Polska prezentacja na targach jest kontynuacją kampanii pn.: „Bajkowy urlop w Polsce” i opiera się kampanii billboardowej, m.in. z wykorzystaniem wizerunku Zamku w Mosznej. - Największa i najbardziej zróżnicowana wśród polskich regionów jest prezentacja województwa opolskiego - informuje urząd marszałkowski. - Region prezentuje się podczas ITB w Berlinie w polskiej hali na największej spośród polskich regionów powierzchni. Znaczącą cześć ekspozycji stanowi stoisko Juraparku Krasiejów, który zdobył szósty w Polsce „Złoty Certyfikat za Najlepszy Produkt Turystyczny”.
Stoisko uzupełniają bajkowy billboard kampanii z Moszną oraz ekspozycja Parku Nauki i Ewolucji Człowieka wraz z multimedialnym i interaktywnym ekranem 3D obsługiwanym przez „temponautów” i możliwym do eksploracji w specjalnym kasku z okularami wizji trójwymiarowej. Muzeum znacząco wzbogaca ofertę edukacyjno – rozrywkową regionu, prezentując historię świata od końca ery dinozaurów aż do współczesności.
Wirtualne zwiedzanie odbyli już m.in. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Tomasz Jędrzejczak oraz kierownictwo Polskiej Organizacji Turystycznej i Polskiej Izby Turystyki. Istotną rolę na stoisku pełni bogata oferta terenów wiejskich oraz nowych inwestycji turystycznych. Wśród najciekawszych są pięciogwiazdkowy hotel w Sulisławiu, pałace w Pawłowicach, Większycach i Kamieniu Śląskim czy Zamek w Mosznej.
Hostessy w kwiatowych stylizacjach i strojach w barwach regionalnych zapraszają do odwiedzenia stoiska województwa opolskiego częstując specjałami kulinarnymi – certyfikowanym kołoczem śląskim, miodami, wyrobami wędliniarskimi i produktami z Oleskiego Koszyka Produktowego. Dla zwiedzających przygotowano warsztaty malowania opolskiej porcelany wraz z certyfikatami oraz pokazy zdobienia opolskich kroszonek i ceramiki. Targi potrwają do 8 marca.
Opolskie stoisko przygotowane zostało przez Opolską Regionalną Organizację Turystyczną i Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego dzięki pieniądzom z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013 oraz Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich i Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich.
Współorganizatorem stoiska jest Urząd Miasta Opola, który m.in. wydał specjalne foldery i albumy w językach niemieckim i angielskim, w których zaprezentowane zostały najważniejsze walory turystyczne stolicy województwa opolskiego. Wśród nich znalazły się m.in. Wieża Piastowska, Ogród Zoologiczny, Rynek czy Amfiteatr. Stolica Polskiej Piosenki, zarówno przez KFPP jak i szereg cyklicznych imprez oraz działających w mieście instytucji kultury, została przedstawiona jako miasto z bogatą ofertą rozrywkową dla turysty. Wizualnie do stoiska duży kolaż zdjęć Opolskiej Wenecji i Mostu Piastowskiego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?