Tarczą i wytchnieniem staje się … jedzenie!

Materiał informacyjny PRZEDSIĘBIORSTWO WYROBÓW CUKIERNICZYCH ODRA S.A.

Quinoa, zwana złotem Inków, przez setki lat nie interesowała Europejczyków. Pastę daktylową od pokoleń stosowali tylko mieszkańcy krajów arabskich. Dlaczego teraz zawojowały nasz gust kulinarny?

Coraz więcej z nas zauważyło, że zdrowie i smukła sylwetka zależy nie tylko od uprawniania sportu, ale też odpowiedniej diety. Zwracamy uwagę na to, co jemy, szukamy wskazówek, wiedzy. Chcemy gwarancji, że nasze jedzenie dobrze wpływa na nasze zdrowie. Badania konsumenckie pokazały, że choć nie ma wśród Polaków wielu wegan czy wegetarian, ale produkty spożywcze z takim oznaczeniem powszechnie traktujemy jako lepsze, bardziej zdrowe, bo zostały wyprodukowane dla ludzi bardziej świadomych. Ludzi, którzy wiedzą więcej także o odżywianiu się i wymagają więcej od jedzenia.

Mieszkamy w globalnej wiosce. Kulinarnych inspiracji i nowych smaków szukamy na całym świecie. Szukając natury i zdrowia Europa odkryła dla siebie pastę daktylową, która jest głównym składnikiem batonów o wymownej nazwie „100 kcal”, produkcji ZPC Otmuchów. Dokładnie tyle energii zawiera bowiem mieszanka daktyli, sezamu, kakao oraz orzechów laskowych i ziemnych, zapakowana w porcję poręczną do kieszeni czy torebki.

Uprawiana w Ameryce Południowej quinoa czyli komosa ryżowa ma liście bardzo bogate w błonnik i białko. Jest wolna od skrobi i bezpieczna dla osób na diecie bezglutenowej. Na jej bazie powstają w Grupie Otmuchów czipisy Quinoa o smaku papryki chili, pomidorów, soli morskiej albo ziół.

- Przegryzając smacznego batonika chcemy mieć pewność, że nie zjedliśmy kłopotliwej porcji kalorii, ale dostarczyliśmy organizmowi zdrowych elementów, razem z takimi składnikami jak żurawina i orzechy – podkreśla Patrycja Giurko, dyrektor marketingu w Grupie Otmuchów. - Nasza marka FreeYu jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowania na przekąskę zdrową, choć nie tracącą walorów smakowych. Przekąskę adresowaną do konsumentów żyjących w pośpiechu dużych miast. Używamy składników postrzeganych jako lepsze i zdrowsze, ale smak jest dla nas cały czas najważniejszy.

Zdrowe ciało to jedno, ale jest jeszcze duch. Musimy sami zadbać o nasze dobre samopoczucie, zwłaszcza gdy świat nie daje nam wielu okazji do radości.

- Świat i nasz styl życia niestety zmienia też pandemia Covid 19. Wpływa ona także na nasze wybory spożywcze - mówi Patrycja Giurko, dyrektor marketingu w Grupie Otmuchów. - Ludzie żyją rozsądniej, ale ciągle mamy silną chęć sprawiania sobie niewielkich przyjemności . Choćby odrobiną wyśmienitej słodyczy.

- Czystą przyjemność dostarczają nasze słodycze tradycyjne, mające wierne grono smakoszy. To produkty opatrzone znaną w całej Polsce marką Odra - mówi Joanna Jurkowska, menager ds. marketingu ZPC Otmuchów. - W marce Odra naszym flagowym produktem jest galaretka Opolanka – po prostu ulubiona galaretka Polaków. Badania konsumenckie pokazują też, że nasze trufle i chałwa są powszechnie uważane za najsmaczniejsze w całej ofercie rynkowej. Te słodycze stały się częścią życia rodzinnego i towarzyskiego Polaków. Elementem naszych spotkań, przejawem dzielenia się radością i przyjemnością.

Świat nie przystaje. Grupa Otmuchów od lat śledzi przemiany na rynku spożywczym. Prowadzi własne badania. Spotyka się z konsumentami i wsłuchuje się w ich opinie. Współpracuje z wyspecjalizowanymi firmami badawczymi, sprawdzającymi sytuację na rynkach na całym świecie. Za rok czy dwa możemy mieć przecież globalny smak na coś zupełnie nowego.

- W Stanach Zjednoczonych wprowadzono niedawno czekoladę z domieszką whisky i z karmelizowaną wieprzowiną – śmieje się Patrycja Giurko, dyrektor marketingu w Grupie Otmuchów. – Od dwóch lat smakiem trendy w całej Europie jest słony karmel, który przywędrował do nas ze Stanów Zjednoczonych i zrobił furorę. Nasza marka Odra też przygotowała cukierki czekoladowe - solony karmel. Kulinarny świat stoi przed nami otworem, zapraszamy do wspólnej przygody.

Dodaj ogłoszenie