Szef głubczyckiego PKS obniża sobie pensję

archiwumZaktualizowano 
Jeśli sytuacja finansowa głubczyckiego PKS się nie poprawi, firma będzie rozważać likwidację kolejnych połączeń.
Jeśli sytuacja finansowa głubczyckiego PKS się nie poprawi, firma będzie rozważać likwidację kolejnych połączeń. Archiwum
Wiesław Bednarski, prezes PKS w Głubczycach zwrócił się do rady nadzorczej o obniżenie mu wynagrodzenia o dwa tysiące złotych netto.

Podyktowane to jest nie najlepszą sytuacją finansową firmy, która jest 200 tysięcy złotych pod kreską.

- Pasa zaciska załoga, związki zawodowe zgodziły się, że nie będą w tym roku korzystać z funduszu socjalnego, to i ja muszę oszczędzać - powiedział nto Wiesław Bednarski.

W ostatnim czasie z firmy musiało też odejść 11 osób. Część z nich na emerytury pomostowe, część otrzymała wypowiedzenia. Wynagrodzenie obniżono też głównej księgowej. W ub.r. natomiast przewoźnik ściął kilka najmniej rentownych kursów.

Prezes nie wyklucza też, że jeśli koszty funkcjonowania przedsiębiorstwa będą rosły, a wpływy malały, trzeba będzie zastanowić się nad likwidacją kolejnych połączeń.

- Dobija nas wysoka cena oleju napędowego - wyjaśnia prezes Bednarski. - Tylko w tym roku jego cena wzrosła o 37 gr na litrze, a to dla nas rocznie dodatkowy wydatek rzędu 120 tys. zł, których nie mamy skąd wziąć. Cen biletów nie da się podwyższać w nieskończoność...

Od dwóch lat właścicielem głubczyckiego PKS jest powiat. - Decyzja prezesa to krok w dobrym kierunku, by w tym roku spółka mogła się zbilansować - mówi starosta Józef Kozina.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 58

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

z
ziutek

Decyzja szefa PKS jest idiotyczna i dyskfalifikuje go jako menagera .Panie prezesie, prowadzenie firmy to nie uprawianie taniej, populistycznej polityki . Zastanawiam się gdzie jest Rada Nadzorcza ?

t
talib
Gościu nie opowiadaj pierdół.
Sądy to ostatnia rzecz, którą przejmują się duże firmy.
Wszystkie chwyty są obliczone również pod kątem ryzyka jakie ze sobą niosą.
Nie myśl, że w boju o klienta i kontrakt ktoś będzie miał sentymenty do PKS.
Na psńtwo też nie mają co liczyć bo komuna się skończyła.
najpierw zmień sposób myślenia, a dopiero później bierz się za pisanie.

Ciągle się powołujesz na komunę , byleś molestowany przez jakiegoś partyjniaka czy co ? , w każdym wątku rościsz sobie prawo do racji , jesli znasz początki upadku tego przedsiębiorstwa z autopsji to uderz się w pierś i zamilknij na zawsze . Z komuna mam niewiele wspólnego w przeciwieństwie do Ciebie np. wszystko co mam zawdzięczam własnej pracy , żałuje że byłem zbyt młody aby uczestniczyć w wielkim dziele prywatyzacji lat 90 i nie nagrabiłem pod siebie , w owym czasie odziany w kamasze traciłem siły witalne z pyskiem w błocie .
F
Forumowicz
Nie jestem politykiem, pracuję w prywatnej firmie i problem transportu jest mi znany z codziennej pracy.
Wszystko to, co napisałeś - o ile odpowiada rzeczywistości - musi prowadzić tylko do dwóch możliwych rozwiązań:

1. zakończyć żywot PKS w formie, w jakiej obecnie dogorywa
2. wymienić CAŁĄ kadrę zarządzającą - i zatrudnić nowych ludzi, wg klucza fachowości a nie kolesiostwa

W przeciwnym wypadku, to będzie dalej pacjent pod kroplówką,. Bardzo kosztowną kroplówką.

Kolesostwo nie dopuści do żadnej z tych możliwości.
Gminy wejdą w spólkę i będą dokładały ze swoich budżetów w imię, no właśnie w czyje imię, bo w imię zdrowego rozsądku z pewnością nie.
Powiedzą potem " no przecież reformy były, szefuńcio nawet zmiejszył sobie pobory", to że o głupie 2 tysiaki no cóż głupiemu to wystarczy za argument
G
Gość
Jak wiesz , to w jakim celu sadzisz te kasztany , a z komuną i wolnym rynkiem ten upadek ma niewiele wspólnego , zaczęło się od cwaniactwa i braku odpowiedniego zarządzania co jest domeną grajdołków powiązanych zależnościami . Jestem ciekaw czy dzisiaj na takie chwyty pozwoli jakiś pracodawca , takie czyny maja epilog w sądzie .

Gościu nie opowiadaj pierdół.
Sądy to ostatnia rzecz, którą przejmują się duże firmy.
Wszystkie chwyty są obliczone również pod kątem ryzyka jakie ze sobą niosą.
Nie myśl, że w boju o klienta i kontrakt ktoś będzie miał sentymenty do PKS.
Na psńtwo też nie mają co liczyć bo komuna się skończyła.
najpierw zmień sposób myślenia, a dopiero później bierz się za pisanie.
t
talib
Prawdopodobnie wiem lepiej od Ciebie.
Czy to wina konkurencji, że ktoś nie potrafił sobie z nią poradzić i odpowiednio zadysponować kurami znoszącymi złote jaja?
Przyzwyczaj się do myśli, że komuna dawno się skończyła i mamy wolny rynek, na którym wszystkie chwyty są dozwolone.

Jak wiesz , to w jakim celu sadzisz te kasztany , a z komuną i wolnym rynkiem ten upadek ma niewiele wspólnego , zaczęło się od cwaniactwa i braku odpowiedniego zarządzania co jest domeną grajdołków powiązanych zależnościami . Jestem ciekaw czy dzisiaj na takie chwyty pozwoli jakiś pracodawca , takie czyny maja epilog w sądzie .
G
Gość
Złota myśl. Kto z niej skorzysta?

napewno nie PKS, który nie potrafi się uczyć na własnych błędach
M
Mordimer
Prawdopodobnie wiem lepiej od Ciebie.
Czy to wina konkurencji, że ktoś nie potrafił sobie z nią poradzić i odpowiednio zadysponować kurami znoszącymi złote jaja?
Przyzwyczaj się do myśli, że komuna dawno się skończyła i mamy wolny rynek, na którym wszystkie chwyty są dozwolone.

Złota myśl. Kto z niej skorzysta?
M
Mordimer
Pewnie jesteś politykiem, a takim zawsze się wydaje, że wszystko wiedzą najlepiej.
Dla PKS nawet ta flota jest problemem i nie wziąłem sobie tego z sufitu
Wystarczy spojrzeć jak idzie im wymiana 20-30 letnich złomów na nowszy. Dorzuć działalność bieżącą, która jest na granicy opłacalności i za zeszły rok spowodowała stratę.
Solidnością PKS również nie grzeszy.

Nie jestem politykiem, pracuję w prywatnej firmie i problem transportu jest mi znany z codziennej pracy.
Wszystko to, co napisałeś - o ile odpowiada rzeczywistości - musi prowadzić tylko do dwóch możliwych rozwiązań:

1. zakończyć żywot PKS w formie, w jakiej obecnie dogorywa
2. wymienić CAŁĄ kadrę zarządzającą - i zatrudnić nowych ludzi, wg klucza fachowości a nie kolesiostwa

W przeciwnym wypadku, to będzie dalej pacjent pod kroplówką,. Bardzo kosztowną kroplówką.
G
Gość
Wiesz jak te dwie firmy zaczęły , kto i w jaki sposób podebrał najlepsze kontrakty z PKS ? , jacy pracownicy przeszli do konkurencji , i z jakiego powodu opłacano ich tak sowicie ? , a następnie wykopano .

Prawdopodobnie wiem lepiej od Ciebie.
Czy to wina konkurencji, że ktoś nie potrafił sobie z nią poradzić i odpowiednio zadysponować kurami znoszącymi złote jaja?
Przyzwyczaj się do myśli, że komuna dawno się skończyła i mamy wolny rynek, na którym wszystkie chwyty są dozwolone.
G
Gość
No ja rozumiem, że Ty wiesz o czym piszesz... kolego, akurat flota w dzisiejszych czasach to jest najmniejszy problem. I nie ma mowy o eksperymentowaniu - 2-3 młode, energiczne osoby w profesjonalnym dziale spedycji + wsparcie udziałowców (a są oni przecież potężni ) i uwierz mi, uda się Wiem o czym piszę, bo z autopsji znam i ceny i solidność tzw większych graczy. No ale nie ja biorę dutki za prezesowanie więc zamykam dziób i znikam.

Pewnie jesteś politykiem, a takim zawsze się wydaje, że wszystko wiedzą najlepiej.
Dla PKS nawet ta flota jest problemem i nie wziąłem sobie tego z sufitu
Wystarczy spojrzeć jak idzie im wymiana 20-30 letnich złomów na nowszy. Dorzuć działalność bieżącą, która jest na granicy opłacalności i za zeszły rok spowodowała stratę.
Solidnością PKS również nie grzeszy.
t
talib
Nieopodal są dwie potężne firmy, które zajmują się transportem międzynarodowym.
Do tego są jeszcze indywidualni przedsiębiorcy, którzy regularnie organizują kursy do Niemiec, Holandii i Francji.
Tutaj PKS jest bez szans.
Kiedyś zajmowali się spedycją, ale to już czasy, które nie powrócą.

Wiesz jak te dwie firmy zaczęły , kto i w jaki sposób podebrał najlepsze kontrakty z PKS ? , jacy pracownicy przeszli do konkurencji , i z jakiego powodu opłacano ich tak sowicie ? , a następnie wykopano .
M
Mordimer
Nie wiesz o czym piszesz.
PKS nie ma floty do takiego eksperymentu na rynku, który od dawna jest zdominowany przez większych graczy.

No ja rozumiem, że Ty wiesz o czym piszesz... kolego, akurat flota w dzisiejszych czasach to jest najmniejszy problem. I nie ma mowy o eksperymentowaniu - 2-3 młode, energiczne osoby w profesjonalnym dziale spedycji + wsparcie udziałowców (a są oni przecież potężni ) i uwierz mi, uda się Wiem o czym piszę, bo z autopsji znam i ceny i solidność tzw większych graczy. No ale nie ja biorę dutki za prezesowanie więc zamykam dziób i znikam.
G
Gość
Jestem innego zdania. Wszystko zależy z czym i gdzie jeździsz, i czy masz sentymenty do potężnych firm w okolicy
PKS ma szanse - wszystko zależy od szefostwa

Nie wiesz o czym piszesz.
PKS nie ma floty do takiego eksperymentu na rynku, który od dawna jest zdominowany przez większych graczy.
M
Mordimer
Nieopodal są dwie potężne firmy, które zajmują się transportem międzynarodowym.
Do tego są jeszcze indywidualni przedsiębiorcy, którzy regularnie organizują kursy do Niemiec, Holandii i Francji.
Tutaj PKS jest bez szans.
Kiedyś zajmowali się spedycją, ale to już czasy, które nie powrócą.

Jestem innego zdania. Wszystko zależy z czym i gdzie jeździsz, i czy masz sentymenty do potężnych firm w okolicy
PKS ma szanse - wszystko zależy od szefostwa
G
Gość
Panie, PKS to ma na transporcie zarabiać a nie na pucowaniu blachy

PS
Że się tak zapytam, ile dutków PKS zarobił kiedykolwiek na transporcie towarów..? Ktoś wpadł w ogóle na pomysł wyleasingowania kilku trucków i puszczenia ich w Europę?

Nieopodal są dwie potężne firmy, które zajmują się transportem międzynarodowym.
Do tego są jeszcze indywidualni przedsiębiorcy, którzy regularnie organizują kursy do Niemiec, Holandii i Francji.
Tutaj PKS jest bez szans.
Kiedyś zajmowali się spedycją, ale to już czasy, które nie powrócą.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3