Sześć firm chce budować nową obwodnicę Malni i Choruli

Radosław Dimitrow
Radosław Dimitrow
Nowa droga pobiegnie w większości przez pola i łąki pod Gogolinem.
Nowa droga pobiegnie w większości przez pola i łąki pod Gogolinem. Radosław Dimitrow
Tylu oferentów zgłosiło się do przetargu na budowę obwodnicy Malni i Choruli. Nowa droga ma spełniać kilka funkcji: odciąży drogi w gminie Gogolin z ruchu ciężarówek dojeżdżających do cementowni Górażdże, ułatwi dojazd do autostrady A4 oraz podniesie atrakcyjność terenów inwestycyjnych w Gogolinie.

Obwodnica będzie liczyć nieco ponad 6 kilometrów, a jej przebieg zaplanowano w zdecydowanej większości polami i łąkami. Droga będzie miała po jednym pasie ruchu w dwóch kierunkach. Powstaną na niej także trzy ronda.

Zgodnie z projektem trasa przystosowana będzie do ruchu ciężarówek, które będą się mogły po niej poruszać z prędkością 70 km/h. Ciekawostkę stanowi natomiast fakt, że nawierzchnia będzie wykonana z betonu, dzięki czemu ma być trwalsza.

- Jesteśmy na etapie wyłaniania wykonawcy - mówi Arkadiusz Branicki, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich. - Do przetargu zgłosiło się 6 oferentów. Najniższa cena, jaką zaproponowali opiewała na kwotę 41,1 mln zł, a najwyższa blisko 55 mln zł.
Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi prawdopodobnie w kwietniu 2017 r. Zarządca chce wybrać firmę jak najszybciej, ale przy tak dużym zamówieniu często zdarza się, że firmy odwołują się od decyzji, co dodatkowo przeciąga sprawę.

- Zgodnie ze specyfikacją przetargową budowa zaplanowana jest na okres 2 lat, a więc powinna się zakończyć w drugiej połowie przyszłego roku - dodaje Branicki.

Nowa obwodnica będzie w przyszłości łączyć się z tzw. obwodnicą Karłubca, której planowana długość wyniesie 850 metrów. Z tę inwestycję będzie już odpowiadać gmina Gogolin. Droga ma biegnąć śladem dawnej linii kolejowej i będzie stanowić bezpośredni dojazd do terenów inwestycyjnych Gogolina. Na nią kierowany będzie także ruch ciężarowy, który dziś wjeżdża bezpośrednio do terenów mieszkalnych w Karłubcu.

Budowa obwodnicy Malni i Choruli będzie drugą największą inwestycją (po obwodnicy Czarnowąs), jaką ZDW będzie realizować w tym roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska