Tak wygląda postęp prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Wykonywane są wykopy i nasypy, budowane odwodnienie i przepusty

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wygląda postęp prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla.
Tak wygląda postęp prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. GDDKIA Opole
Budowa obwodnicy Kędzierzyna-Koźla zaawansowana jest w prawie 10 procentach. Roboty idą zgodnie z planem, a nową drogą, która ominie miasto od północy, pojechać mamy jesienią 2022 roku.

Pierwszym fragmentem, na którym skoncentrowały się prace przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla, jest odcinek o długości ok. 7 kilometrów, który obejmuje obszar na północ od Ujazdu i Sławięcic, pomiędzy drogą wojewódzką nr 426 (odcinek Zalesie Śląskie - Sławięcice), a włączeniem obwodnicy do istniejącego śladu drogi krajowej nr 40 w kierunku Pyskowic.

Wykonawca prowadzi cały czas roboty przygotowawcze związane z wycinką i karczowaniem oraz prace ziemne polegające na wykonywaniu wykopów i nasypów. Wzmacniane jest też podłoże dróg dojazdowych.

Ruszyła również przebudowa sieci wodociągowej i sanitarnej, wykonane jest odwodnienie drogowe i przepusty.

Prace budowlane zrealizowane są w prawie dziewięciu procentach, a zaawansowanie finansowe jest na poziomie prawie sześciu procent - informuje wykonawca inwestycji.

Północna obwodnica Kędzierzyna–Koźla w ciągu drogi krajowej nr 40 będzie miała 14 kilometrów. Zaczynie się na wysokości os. Piastów, na istniejącym już dwujezdniowym odcinku obwodnicy i pobiegnie nowym śladem do drogi krajowej nr 40 już na terenie województwa śląskiego (wepnie się do niej pomiędzy Ujazdem-Goj a Łanami).

Początkowo będzie to droga jednojezdniowa, z dodatkowym pasem do wyprzedzania, a od niemal połowy odcinka w tradycyjnym układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach.

W ramach inwestycji powstanie 19 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda. Przebudowane zostaną odcinki istniejących dróg w miejscach połączenia z obwodnicą, powstaną także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Pieniądze na budowę nowej drogi - 220 mln zł - zarezerwowano w budżecie państwa.

Nowa trasa, poprowadzona z dala od terenów zabudowanych, zapewni m.in. sprawniejszy ruch tranzytowy, ułatwi dojazd w kierunku autostrady A4, dzięki obwodnicy z ulic miasta zniknie też transport niebezpiecznych materiałów do i z kędzierzyńsko-kozielskich zakładów chemicznych.

Kalendarium

  • 15 października 2018r. - podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę obwodnicy
  • 20 listopada 2019r. - uzyskanie zmienionej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
  • 27 stycznia 2020r. - złożenie wniosku o uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)
  • 5 czerwca 2020r. - uzyskanie decyzji ZRID
  • IV kw. 2022r. - zakończenie robót

Strefa Biznesu: Takie plany mają pracodawcy. Co czeka rynek pracy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie