O tym, co, kto i za ile płaci na PKP decyduje Urząd Transportu Kolejowego. Do tej instytucji docierało coraz więcej skarg od przewoźników, którzy musieli płacić za korzystanie z torów, bez względu na to, czy są w pełni przejezdne, czy akurat w remoncie.
UTK chce, aby od października przewoźnicy płacili mniej za korzystanie z remontowanych szlaków. To z kolei ma się przełożyć na ceny biletów. - Chodzi o to, aby realne korzyści odnieśli pasażerowie - powiedział dziennikowi "Rzeczpospolita" Krzysztof Jaroszyński, prezes UTK.
Sami przewoźnicy nie chcą jeszcze zapewnić, że bilety potanieją, choć nie wykluczają takiego rozwiązania.
- Czekamy na decyzję, o ile obniżone zostaną stawki za korzystanie z torowisk. Wtedy będzie wiadomo, czy jest możliwość obniżki cen biletów i o ile - wyjaśnił nto Piotr Olszewski, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych.
Na Opolszczyźnie obecnie remontowany jest tylko jeden trakt, z Kędzierzyna-Koźla do Twardawy. Ale w najbliższym czasie planowane są inne remonty, w tym przede wszystkim przebudowa magistrali kolejowej Opole-Gliwice przez Strzelce Opolskie. Jej remont pochłonie co najmniej 5 miliardów złotych i potrwa do 2015 roku. Do tego czasu pasażerowie będą musieli się spodziewać sporych opóźnień na trasie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?