- Dzięki temu pasażerowie będą bezpieczniejsi, na bieżąco monitorowany będzie też stan pociągów - tłumaczy Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Urządzenia montowane są na torach i wykrywają uszkodzenia kół wagonów i lokomotyw. Nie wymagają zatrzymywania składów i w związku z tym nie powodują opóźnień. Pracują bezkontaktowo przy pełnej prędkości pociągu.
Zastosowano w nich specjalne czujniki podczerwieni oraz czujniki światłowodowe, które badają temperaturę kół i siłę, z jaką oddziałują one na szyny. System wykrywa wszelkie nieprawidłowości, takie jak przegrzane łożyska, zakleszczone hamulce czy nadmierny ciężar pociągu.
Informacje o usterkach są automatycznie przekazywane do dyżurnych ruchu. Dzięki temu skład z uszkodzonym wagonem jest szybko lokalizowany i zatrzymany.
- Ogranicza to powstawanie opóźnień i zagrożeń z powodu niesprawnego taboru, niszczenie szyn i zmniejsza zagrożenia wykolejeń - mówi Mirosław Siemieniec.
Polskie Linie Kolejowe podpisały właśnie umowę na montaż urządzeń. Zostaną zamontowane między innymi na linii Poznań – Kluczbork.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?