Suzuki SX4 S-CROSS – na miasto i weekendowe wypady

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Suzuki SX4 S-Cross.
Suzuki SX4 S-Cross.
Suzuki wprowadziło na rynek crossovera – SX4 po face liftingu. Prawdziwa rewolucja zaszła natomiast pod maską. Samochód otrzymał dwa nowe silniki.

Suzuki SX4 na rynku jest od 2006 roku. Pierwsza generacja to typowy crossover klasy B. Siedem lat później pojawiła się druga generacja tego samochodu pod nazwą S-CROSS. Ten model był już jednak o klasę wyżej od swojego poprzednika i sporo urósł. Teraz Suzuki SX4 S-CROSS doczekał się gruntownego face liftingu.

Z zewnątrz i wewnątrz

Najwięcej zmian zaszło w przedniej części samochodu. SX4 otrzymał przeprojektowany grill, który ma teraz pionowe grube listwy, zamiast poprzecznych jak w poprzedniku, nowe bardziej rasowe reflektory, zupełnie przeprojektowany jest też zderzak. Z tyłu natomiast pojazd otrzymał nowe lampy oraz zderzak. O 15 mm zwiększył się również prześwit samochodu. Wewnątrz nowy SX4 nie różni się praktycznie niczym od tego sprzed face liftingu, nowością jest natomiast dotykowy ekran systemu multimedialnego (od wersji Premium). Kokpit samochodu jest wykonany z przyzwoitych materiałów, podobnie siedzenia i tapicerka boczna.

Pod maską
Strategiczne zmiany zaszły w gamie silnikowej suzuki SX4 S-CROSS. W ofercie nie ma diesli, zniknął też znany do tej pory motor benzynowy o pojemności 1,6 litra. Co zatem napędza nowego crossovera? Dwa silniki benzynowe z rodziny boosterjet. Pierwszy z nich to trzycylindrowa jednostka o mocy 110 KM, druga czterocylindrowa o mocy 140 KM. Obie silniki współpracują z manualnymi skrzyniami biegów. Słabszy z 5-stopniową, silniejszy z sześciostopniową. Obie jednostki mogą też współpracować z sześciobiegowym automatem. W standardzie z silnikiem 1,0 samochód napędzany jest na koła przednie, w opcji dostępny jest napęd 4WD All Grip. W przypadku silnika 1.4 napęd wszystkich kół jest standardem.

Wyposażenie
Nowy suzuki SX4 S-CROSS dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia. W standardowej Comfort wyposażony jest m.in. w 7 poduszek powietrznych, układy ESP, ABS, EBD, i BAS, światła do jazdy dziennej, system zapobiegający staczaniu się ze wzniesień, system zapalania silnika start – stop, manualną klimatyzację, system audio CD/MP3/USB z czterema głośnikami, centralny zamek, tempomat, elektrycznie sterowane szyby i lusterka. W wersji Premium dodatkowo na wyposażeniu są też m.in. światła do jazdy dziennej LED, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, interaktywny system multimedialny ze zintegrowana tylną kamerą cofania, system kluczyka elektronicznego, czujniki deszczu, automatyczne światła, kierownica wielofunkcyjna, podłokietnik tylnej kanapy, LED-owe reflektory, podgrzewane fotele przednie, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka. W wersji Elegance auto ma dodatkowo system wspomagania hamowania awaryjnego z detektorem radarowym, funkcję ostrzegania o hamowaniu awaryjnym, zintegrowane czujniki cofania z sygnalizacją dźwiękową i wizualną, nawigację satelitarną 3D oraz siedemnastocalowe felgi (we wcześniejszych wersjach szesnastocalowe). W topowej wersji Elegance Sun w suzuki SX4 S-CROSS jest też skórzana tapicerka czy przeszklony dach panoramiczny.

Wrażenia z jazdy
Do testów otrzymaliśmy suzuki z silnikiem o pojemności jednego litra i mocy 110 KM. Trzeba przyznać, ze ta trzycylindrowa jednostka w niemałym przecież samochodzie spisuje się całkiem przyzwoicie. Samochód jest zrywny, na autostradzie bez większych problemów osiąga 140 – 150 km/h, a pod pedałem gazu jest jeszcze spory zapas. Jak podaje producent jego prędkość maksymalna to 180 km/h. Wnętrze samochodu jest spore. Mogą podróżować w nim nawet rosłe osoby. Jak na crossovera przystało siedzi się dość wysoko, co ułatwia obserwowanie drogi przed i za nami oraz na boki.

Ceny
Najtańsza wersja suzuki SX4 S-CROSS zaczyna się od 66 900 zł. To samochód z silnikiem 1,0 i 110 KM z napędem na jedną oś w wersji Comfort. W wersji Premium za pojazd taki trzeba zapłacić 73 900 zł, ze skrzynią automatyczną 80 900 zł, a z napędem na cztery koła 80 900 zł (87 900 zł ze skrzynią automatyczną). Najtańszy SX z silnikiem 1,4 to koszt 87 900 zł najdroższy zaś 106 900 zł.

Dane techniczne
Suzuki SX4 S-CROSS

Silnik – 1,0 benzyna
Liczba cylindrów – 3
Moc – 110 KM/5500 obr./min.
Prędkość max. - 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h – 11,0 s.
Zużycie paliwa – 5,7/4,6/5,0
Wymiary (dł./szer./wys.) – 4300/1785/1580 (1585 z relingami dachowymi)
Pojemność bagażnika – 430 litrów (po złożeniu tylnej kanapy 1269)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska