wartości 1,97 ze zblokowanym napędem obu osi możemy wyjechać autem niemal z najtrudniejszego terenu. Auto ma też dwudziestocentymetrowy prześwit, który sprawia, że jazda w terenie nie sprawia większych trudności. Tak naprawdę kres terenowych możliwości grand vitary określają jej opony.

Troszeczkę gorzej od konkurentów auto spisuje się na szosach. Turbo doładowany silnik Diesla o mocy 129 koni mechanicznych rozpędza do setki ważącą 1,6 tony grand vitarę w 13,2 sekundy. W tej klasie samochodów to trochę dużo.
Także nadwozie auta nie zostawia wątpliwości, do jakiej jazdy zostało zaprojektowane. Ma charakterystyczny krótki przedni zwis oraz wąskie "skrzela" umieszczone na bokach maski silnika. Ostre przetłoczenia dobrze współgrają z kształtem reflektorów i szeroko zachodzących kloszy lamp tylnych. Uwypuklone nadkola oraz koło zapasowe umieszczone na klapie bagażnika są obowiązkowymi elementami w tym segmencie rynku. Najważniejszym elementem jest jednak samonośne nadwozie, wzmocnione wbudowaną konstrukcją ramową.

Teraz kilka słów o wnętrzu auta. Bogate wyposażenie standardowe vitary jest jej bardzo mocnym atutem. Seryjnie montowana jest w niej automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka (ogrzewane), podgrzewane przednie fotele, komputer pokładowy oraz odtwarzacz CD ze zdalnym sterowaniem z koła kierownicy. W wersji pięciodrzwiowej występuje dodatkowo regulacja wysokości fotela kierowcy. Natomiast za bezpieczeństwo odpowiada sześć poduszek powietrznych i systemy ABS, EBD i BAS. Jeszcze lepszym wyposażeniem może pochwalić się pięciodrzwiowa odmiana DeLuxe. W jej standardzie znalazły się dodatkowo: reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, światła przeciwmgielne, elektrycznie sterowane okno dachowe, system kluczyka elektronicznego czy rozbudowany system audio z odtwarzaczem Clarion i zmieniarką na 6 płyt CD. Z zewnątrz pojazd wyróżniają 17" felgi aluminiowe (pięcioramienne), natomiast wnętrze charakteryzuje czarna skórzana tapicerka oraz drewnopodobne wykończenie drzwi i konsoli środkowej (standardowo srebrne).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska