Tak wygląda postęp prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. Wykonywane są wykopy i nasypy, budowane odwodnienie i przepusty

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Tak wygląda postęp prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla.
Tak wygląda postęp prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla. GDDKIA Opole
Budowa obwodnicy Kędzierzyna-Koźla zaawansowana jest w prawie 10 procentach. Roboty idą zgodnie z planem, a nową drogą, która ominie miasto od północy, pojechać mamy jesienią 2022 roku.

Pierwszym fragmentem, na którym skoncentrowały się prace przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla, jest odcinek o długości ok. 7 kilometrów, który obejmuje obszar na północ od Ujazdu i Sławięcic, pomiędzy drogą wojewódzką nr 426 (odcinek Zalesie Śląskie - Sławięcice), a włączeniem obwodnicy do istniejącego śladu drogi krajowej nr 40 w kierunku Pyskowic.

Wykonawca prowadzi cały czas roboty przygotowawcze związane z wycinką i karczowaniem oraz prace ziemne polegające na wykonywaniu wykopów i nasypów. Wzmacniane jest też podłoże dróg dojazdowych.

Ruszyła również przebudowa sieci wodociągowej i sanitarnej, wykonane jest odwodnienie drogowe i przepusty.

Prace budowlane zrealizowane są w prawie dziewięciu procentach, a zaawansowanie finansowe jest na poziomie prawie sześciu procent - informuje wykonawca inwestycji.

Północna obwodnica Kędzierzyna–Koźla w ciągu drogi krajowej nr 40 będzie miała 14 kilometrów. Zaczynie się na wysokości os. Piastów, na istniejącym już dwujezdniowym odcinku obwodnicy i pobiegnie nowym śladem do drogi krajowej nr 40 już na terenie województwa śląskiego (wepnie się do niej pomiędzy Ujazdem-Goj a Łanami).

Początkowo będzie to droga jednojezdniowa, z dodatkowym pasem do wyprzedzania, a od niemal połowy odcinka w tradycyjnym układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach.

W ramach inwestycji powstanie 19 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda. Przebudowane zostaną odcinki istniejących dróg w miejscach połączenia z obwodnicą, powstaną także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Pieniądze na budowę nowej drogi - 220 mln zł - zarezerwowano w budżecie państwa.

Nowa trasa, poprowadzona z dala od terenów zabudowanych, zapewni m.in. sprawniejszy ruch tranzytowy, ułatwi dojazd w kierunku autostrady A4, dzięki obwodnicy z ulic miasta zniknie też transport niebezpiecznych materiałów do i z kędzierzyńsko-kozielskich zakładów chemicznych.

Kalendarium

  • 15 października 2018r. - podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę obwodnicy
  • 20 listopada 2019r. - uzyskanie zmienionej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
  • 27 stycznia 2020r. - złożenie wniosku o uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)
  • 5 czerwca 2020r. - uzyskanie decyzji ZRID
  • IV kw. 2022r. - zakończenie robót
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska