reklama

Syrenka z Nysy pojedzie w Rajdzie Barbórki w Warszawie

Fabian Miszkiel
Rajdowa syrenka jest najnowszym dzieckiem Pawła Dytki, kierowcy rajdowego i od kilku lat konstruktora samochodów rajdowych typu proto.
Rajdowa syrenka jest najnowszym dzieckiem Pawła Dytki, kierowcy rajdowego i od kilku lat konstruktora samochodów rajdowych typu proto. Fabian Miszkiel
Legenda polskich szos zyskała nowe wcielenie. Zadebiutuje dziś w Rajdzie Barbórki. Za kierownicą zasiądzie Paweł Dytko.

W Nysie zakończyła się budowa nowego wcielenia kultowej królowej szos. Model Syreny ze Śląskiego Rzymu, nie dość, że odświeżony, to jeszcze w rajdowej wersji, zadebiutuje w sobotę na Rajdzie Barbórki w Warszawie.

Samochód wystąpi podczas słynnego Kryterium Asów na ul. Karowej. Będzie co oglądać, bo auto z Nysy jest prawdziwą perełką. To wyjątkowa i jedyna w Polsce taka konstrukcja.

- Prace nad samochodem trwały kilka miesięcy, ale dziś z zadowoleniem możemy podziwiać efekt naszych starań - mówi Paweł Dytko, kierowca rajdowy i konstruktor samochodów, który rajdówki typu proto składa jako jeden z niewielu fachowców w Polsce od kilku lat.

To właśnie w jego warsztacie w Nysie auto zostało zbudowane od podstaw w kilka miesięcy.

- Tak na ostro ruszyliśmy na początku września. Pomogły nam doświadczenia w pracy przy innych konstrukcjach. Największą trudnością była budowa całkiem nowego nadwozia i spasowanie wszystkich elementów - mówi konstruktor

Nową Syrenkę, a właściwie Meluzynę, bo tak nazywać się będzie nowa wersja „królowej polskich szos” chce produkować Arkadiusz Kamiński. To polski biznesmen z Kanady zlecił Pawłowi Dytce zbudowanie sportowej wersji, która ma promować wskrzeszoną markę.

Trzeba przyznać, że autko z Nysy robi wrażenie, a inżynierowie i konstruktorzy świetnie dali sobie radę z budową bolidu. Jak mówią, najważniejsze było spasowanie wszystkich elementów w terminie. Te wykonywane były w pracowaniach w każdym zakątku Polski, by potem trafić do ostatecznego montażu do nyskiego warsztatu Pawła Dytki.

Rajdówka z Nysy nie powinna mieć kompleksów przed innymi samochodami, które wystąpią na Rajdzie Barbórki. Sercem syrenki jest 300-konny turbodoładowany silnik. Jak na rajdową specyfikację przystało, autko jest odchudzone do granic możliwości. Całości dopełnia nadwozie zbudowane z kompozytów i poliwęglanowe szyby.

Samochód jest obniżony i poszerzony względem projektu seryjnego prototypu. W sobotę za kierownicą rajdowej syrenki na legendarnej ulicy Karowej zasiądzie Paweł Dytko.

- Nie jedziemy się ścigać, chcemy pokazać samochód publiczności - zapowiada. - Myślę, że przy takiej mocy uda się zakręcić przed widzami parę bączków wokół beczki i zaliczyć efektowny przejazd - mówi.

W przyszłym sezonie, o ile znajdą się sponsorzy, syrenka może wystartować w wyścigach górskich i mistrzostwach Europy.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

c
ciekawy

A jaki to ma związek z Syreną? nie dostrzegam,chyba że ma rybi ogon i łuski.

H
Heniek

Auto jest piękne. Gratulacje.  

D
Dominik

Zbudowane od podstaw? Czemu ja tu widzę Mini?

W
W-wa

O zapasie przegubów nie zapomnieliście ?  :D

 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3