System prześwietli koła i hamulce pociągu

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Archiwum
Ponad 18 mln zł pochłonie montaż czujników, które sprawdzają stan wagonów i lokomotyw podczas jazdy.

- Dzięki temu pasażerowie będą bezpieczniejsi, na bieżąco monitorowany będzie też stan pociągów - tłumaczy Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Urządzenia montowane są na torach i wykrywają uszkodzenia kół wagonów i lokomotyw. Nie wymagają zatrzymywania składów i w związku z tym nie powodują opóźnień. Pracują bezkontaktowo przy pełnej prędkości pociągu.

Zastosowano w nich specjalne czujniki podczerwieni oraz czujniki światłowodowe, które badają temperaturę kół i siłę, z jaką oddziałują one na szyny. System wykrywa wszelkie nieprawidłowości, takie jak przegrzane łożyska, zakleszczone hamulce czy nadmierny ciężar pociągu.

Informacje o usterkach są automatycznie przekazywane do dyżurnych ruchu. Dzięki temu skład z uszkodzonym wagonem jest szybko lokalizowany i zatrzymany.

- Ogranicza to powstawanie opóźnień i zagrożeń z powodu niesprawnego taboru, niszczenie szyn i zmniejsza zagrożenia wykolejeń - mówi Mirosław Siemieniec.

Polskie Linie Kolejowe podpisały właśnie umowę na montaż urządzeń. Zostaną zamontowane między innymi na linii Poznań – Kluczbork.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska