Obwodnica będzie liczyć nieco ponad 6 kilometrów, a jej przebieg zaplanowano w zdecydowanej większości polami i łąkami. Droga będzie miała po jednym pasie ruchu w dwóch kierunkach. Powstaną na niej także trzy ronda.
Zgodnie z projektem trasa przystosowana będzie do ruchu ciężarówek, które będą się mogły po niej poruszać z prędkością 70 km/h. Ciekawostkę stanowi natomiast fakt, że nawierzchnia będzie wykonana z betonu, dzięki czemu ma być trwalsza.
- Jesteśmy na etapie wyłaniania wykonawcy - mówi Arkadiusz Branicki, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich. - Do przetargu zgłosiło się 6 oferentów. Najniższa cena, jaką zaproponowali opiewała na kwotę 41,1 mln zł, a najwyższa blisko 55 mln zł.
Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi prawdopodobnie w kwietniu 2017 r. Zarządca chce wybrać firmę jak najszybciej, ale przy tak dużym zamówieniu często zdarza się, że firmy odwołują się od decyzji, co dodatkowo przeciąga sprawę.
- Zgodnie ze specyfikacją przetargową budowa zaplanowana jest na okres 2 lat, a więc powinna się zakończyć w drugiej połowie przyszłego roku - dodaje Branicki.
Nowa obwodnica będzie w przyszłości łączyć się z tzw. obwodnicą Karłubca, której planowana długość wyniesie 850 metrów. Z tę inwestycję będzie już odpowiadać gmina Gogolin. Droga ma biegnąć śladem dawnej linii kolejowej i będzie stanowić bezpośredni dojazd do terenów inwestycyjnych Gogolina. Na nią kierowany będzie także ruch ciężarowy, który dziś wjeżdża bezpośrednio do terenów mieszkalnych w Karłubcu.
Budowa obwodnicy Malni i Choruli będzie drugą największą inwestycją (po obwodnicy Czarnowąs), jaką ZDW będzie realizować w tym roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?